Melina/// Part 9

89 2 1
                                    


(Den här delen börjar där den andra Melina delen slutade, ba så alla vet)

Oscar sitter på sängkanten och jag antar att han kollar på mig. Jag sträcker på mig och låtsas att jag precis vaknat.

-Vart är jag?  säger jag förvånat

Oscar skrattar lite.

-Du va så full igår så jag tog med dig hit för polisen kom till festen.

-Va? Polisen, säger jag och sätter mig hastigt upp.

-Ja, och du ska nog ringa Kevin, mumlar Oscar.

Jag tar snabbt upp min telefon och ser att jag har missade samtal från mamma, Ingrid och Kevin.

Jag smsar mamma och säger att jag är hos Ingrid och sen ringer jag Kevin. Oscar går ut ur rummet.

Kevin svarar inte. Jag ringer flera gånger men tillslut ger jag upp. Jag öppnar dörren och ropar på Oscar. Hans lillasyster går förbi och kollar chockat på mig.

-Vem är du? säger hon.

-Oscars kompis, säger jag lite generat.

-Eh, okej, säger hon.

Oscar springer upp för trappan.

-Försvinn jävla unge, säger han och kollar bestämt på hans lillasyster.

-Du, va inte så elak mot mig för du vet vad jag vet. Närsomhelst kan jag berätta för mamma, säger hon kaxigt.

-Okej förlåt då, men gå härifrån.

-Okej, hejdå fiskhuvud, säger hon och skrattar.

Jag kollar på Oscar och börjar också skratta.

-Vad sa Kevin? frågar han.

-Han svarade inte, men vad hände med honom? frågar jag.

-Han var hög så poliserna tog honom, säger Oscar och ler lite osäkert.

Jag kollar allvarligt på Oscar.

-Skojar du? säger jag och han skakar på huvudet.

Jag tar upp min mobil och smsar Kevin.

bby<3

10:00

KEVIN!! snälla svara, vad fan har du gjort!!

10:01

KEVIN SVARA PÅ RIKTIGT!

10:02

JÄVLA MISSBRUKARE SVARAAAA!!

Jag känner hur ilskan växer inom mig. Oscar kollar på mig och jag antar att han fattar att Kevin inte har svarat.

-Eeeeehhh, vill du ha frukost? säger han.

Jag nickar och vi går ner. Han värmer pannkakor i mikron som vi äter. Först nu märker jag att han inte har någon tröja och han har Sixpack och muskulösa armar, det går inte att slita blicken ifrån magen. Han kollar på mig och jag fäster snabbt blicken på något annat och blir lite generad.

-Tids hopp-

Jag och Oscar sitter i soffan. Vi pratar om allt mellan himmel och jord och har skit kul. Jag hade aldrig sett den här sidan av honom. Vi skrattar men efter ett tag blev båda tysta och kollar in i varandras ögon. Han lutar sig fram och kysser mig, och jag stoppar det inte. Jag känner hans mjuka läppar mot mina. När kyssen är slut så kollar vi bara på varandra och säger inget.

-Eeh jag tror att jag måste gå, säger jag, tar mina saker och springer ut genom ytterdörren. Jag känner mig skyldig, men jag ångrar det inte. Oscar är den jag älskar. Inte Kevin. Jag ska nog göra slut med Kevin. Jag vill verkligen inte vara ihop med honom efter det där med drog grejen.

Hehe sry för kort del men fins typ inget mer att skriva hahah

men herregud nu vet man inte vad man ska göra för det händer så mkt grejer, jag säger då d asså. Men kommentera gärna vad ni tycker om novellen:) Det skulle betyda jätte mkt om ni följer oss och så kan ni följa Ellen på snap: roondellen <----

Om ni har några idéer om vad som skulle kunna hända så kommentera för vi är bara på del 9 och vi skulle vilja ha en ganska lång novell

Och asså vi har ingen dag vi laddar upp noveller om ngn undrar hahaha.

Men hoppas ni har en bra dag puss puss<3<3 // Ellisen

3 streck Where stories live. Discover now