Hoofdstuk 3

351 23 12
                                    

Louise Horan's POV.

Er zijn al weer 2 weken voorbij, en 1 daarvan ben ik al ziek. Ik zit bij de wc omdat ik om de minuut moet overgeven. De jongens waren voor een week op tour en komen overmorgen pas terug, dus mijn moeder is hier om me te verzorgen. Ik voel dat mam over mijn rug wrijft om me te kalmeren.

'Ik heb een vermoeden, maar ik weet het niet zeker. Ik ga even naar de apotheek, blijf jij hier?' Vraagt ze. Ik knik, en hoor dat ze opstaat, en weggaat. Als ik voel dat de misselijkheid eindelijk weer een beetje verlicht, en ik denk dat ik niet meer hoef over te geven, sta ik op, en loop naar de bank. Ik plof neer, en zet de tv aan. Ik kijk naar een raar doelloos programma. Spongebob heet die spons geloof ik.

Ik grinnik om de Octo die weer eens heel boos is op Spongebob en Patrick, omdat ze de hele tijd lachen enzo. Als de aflevering afgelopen is, hoor ik de deur opengaan. 'Heey lieverd, ik ben terug.' Hoor ik mam zeggen. Ze loopt de kamer in met een plastic tasje. Ze haalt er een doosje uit, en geeft het aan mij. 'Hier, die deze test maar even. ' Glimlacht ze. Ik kijk haar vragend aan, maar maak het doosje dan toch open. Ik haal de zwangerschapstest er uit, en geef de gebruikersaanwijzing aan mam. Ze leest hem door, en legt het uit.

Als de uitslag eindelijk verschijnt, laat ik het aan mam zien. Ik weet de betekenis niet, omdat ik de gebruikersaanwijzing niet heb gelezen. Haar ogen groeien, en ze leest het nog eens door. 'LOUISE! JIJ EN LOUIS KRIJGEN EEN KINDJE!' Roept ze blij. Ik moet het even laten doordringen. Ik gris mijn telefoon uit mijn zak, en bel Louis.

Als Louis opneemt, geef ik hem geen tijd om me te begroeten, want ik gil meteen door de telefoon. 'LOUIS! IK BEN ZWANGER.' Gil ik. 'OMG WE KRIJGEN LITTLE LOULOU!' Gilt Louis blij. 'Ik kom vandaag meteen terug! Ik neem het eerste de beste vliegtuig. We hebben toch geen interviews meer of concerten!' Roept Louis.

Ik spreek nog een tijd af, en hang dan op. Mam en ik springen samen de kamer rond. 'IK KRIJG EEN KIND!' Gil ik blij als of ik het nog niet geloof. 'IK WORD OMA!' Roept mam. Ik grinnik om mijn moeders rare gezicht. 'Ik ga het nog niet bekend maken op Twitter enzo hoor.' Zeg ik. 'Zou ik ook nog niet doen.' Grinnikt mam. 'Ohw, ik ben zó trots op je! Je word gewoon mama.' Glimlacht mijn moeder. Ze trekt me in een knuffel, en houd me stevig vast. Ik onderbreek de knuffel, en kijk mijn moeder aan. Ze glimlacht van oor tot oor, en glinstert helemaal. 'Ik kan het ook niet geloven.' Grijns ik.

'Filmpje pakken?' Vraag ik. 'Mijn moeder knikt, en loopt naar de keuken. Ik denk op popcorn te maken. Ik loop naar de kast die vol met films staat, en haal Frozen ertussen uit. Ik doe hem in de DVD-speler, en laat hem even op Talen Kiezen staan. Ik ga alvast op de bank zitten, en wacht tot mam terug komt. Ze geeft mij een bak popcorn, en houd zelf ook een bak vol popcorn. Ik zet hem op de goede taal, en start de film.

Ik neem een handje popcorn, en stop die in mijn mond. Het is al in het midden van de film. Olaf is nu zijn nummer over de "Summer" aan het zingen. Ik hoor de bel gaan, en spring op. Ik hoor dat mam de film op pauze zet, en ren snel naar de gang. Ik doe de deur open, en daar staat Louis. Louis grijnst van oor tot oor, en zijn ogen glinsteren. Ik geef hem een knuffel, waardoor ik de bos rozen bijna in mijn gezicht krijg. 'Deze zijn voor jou.' Zegt hij als hij de knuffel onderbreek. 'Ahwg, dat had niet gehoeven!' Glimlach ik.

Hij duwt de rode rozen in mijn handen, en ik pak ze aan. Ik omhels hem, en druk een kus op zijn wang. 'Ik wil je nooit meer kwijt.' Fluister ik in zijn oor. 'I never lose you.' Fluistert hij terug. Ik grinnik, en voel dat Louis zijn lippen op mijn neus plaatst. Hand in hand lopen we de kamer in, en omhelst mijn moeder Louis. 'Zorg goed voor haar.' Glimlacht ze. 'Tuurlijk.' Grinnikt Louis. Hij slaat een arm om me heen, en trekt me dicht tegen hem aan.

'Mam, wil je deze in een vaas zetten?' Vraag ik. Ik geef mam de bloemen. Ze rent meteen naar de keuken, en komt terug met een vaas vol water, en zet hem midden op de eettafel. 'Goede plek?' Vraagt ze. 'Goede plek.' Bevestigt Louis. Ik knik goedkeurend, en grinnik als mam de vaas een millimeter verplaatst omdat hij niet "precies" in het midden stond. Ik voel dat Louis over mijn schouder wrijft, en een kus op mijn hoofd drukt. 'Mam, hoelang stond er nou op de test dat ik al zwanger was?' Vraag ik. '1 tot 2 weken.' Antwoord mam afwezig. Haar hele concentratie is gericht op de vaas met rode rozen.

Mam is weer naar huis, de jongens zijn hier, en we zijn een film aan het kijken. De tweede van vandaag. Iedereen met een eigen bak popcorn, alleen ik en Louis delen. Ik glimlach naar Louis die net een hand popcorn in zijn mond propt. Ik kauw op een popcorn, en slik het door.

'Dus mijn kleine Louise word mama? Heb je daar wel toestemming voor?' Vraagt Niall na de film. 'Aan wie moet ik toestemming vragen dan?' Vraag ik. 'Aan mij! Dûh!' Antwoord Niall. 'Nou, mag ik mama worden?' Vraag ik. 'Daar ga ik even een nachtje over slapen.' Zegt Niall met een uitdagende grijns. 'Ja, ik wil het nu weten, of ik word het gewoon zonder toestemming.' Grinnik ik. 'Okay, je krijg nu je antwoord.' Grinnikt Niall. 'Nee.' Zegt Niall kort.

'Pech gehad.' Grijns ik. Niall kijkt me vuil aan, en loopt naar de keuken. Zijn ding doen weet je wel? Zijn ding, je weet het wel! Oh g*d, ga me niet vertellen dat je Niall niet kent. Wat kun je trouwens als een Niall anders doen in een keuken dan eten?

Louis slaat een arm om me heen, en wrijft over mijn schouder. Ik grinnik als ik Zayn en Harry zie vechten om een kam. 'Serieus, jongens?' Vraag ik. Ze staan meteen versteent, en kijken me boos aan. 'Sorry, ga maar verder met jullie kleuter vechtpartijtje.' Grijns ik. De jongens luisteren, en alsof ik de film op pauze heb gezet, en weer op play druk, gaan ze verder. Ik schud lachend mijn hoofd, en kijk toe hoe Zayn Harry's haren uit zijn hoofd trekt. Ik zie dat Liam er tussen springt, en ze uit elkaar weet te halen. Wat een wonder...

'Ik ga zo slapen.' Zeg ik tegen de jongens. 'Okay, zullen wij dan maar gaan?' Vraagt Liam. Ik en Louis knikken, en ze druipen langzamerhand allemaal het huis uit. Louis gaat weer hier slapen, om mij ook een beetje te verzorgen. Louis heeft gezorgd dat ze sowieso 10 maanden niks hebben van concerten of andere dingen.

Samen met Louis lopen we naar boven, en kleden we om. Ik douche nog even snel, en ga dan naast Louis in bed liggen. Ik ga in Louis' grote warme armen liggen, en val al snel in slaap.

Same Depression|| Vervolg fadtr|| ft. LouLouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu