Oscar///Part 4

148 4 3
                                    


Boysen och jag hade dragit till T-centralen för att hänga, det är typ det vi gör. Hänger och typ går runt och skapar lite kaos. Just nu står vi och röker utanför T centralen, jag tar ett bloss och blåser ut röken.

-Kolla där är det inte Melina och Ingrid som kommer gåendes mot oss? säger Liam och pekar på Melina och Ingrid som är påväg mot oss.

Ingrid går fram till Jason och dom börjar hångla direkt, jag skrattar lite men mitt leende försvinner när jag ser att Kevin och Melina står och pussas. Jag känner att jag blir svartsjuk, jag vill att det ska vara mina läppar hon kysser. Sluta Oscar du kan inte vara kär i din bästa väns flickvän.

Jag tittar på Melina och hon tittar frågande på mig men jag tittar bara bort, hur han hon vara så fin. Och hennes kropp omg den där röven ska jag klämma på någon gång. Tjejerna drar och vi börjar gå, Liam har ringt en langare och han ska langa lite cigg till oss, vi är ändå bara 16 så vi kan inte köpa ut.

Vi kommer fram till langaren.

-Tja, hur mycket ska ni ha walla? frågar han som jag tror heter Ashkan, han har langat åt oss förut.

-6 paket 2 till vardera person, säger Liam

Ashkan öppnar sin väska och tar fram 6 paket och ger till mig, Kevin och Liam. Vi ger honom hans pengar och börjar gå mot vasagatan och klockan är 00:35. Vi har gått ett tag och jag känner att det vibrerar i min ficka, jag tar upp telefonen och jag ser att det är mamma som ringer. Jag svarar.

-Oscar vart är du? säger hon oroligt

-Varför bryr du dig? yttrar jag

-Jag är orolig, det är sent. Ska jag komma och hämta dig?

-Chilla jag mår bra jag är med boysen, jag kommer hem och några timmar

-Nej du ska komma hem nu, jag hämtar dig var är du? nu låter hon lite sträng

-Jag är inte 10 år längre, jag kan ta hand om mig själv

-Okej då men du måste vara hemma innan 2

-Ja ja hejdå

-Älskar dig gubben

Jag lägger på, varför ska hon alltid vara så jävla överbeskyddande?

-Tids hopp-

Jag öppnar dörrarna in till mitt stora hus, jag tar tyst av mig skorna och ska precis gå upp för trappen när lampan tänds och mamma kommer fram till mig och kramar mig.

-Fattar du inte att jag blir orolig när du är borta så länge? säger mamma och kramar mig hårdare

-Men du behöver inte vara orolig, det händer inget.

-Jag vet men jag är ändå rädd, men jag litar på dig till hundra procent min älskade son.

När mamma säger det där så känner jag inombords att det inte känns bra, jag ljuger för henne varje dag och jag är inte någon att lita på men det är sån jag är, och det går inte att ändra på.

-Jag måste gå och sova nu jag är jätte trött, säger jag och pussar mamma på kinden och går upp.

-Älskar dig älskling

-Älskar dig också, säger jag och går upp för den sista trappan till min våning.

Jag tar av mig mina kläder så jag bara har kalsonger på mig, jag kryper ner i sängen och tar upp min iPhone 7+ från nattygsborden och går in på snap. Jag tar en bild på min kant av mina Ck kallingar och skickar den till alla med dagar.

-Fan det är måndag imorgon, säger jag för mig själv och suckar.

Jag lägger huvudet på kudden släcker lampan bredvid sängen och somnar snabbt.

Jag vaknar av att någon drar upp min gardin så att det blir helt ljust, jag stönar till och öppnar ögonen och får se att Ellen står i mitt rum

-Ut, fan vad jobbig du är, skriker jag men Ellen bara skrattar

-Du ser ut som ett fisk huvud, vänta juste du är ett fisk huvud, säger hon och börjar as garva

Jag ställer mig upp och slänger upp henne på axeln och börjar gå mot toan, hon sprattlar med benen

-Oscar sluta släpp ner mig, skrik skrattar hon

Vi är vid toan och jag tar tag i hennes ben och håller henne upp och ner ovanför toan

-MAMMA OSCAR SKA DOPPA MIG I TOAN, skriver hon det högsta hon kan.

-Oscar sluta nu kom och ät istället, säger mamma med en vänlig men ändå sträng röst

Jag släpper ner Ellen på marken och hon lipar och springer ner till köket på nedersta våningen. När jag kommer ner öppnar jag kylen och hämtar en nocco tropical och sätter mig, mamma har stekt ägg min favorit.

Jag äter snabbt upp och tackar för frukosten och springer upp för att byta om. Jag tar en Levis tröja och en gant munktröja över, sen tar jag ett par Levis jeans. Jag tar väskan och mobilen och springer ner.

-Jag åker till skolan nu mamma, skriker jag och mamma kommer och kramar mig.

Jag åker moppen till skolan, väl vid skolan hoppar jag av moppen och sätter fast den vid cykel stället. Kevin, Liam, Kalle och Jason står vid sidan av skolan och röker jag går fram till dom.

-Ska du ha en cigg? Frågar Liam och håller fram cigg paketet jag tar en cigg och tänder den.

Förlåt för att mina avsnitt eller vad man nu säger är skit tråkiga och fett sega men jag vet inte direkt vad som ska hända men Aja hoppas ni har en fortsatt bra dag eller vad det nu är när vi släpper den här.
Klockan är 22:50 och jag ska sova nu hej då puss❤️❤️

3 streck Where stories live. Discover now