Oscar///Part 12

71 3 3
                                    




Jag såg allt, precis allt. Men jag sket i att lägga mig i, Amelia hade blivit avundsjuk om jag hade hjälpt till. Innerst inne så känner jag skuld att jag inte hjälpte Melina men jag vill inte känna så.

Jag är egentligen med Amelia för att inte tänka på Melina men det går inte, jag försöker hångla med Amelia men det ända som kommer upp är att jag inte vill det här, jag vill inte vara med Melina.

Men jag hade ändå inte kunnat vara med Melina för jag är inte sån som blir kär även om jag tror att jag har blivit det. Försöker bara skjuta bort det och vara sån som jag är. En fuckboy.

Jag är påväg hem efter att jag har vart på sjukhuset där Kevin är, jag gillar egentligen inte han men man kan inte bara svika en broder. Han har slagit i huvudet och fått en hjärnskakning och måste därför vara kvar ett tag.

Men det blir skönt utan honom och hans klumpighet som alltid ska förstöra allt som vi gör. Jag kan fortfarande inte sluta tänka på Melina, hoppas att hon mår bra efter slaget av Kevin.

Jag går in igenom dörren.

-Jag är hemma, ropar jag och mamma kommer gåendes mot mig

-Hur mådde Kevin, det är så stackars om honom, säger hon och kramar mig men släpper den snabbt och rynkar på näsan.

-Oscar, röker du? frågar hon och ser besviken ut, fan glömde att vara ute lite innan jag gick in så nu stinker jag rök. Ahh hon kommer bli så besviken, jag måste komma på något som får henne och tro att det inte var jag

-Nej, det var någon kille som rökte framför mig när jag gick hem, säger jag och försöker se vanlig ut.

-Oscar ljug inte för din egen mamma, jag ser när du ljuger, säger hon och ser ledsen ut

-Förlåt mamma jag vet att du blir besviken, jag är ju bara 16 men jag lovar jag ska sluta, säger jag och försöker se ledsen ut.

-Gå till ditt rum vi pratar om det här senare, säger hon och pekar mot trappen.

Jag går upp för trappen och ser att Ellen står och tjuvlyssnar, hon springer till sitt rum men jag hinner ikapp henne och bär upp henne och kastar upp henne på min rygg. Jag kastar henne i hennes säng och hon håller på att garva sönder.

Jag ska precis gå när Ellen ropar.

-Oscar kan jag berätta en sak för dig om du lovar att inte berätta för mamma, säger hon som fortfarande försöker hämta andan efter skrattattacken och jag nickar

-Asså jag har blivit ihop med en kille och vi ska gå på dejt men jag vet inte vad jag ska säga eller göra, jag har aldrig kysst någon och jag vet inte hur man gör. Tänka om han gör slut med mig för att jag inte vet hur man kysser någon, säger hon och ser orolig ut.

-Ellen det kommer gå bra, jag lovar. Och du kan kyssas du ska bara veta hur bra jag är alla vill ha mig, snygg är jag också, säger jag självsäkert och hon bara skrattar

-Hur skulle någon kunna gilla dig du ser ut som en ihoptryckt fisk, säger hon och skrattar

-Vad sa du, det ska du får ångra, säger jag och puttar henne bak i hennes säng och kittlar henne i hennes armhålor och hon håller på att dö av skratt, jag skrattar också.

Det var länge sedan jag hade så här roligt, mitt liv är nästan bara fest och våld. Jag slutar kittla Ellen och hon kramar mig.

-Älskar dig Oscar, tack för att du alltid finns här. Du är den bästa brorsan, säger hon och jag känner att jag blir varm i hela kroppen, ingen har någonsin sagt så till mig förut.

-Älskar dig också, säger jag och pussar henne på pannan.

-Fiskhuvud, säger hon och jag bara lipar och går ut ur hennes rum, men innan jag stänger dörren så säger Ellen en till sak.

-Du har glömt något, jag vänder mig om och hon kastar en boll i mitt ansikte och börjar as garva som vanlig

-Du är inte normal, säger jag och kastar tillbaka bollen och stänger dörren. Jag vet att jag är fett barnslig när jag är med Ellen men jag gillar det.

Jag är egentligen en som gillar att skoja och ha roligt men det kan jag inte. Det är bara löjligt.

Tråkig del men vi har planer på allt det andra det är bara några till delar som vi inte vet vad vi ska skriva i men det blir bra. Ha en bra kväll/ morgon/eftermiddag/skoldag och allt annat.

Kommentera gärna och rösta så blir vi glada. Älskar er alla taco bröd helst hårda/ Ellen kol

Adda min snap: Roondellen

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Lyssna på min favorit låt Trender av Jireel och Dani m men om ni inte gillar orten musik så lyssna inte då.


















































































































































































































































































































































































































































GALBAN

3 streck Where stories live. Discover now