Jag sitter i trappan och vänta på Oscar. Det är mörkt ute och jag speglar mig i det stora fönstret i hallen. Jag har mina rosa pyjamasbyxor och en vitt tröja och håret uppsåt i en hästsvans. Jag kollar på min mobil. Klockan är 00:30. Jag kollar ut, snart måste väll Oscar komma hem. Han vet inte det men jag sitter alltid och väntar på honom när han är ute med sina kompisar. Jag vikar lite på fötterna. I min ögonvrå ser jag blåljus och jag hör sirener. Jag kollar hastigt upp. Hjärtat klappar hårt i bröstet. Ljudet kommer närmare och närmare. Men tillslut blir det tyst. Jag sitter blixtstill.
Jag är påväg upp till mitt rum när jag hör hur det ringer inifrån mamma och pappas rum. Lampan tänds och mamma svarar i telefon.
-Vem är det? säger hon helt förivrad och trött.
Det blir tyst. Mamma skriker på pappa att han ska vakna. Jag hör hur det låter inne i deras rum. Dom flyger ut ur rummet.
-Vad händer? säger jag med tårarna i halsen.
-Tidshopp-
Jag sitter i en obekväm stol. Jag vill inte vara här, jag vill inte vara med om det här. Sjukhuslukten tar över mig. Tårar rinner ner för min kind. Mamma klappar mig på ryggen och pappa går oroligt runt. En läkare kommer ut ur rummet och pekar på mig. Jag ställer mig upp och tar ett djupt andetag. Läkaren öppnar dörren, och där ligger han. Han har slangar i sin arm och han kollar ledset på mig.
-Hej fiskhuvud, säger han tyst.
Jag börjar stor gråta och springer fram och kramar honom.
-Oscar, säger jag och pressar in ansiktet i hans nacke.
Jag kollar på honom och ser hur en tår rinner ner från hans axel.
-Vad hände med dig, piper jag.
-Jag är jätte ledsen Ellen, säger han och försöker att inte gråta.
-Varför gjorde du det? Säger jag och känner att jag snart kommer börja gråta. Min egen bror har drogat och tagit över dos, jag kan fortfarande inte fatta det.
-Det är svårt att förklara, jag har liksom vänner som gör det och då blir det så, säger han och en tår faller ner från hans bleka ansikte. Jag bryr mig inte om varför han gjorde det, det enda som betyder något är att han mår bra nu.
Jag kramar honom och han bär upp mig i hans famn, jag älskar honom men jag vet inte vad jag tycker om att ha en brorsa som både festar och röker och nu också drogar.
-Tids hopp-
-Hej då Oscar, ropar jag
-Hej då Ellen, ropar han tillbaka och springer ner för trappan och kramar mig
Jag sätter på mig min jacka om går ut till det kalla Sverige. Oscar fick komma hem men han ska på förhör, om att han har drogat och vad han ska få för straff för att han har drogat, eftersom det är olagligt. Men han är ju bara 16 så han kan inte hamna i fängelse men han kommer i alla fall få en prick i brottsregistret i alla fall vad jag tror.
Mina steg är tunga när jag går upp för trappan till skolan, jag hatar skolan, Men jag har enda rätt bra betyg, jag tror eller jag vet att min hjärna är väldigt lätt lärd och av att bara höra något på lektionen så kommer jag ihåg det.
Jag drar upp den stora dörren och går direkt till mitt skåp där min bästa vän Klara står.
-Hej, säger jag och kramar henne
-Hej, hur mår du? säger hon
-Jag mår bra, hur mår du? säger jag
-Jag mår sådär, mamma har träffat ennu en kille, det här är 7:de på bara två månader. Hon är dum i huvudet, säger Klara och ser lite ledsen
-Jag lovar att hon kommer hitta den rätta killen snart, säger jag
-Men jag vill inte att mamma ska ha en kille! skriker hon och tar handen för munnen, jag tittar mig runt och ser att alla stirrar på oss.
-Oj hahah, skrattar hon och vi går till våran lektion, när vi är där så sätter vi oss vid Arnas och hans kompisar Oliver, Joel och Samuel.
-Tja, säger Arnas och pussar mig och kramar mig
-Hej, säger jag och pussar honom tillbaka
Klara är ihop med Oliver så hon sätter sig i hans famn och dom sitter och gullar. Men vi hinner inte prata mer innan läraren kommer och börjar lektionen med att räkna upp namnen så hon vet vilka som är här och som inte är här.
Hej alla poteter haha hur mår ni? Jag mår bra:) Men det har hänt värsta saken. Jag satt bredvid den jobbigaste killen i tre veckor och sen ska jag fucking byta plats oh så kommer jag bredvid honom igen jag hatar honom och han luktar skit äckligt i munnen, hatar livet fuck allt kommer dö.
/ ELLEN förresten Ella orkar inte skriva det men jag skriver nästa kapitel också:))))
YOU ARE READING
3 streck
RomanceJag tittar upp och ser fotot på oss två, jag slänger den i marken och tar fram rakbladet, jag drar tre streck. Dom "Tre blodiga strecken" /// Snälla ge den här boken en chans den kanske är seg i början man snälla läs lite mer in i boken så kanske ni...