Petang tu macam biasa 4 Evil akan bermain bola jaring di padang untuk bersiap sedia tournament bulan depan.
"Okay, apa kata kita warm up dulu sebelum memulakan permainan" Ujar Amyra.
Semasa kusyuk warm up mereka dikejutkan dengan bola yang entah dari mana melambung terkena tepat pada dahi Amyra.
"Adumak manusia manalah yang tak tau main bola ni sampai melambung kat kepala aku ni" Bebel Amyra geram.
"Laa aku ingat tiang tadi, mana la aku tau ada manusia kat sini" Perli Adrian yang gayanya seperti ketua pasukan bola sepak tersebut.
"Mulut kau dah macam longkang aku tengok, kau takde adab eh?" Sindir Amyra dengan jelingan maut.
"Ouh tiang boleh bercakap rupanya aku ingat besi buruk tadi" Perli Adrian lalu meninggalkan Amyra yang tengah marah.
***
"Ish geramnya aku dengan mamat alien tuh" Marah Amyra sambil menggempal penumbuk.
"Sabar Amyra, aku pun geram jugak dgn si adrian tuh. Harap muka je handsome tapi perangai dah mcm syai" Jawab Ainish dengan nada tenang tapi marah.
"Ainish!" Jerit Lysa.
"Ape kau nak? Aku duduk sebelah kau je tak payah la nak jerit jerit" Marah Ainish.
"Aku nak tanya kau ni.." Ujar Lysa shy shy cat. Menyampah dho kau buat muka mcm tuh. "Ape?" Jawab Ainish dingin. "Erm..syai tu sape?" Soal Lysa teruja.
"Wey Lysa! Tak kan kau tak tau syai tu ape? Naifnye kau" Soal Afina terkejut.
Dari tadi Afina diam kerana tidak mahu masuk campur pergaduhan Amyra kerana dia tau Amyra seorang yang panas baran, lebih baik diamkan diri. Betul tak?
"Aku tanya sebab aku tak tau la" Marah Lysa.
"Syaiton laa" Serentak mereka menjawab.
Mereka berpaling antara satu sama lain kemudian seloroh ketawa kerana mereka bercakap dengan serentak. Lysa hanya mencebik menyampah.
Mereka tidak makan semasa rehat tadi kerana sibuk membahas isu "SHAI" kepada Lysa.
Semasa mereka hendak masuk ke kelas mereka bertembung dengan empat orang jejaka yang dikategorikan jejaka "hotstuff".
"Asal kau pandang aku mcm tu? Tak puas hati?" Sindir Adrian.
"Kuat perasan jugak eh kau ni? Takde kerja nak pandang kau. Lebih baik aku pandang pakcik tukang kebun tuh. Sejuk mata memandang." Amyra tersenyum, puas.
Pakcik tukang kebun itu hanya melihat mereka sambil ketawa.
"Padu beb." Luthfi hanya menahan gelak. Adrian merenung tajam wajah Luthfi. "Chill bro" Ujar Harraz tenang.
"Yang korang tercegat kat situ lagi dah kenapa? Dah rasa diri tu pandai sangat ke?" Marah Puan Halimah.
Puan Halimah ialah guru mata pelajaran matematik tambahan. Beliau seorang guru yang tegas tetapi disukai ramai kerana sikapnya yang mesra berbanding dgn guru bahasa melayu mereka yang dingin dan sombong tak lain tak bukan Puan Sharifah Salmiah.
Back to the real story...
"Yelah yelah, sabar lah kejap" Jawab Ammar perlahan. "Haa menjawab!" Tengking Puan Halimah.
Papp!
Sebatang pembaris panjang hinggap di atas meja aku membuatkan semua orang di dalam kelas itu senyap. Nak batuk pun terketar ketar. Okay bab batuk tu sumpah lawak. Hahaha, jkjk.
Enjoy!
YOU ARE READING
Raden & Hendry Heirs [ H ]
FanfictionRaden's Company dan Hendry's Corp adalah sebuah syarikat yang terkenal seluruh Asia. Raden's Company diurus oleh Tengku Adam Alexandra iaitu papa kepada Tengku Raden Elmyra. Tengku Adam terpaksa menguruskan syarikatnya di luar negara manakala Raden...