Jag sitter i bildsalen emellan Ingrid och maja. Vår bildlärare, Frida, pratar om någon konstnär men jag lyssnar inte så mkt. Men efter ett tag säger hon något som fångar min uppmärksamhet.
-Han målade den här tavlan till en kvinna som han var kär i, kvinnan hade redan en man. Men han tyckte att han ändå kunde visa hans kärlek till henne. "En dag dör vi alla, och om vi inte gör det som våra hjärtan önskar så kommer man, vad man en gör, inte bli helt lycklig" Det var ett vakert citat som han skapade.
Jag brukar inte tycka att det hon säger är så speciellt relevant för hon är typ lite galen. Men det kändes som om hon pratade till mig. Jag var helt uppe i mina egna tankar när Maja petade på min arm.
-Vad fick du på portretbilds grejen? frågar hon.
-Eeeeeh, B, säger jag och Maja ser chockad ut.
-Jävlar, värsta konstnären, säger hon och skrattar.
-Jag fick D, säger Ingrid besviket.
-Jag med, säger Maja och dom gör en high-five.
Jag kunde inte sluta tänka på det Frida sa. Borde jag säga till Oscar att jag gillar honom. Jag kollar på honom och ser att han håller på med Amelia. Nej...kanske inte. Han är ju så JÄVLA glad med sin Amelia. Uhh jag måste sluta tänka på honom, jag har Kevin. Men det går inte. Han är så fkn snygg och jag vill att han ska vara min. Inte den horan Amelias.
-Tidshopp-
Jag och Liam (Liam Oscars kompis, bara så alla vet) sitter på min säng och kollar på telefonerna. Jag kollas på Oscars ms. Bara massa bilder på honom och Amelia.
-Orkar inte med Amelia, säger jag och suckar.
-Vadårå? är det för att du är kär i Oscar, säger han och skrattar lite lätt.
Jag sätter mig hastigt upp och kollar på honom.
-Hur visste du det? säger jag chockat.
-Men snälla, det syns jätte mycket, säger han och ler retfullt.
-Varför har du inte sagt något, säger jag och slår honom mjukt på armen.
-Men asså ingen annan har ju märkt.
-Jag hoppas det, asså fan, säger jag.
-Men Amelia är så fkn jobbig, hatar henne, mumlar han.
-Varför är hon jobbig?
-Hon är fett bitchig och asså det går inte att förklara hur hon är jobbig, hon är bara helt efter.
-mmhhmm, säger jag och ett stort leende spricker upp på mina läppar.
-Men Oscar gillar henne typ bara för hennes kropp.
-Vet Amelia det?
-Vet inte, säger han.
-Perspektivshopp till Liam-
Jag får en snap från Oscar.
Oscar bror<3
Osc
Tja, göru
Jag
Är me Melina sj
Osc
Va Melina? Har hon sagt ngt om mig?
Jag
Ksk
Osc
På riktigt har hon sagt ngt?
Jag
Ja, hon sa att du var en idiot
Osc
VA PÅ RIKTIGT
Jag
Nej, vrf skulle hon.....säg inte t Melina att jag sa d här me asså hon gillar dig
Osc
Asså gillar elr gillar gillar
Jag
Va? Hon gillar dig som asså kär
Osc
Påriktigt
Jag
Nej på låtsas
Osc
.....
Jag
Bror, d här e din chans, gör slut me fkn Amelia.
Osc
Nej eru dum, hon e min flickvän, jag kan inte ba lämna henne för Melina, asså gillar inte ens henne längre.
Jag
Visst visst
-Tillbaka t Melina + tidshopp-
Musiken dunkar i mina ögon, allt är suddigt och jag vinglar fram med ett glas vodka i handen. (om ni inte fattade så är hon full haha) Jag och Ingrid dansar på dansgolvet. Jag ser hur någon brunhårig kille sitter vid baren och flörtar med en Issa. Vänta lite...det där är ju Kevin. Han kysser Issa på munnen. Jag och Ingrid kollar på honom. Tillslut ser jag hur Ingrid blir arg.
-Håll mina örhängen! säger hon och stampar fram till Kevin. Hon tar sin dricka och häller den över Kevin.
Han kollar irriterat på henne och puttar iväg henne. Jag går fram till honom.
-Vad fan håller du på med? Har du glömt att JAG är din flickvän eller? säger jag med tårarna i halsen.
-Vadå? säger han kaxigt.
En tår rinner ner från min kind.
-Det är slut din idiot, Skriker jag.
-Vad kallade du mig? säger Kevin surt.
-IDIOT! Hör du dåligt gubbe jävel?
Han kollar irriterat på mig. Men efter några sekunder så boxar han mig i ansiktet. Liam såg vad som hade hänt och sprang fram till oss. Han brottar ner Kevin på marken. Kevin slår bakhuvudet i cementgolvet och blir medvetslös.
-Är du okej Melina, säger han och kramar mig.
Jag slingrar mig ur kramen och springer ut.
Jag kan inte andas. Jag andas långsamma och tunga andetag men får knappt någon luft. Jag går till busshållplatsen och åker hem. Liam och Ingrid ringer mig flera gånger men jag svarar inte. Jag speglar mig i bussfönstret och ser att jag har en blåtira. Kevin är helt galen, jag kommer aldrig förlåta honom. Han är inget för mig.
Hej hej alla!! Hoppas att ni gillade den här delen. Men kommentera gärna vad ni tycker om novellen:) Det skulle betyda jätte mkt om ni följer oss och så kan ni följa Ellen på snap: roondellen <----
Om ni har några idéer om vad som skulle kunna hända så kommentera
Och som jag har skrivit tidigare så har vi ingen speciell uppladnings dag om ngn undrar hahah
Men nu är det fredag jippi tjohoooo!! Men aa d va typ allt jag hade o säga så ha en super bra dag:))
//Ellisen
YOU ARE READING
3 streck
RomanceJag tittar upp och ser fotot på oss två, jag slänger den i marken och tar fram rakbladet, jag drar tre streck. Dom "Tre blodiga strecken" /// Snälla ge den här boken en chans den kanske är seg i början man snälla läs lite mer in i boken så kanske ni...