Melina/// Part 3

104 6 5
                                    

Jag smäller igen dörren och suckar. Vilken jävla dag. Nu tycker väll Oscar säkert att jag är skit konstig, perfekt.

-Hallå är någon hemma? ropar jag.

Fast varför skulle någon vara hemma, mamma jobbar 24/7 och jag har inga syskon och ingen pappa. Den jäveln drog när jag var 2 år. Varje gång jag frågar om pappa så vill mamma aldrig svara och jag fattar aldrig varför. Pappa är säkert någon knarkis i Rinkeby (no offense till alla som bor där<3).

Jag går till köket och öppnar kylen. Jag tar fram en avokado som jag äter upp på vägen till mitt rum. Jag öppnar dubbeldörrarna in till mitt rum och ser att städerskan har städat mitt rum.

Det är iallafall något bra med den här dagen.  Jag slänter mig i min stora säg och suckar. Jag blundar och är på väg att sova när jag hör att det plingar till i telefonen. Jag kollar på telefonen och ser att det har kommit ett sms.
     
                         Min lilla idiot<3

Min
Hajsan vill du dra till stan?

Jag
Aa kmr t dig så kan vi åka dit

Min
Vi kan ta tåget som går 16:05

Jag
Aa kmr till dig om 10

Jag springer ner för trappan, sätter på mig mina adidas skor och åker till Ingrid på moppen.

-Tids hopp-

Vi gick av tåget vid T centralen för vi hade lämnat mopparna hemma hos Ingrid. På väg ut ser vi Kevin, Oscar, Jason och Kalle. Dom står bakom ett hörn och röker. Vi gåt fram till dom, jag kysser Kevin på munnen och han kramade om mig.

Jag märker att Oscar känner sig lite obekväm, som om han ogillade att jag kysste Kevin. Men hur många gånger har inte han och Issa hånglat i skolan. Jag blänger på honom men han brydde sig inte.

-Vad ska ni göra här då? frågar Ingrid.

-Inte så mycket, typ ba va, säger Jason samtidigt som han kramade om Ingrid.

-Vad ska ni göra då? frågar Kevin.

-Shoppa typ, säger jag och skrattar lite.

Oscar säger inget han bara står där och ser lite sur ut. Är han sur på mig eller vad är hans problem. Han var ju glad i skolan, vad har jag gjort. Jag vill så gärna att det är han som kramar om mig och inte Kevin. Jag kollar på honom och tänker på hur snygg han är. Han kollar på mig och jag fäster snabbt blicken på något annat.

Ååå han är så snygg. Men den där jävla Isabelle har ju honom och han gillar säkert Isabelle mycket mer än vad han gillar mig. Jag måste sluta tänka på honom, jag har ju Kevin och det är han jag vill ha. Eller?

Jag försöker intala mig att det är Kevin jag vill ha, men det går inte att styra över sina känslor. Jag gillar Oscar mer, jag är inte så kär i Kevin. Jag gillar inte honom lika mycket som jag gillar Oscar.

Okej- men ska vi gå då Melina? säger Ingrid

Jag nickar på huvudet och vi börjar gå mot alla butiker.

Efter några timmars shopping så går vi till Starbucks och beställer var sin frappe. Vi sätter oss vid några fåtöljer inne på Starbuck och bara pratar.

-Asså Melina, du kollade ganska mycket på Oscar. Är du kär i honom eller?

-Va, nej, jag har ju Kevin, säger jag lite osäkert.

-Asså du kan berätta för mig om du gillar honom, jag kommer inte säga till någon de vet du.

- Ja jag vet. Okej jag kanske gillar honom lite. Men han har ju Issa och han gillar nog inte ens mig.

3 streck Where stories live. Discover now