Oscar och Melina///Part 26

30 2 0
                                    

-Oscars perspektiv-

Jag och Melina sitter i soffan hemma hos henne och väntar på att hennes mamma ska komma hem, hon ville träffa mig så vi har fixat en middag som vi bara måste värma.

-Melina hon kommer nog hem snart, vi kanske borde värma maten nu, säger jag och hon nickar och pussar mig. Jag kan inte förstå att jag har fått henne, jag har vart kär i henne jätte länge och nu är vi ihop. Hon är min och jag ska aldrig göra illa henne. Hon är mitt allt.

Jag går och häller upp vatten och Melina lägger in maten i ugnen, cirka 20 min efter så är maten klar värmd och jag hör att någon öppnar dörren, jag vänder mig om och ser en kvinna som liknar Melina mycket, dom har samma ögonfärg och nästan lika dan färg på håret.

Melina ställer maten på bordet och jag går fram till hennes mamma.

-Hej, trevligt att träffa dig, säger jag och ler och det gör hon med.

-Trevligt att träffa dig också Oscar, jag heter Helen, säger hon och vi skakar hand.

-Ska vi börja äta? säger Melina och vi alla sätter oss.

-Så Oscar, vad gillar du att göra på fritiden? säger hon.

-Jag gillar att spela fotboll och hänga med kompisar och att vara med din vackra dotter, säger jag och tittar på Melina som ler, hon rodnar.

-Oscar älskar du verkligen min dotter? säger hon och jag ska precis svara innan Melina säger något.

-Mamma måste du vara såhär, såklart han älskar mig. Det är väll konstigt att du frågar det, säger hon och ser irriterad ut

-Men Melina du fattar väll att jag bara vill att du ska ha den rätte för dig och att ingen ska såra dig, säger hon och Melina säger inget mer. Jag tar hennes hand under bordet och hon ler, och kramar min hand hårt.

Middage flyter på men vi säger inte så mycket utan äter mest.

-Tack så mycket för maten, jag ska upp på mitt rum och jobba. Skulle ni kunna bra snälla att ta bort det här? säger hon och Melina suckar.

-Jaja hej då, säger Melina och Helen går upp för trappan.

-Oscar förlåt för att hon frågade om du älskar mig, det kanske var en konstig fråga, säger hon.

-Det gör inget, jag älskar dig mest av allt och har inget problem med att säga det så ofta som möjligt, säger jag (Haha vet inte om jag ens själv fattar vad jag menar där jag skriver men skit i det)

-Jag älskar dig också Oscar, säger hon och kramar mig och jag kysser henne.

-Ska vi börja så vi blir klara eller? säger ha och jag nickar och vi börjar att plocka undan och diskar upp allt. Melinas mobil börjar ringa.

-Melinas perspektiv-

-Är det okej om jag svarar? säger jag.

-Såklart jag gör det här älskling, säger han och ler.

Det är Ingrid.

-Hej girl, förlåt att jag inte ringt något har vart med min lillebror hela helgen, säger hon.

-Hej, det gör inget. Saknar dig, vad gör du då? säger jag.

-Inget, sitter bara och tittar på PLL dd?

-Lova att inte bli galen nu, men jag är med Oscar, säger jag.

-Ihhhhhh är ni ihop eller? säger hon.

-Såg en bild på Oscars ms på era händer och såg att det var din för du hade ditt armband som du alltid har.

-JAAA vi är ihop, han bjöd mig på en fest för att jag skulle glömma bort allt och så blev vi ihop, säger jag.

-Jag visset att han gillade dig man såg ju det, säger hon.

-Det sa jag med, hahah, men hur mår du? säger jag.

-Jag mår bra, hur mår du då? säger hon.

-Det bästa jag kan må, jag är med Oscar och han är så snäll och jag älskar honom, säger jag.

-Åh ni är så söta, säger hon.

-Ingrid maten är klar, hör jag hennes mamma ropa i luren.

-Jag måste gå och äta, ha det bra älskar dig.

-Älskar dig med hej då, säger jag och lägger på.

Jag går till Oscar och allt är klart.

-Hörde att du pratade om mig, vem var det?

-Det var ingrid, säger jag och han nickar.

-Tack för att du gjorde klart allt, säger jag och han går fram till mig och lägger sina händer på min midja.

-Allt för dig älskling, men du jag måste tyvärr hem. Mamma vill att jag ska vara hemma, hon är rädd att jag gör något hon inte gillar. Hon och pappa fick ju veta att jag röker och festar och när jag bråkade med Kevin eftersom att skolan ringde, säger han och jag nickar.

-Älskar dig ses imorgon i skolan, säger jag och pussar honom.

-Vi ses min vackra prinsessa ta hand om dig, säger han och jag rodnar för att han bryr sig om mig då mycket.

-Tack för att du är så snäll och bryr dig om mig, säger jag.

-Du är mitt allt och den ända som jag bryr mig om, säger han och jag blir så varm i kroppen av hans ord. Han sätter sig på sin moppe och vinkar innan han åker iväg.

Lite ord men aja brukar ha typ 1,5 tusen så vad gör det men 899 nu

Ha den bra mina potatisar

Jag mår bra dd?

kommentera gärna

och rösta<3

3 streck Where stories live. Discover now