Jag sitter i mitt rum, vafan ska jag göra. Mamma och pappa är så arga på mig, vad ska jag göra. Om någon vecka så ska jag också på det där jävla förhöret eller vad man nu kallar det och jag är inte taggad. Tänk som jag måste går på något slags ungdomsgård eller så.
Jag går ner för trappen och mamma sitter i köket.
-Hej gubben, du vet att vi bara är rädda om dig det är därför vi är arga, och ger dig utegångsförbud, säger hon och jag suckar.
-Oscar du vet att droger är jätte farligt, säger hon.
-Men jag vet! ropar jag, jag orkar inte.
-Jag vet att jag gjorde fel och att det är jätte farligt! skriker jag
-Oscar höj inte rösten, vi ska kunna prata om det här utan att du ska bli arg, säger hon lugnt och kramar mig och det får mig lugnare.
-Förlåt mamma det är bara att det är så svårt, alla mina vänner gör samma sak och då är det svårt att inte göra det själv. Det blir lite så att dom tvingar mig, säger jag och hon lägger sitt huvud på sne.
-Varför är du med dom? Du är inte sån, säger hon.
-Jo mamma, jag är sån, säger jag
-Oscar jag litade på dig och du svek mig, din egen mamma, säger hon och ser ledsen ut. Men jag fattar henne, hon litade på mig och jag ljög, mycket. Mer än hon vet fast hon vet väldigt mycket.
-Tids hopp-
Jag tänker på Melina, den finaste personen. Som är ihop med den där nya jävla killen i skolan, Aaron. Jag hatar honom, han tog min tjej. Hon ska bli min, jag ska försöka få henne. Men jag ska avvakta och se om hon förstår att det är mig hon är kär i och inte Aaron eww hatar honom.
Mamma och jag pratade och hon sa att hon skulle gå till affären och litade på att jag inte skulle gå ut. Det tänker jag inte göra heller, jag klarar inte av att ljuga för henne mer hon är för viktig för mig. Hon är ändå min mamma och jag älskar henne.
Jag känner att jag blir sugen på något sött. Jag tar upp telefonen jag ringer mamma
-Hej gubben, säger hon
-Hej, skulle du kunna köpa nocco och en choklad till mig, säger jag och hoppas på att hon ska säga ja
-Okej det ska jag, säger jag
-Tack tack mamma, säger jag
-Älskar dig gubben, säger hon
-Hej då, säger jag
Jag sätter på högtalarna och sätter på All Green ( lyssna på den tack, den e bäst )och städar mitt rum lite snabbt för att jag inte har något att göra.
-Melinas perspektiv-
-Har du hört att Oscar tog en överdos och att polisen kom till festen där han var på? Han hamnade på sjukhus men nu vet jag inte om han är hemma eller kvar där, säger Ingrid.
-Va? Vem har sagt det? säger jag häpet.
-Har du inte hört det? Alla i skolan pratar om det, säger hon.
-Oj, hoppas att han mår bra nu, säger jag. Jag måste gå hem till honom och fråga hur han mår, men jag gör det efter skolan.
-Hej älskling, ropar någon och jag tittar upp från telefonen och jag ser Aaron min fina pojkvän, han är så snygg.
-Hej, säger jag och kramar honom när han kommer fram till mig, han pussar mig på munnen och det går över till hångel.
-Skaffa ett rum där ni kan hålla på hur mycket ni vill, ropar Jonte och busvisslar, alla i korridoren börjar garva. Jonte är den killen som typ alla hatar. Han pratar hela jävla lektionerna, men han är rolig.
-Jag måste gå till killarna, men vill du följa med mig hem idag? säger han och jag ler
-Jag ska göra något efter skolan men kan jag komma hem till dig när jag har gjort det? säger jag och han pussar mig.
-Det är bara att komma jag är hemma, säger han och går iväg till Kevin och dom andra.
-Ihhhh, ni är så söta tillsammans, säger Ingrid och kramar mig
-Han är så snygg, säger jag och hoppar. Jag vet inte varför men han är så snygg och han är min.
-Tids hopp-
Skolan är slut och jag är påväg till Oscar, jag måste få veta hur han mår. Jag vet inte varför men det är viktigt för mig att veta att han mår bra, jag var ändå kär i honom förut och han betyder ändå mycket för mig, fast jag har Aaron.
Jag knakar på dörren och snabbt öppnar någon och jag ser Oscar utan tröja, jag rodnar.
-Hej Melina, säger han och tittar förvånat på mig
-Hej, jag ville bara fråga hur du mår, säger jag och han tittar konstigt på mig
-Varför det? säger han
-Alla vet det som har hänt, alla i skolan snackar om det, säger jag och han blir lite arg
-Vafan jag ville inte att någon skulle veta, men tack för att du bryr dig hur jag mår, säger han och ler
-Men jag mår väll bra, har lite huvudvärk men annars är det bra. Hur mår du då? Hur är det med Aaron? säger han och ser lite arg ut, nästan som jag tror att han är lite svartsjuk.
-Jag mår bra. Och det går jätte bra med Aaron, säger jag och ler, han försöker le men det blir mer som en grimars, han verkar inte så glad men jag väljer att inte säga något.
-Jag måste går nu men vad bra och höra att du mår bra, säger jag och går
-Hej då Melina, säget han och jag börjar gå hem till Aaron.
Tjo bre, hur mår du? Jag mår bra tack<3
Hoppas att just du gillade den här delen:) Glöm inte att du är fin precis som du är hur du än ser ut<3
GALBAN
YOU ARE READING
3 streck
RomanceJag tittar upp och ser fotot på oss två, jag slänger den i marken och tar fram rakbladet, jag drar tre streck. Dom "Tre blodiga strecken" /// Snälla ge den här boken en chans den kanske är seg i början man snälla läs lite mer in i boken så kanske ni...