Esok hari Sabtu. Hari yang paling membosankan. Haih...
Ting! Ting!
Adrian Alien 👽💩
Assalammualaikum...
Waalaikumsalam
Kau nak ape?Esok teman aku jogging? Lepas jogging kita makan then aku terus hantar kau balik. Deal?
Okay deal.
Aku terus bangun dan turun ke bawah. Tv jadi sasaran.
"Eh long. Aku ambik dulu remote tu! Bak sini balik. Kau pikir bagus ah perangai macamtu? Kau tu 25 dah kot. Tunang pun dah ade. Mengalah la sikit." Amyra merebut kembali remote ditangan Hafiz.
"Kau ni pehal? Membebel je. Mental ke? Aku tak cakap pun aku nak tengok tv." Hafiz menggaru kepalanya. "Haa lantakla" Amyra menyembunyikan perasaan malunya dan terus duduk.
"Malu la tu. Haa serang lagi orang tak bertempat. Padan muka!" Hafiz menjelirkan lidahnya ke arah Amyra.
Amyra membaling bantal tepat ke muka...
"Yahhh adik! Kau pehal! Asal aku pulak yang kena. Kau ni kan" Farah bangun dan terus mengejar Amyra yang berdekah-dekah ketawa.
Keessokkan harinya,
Pin pin
"Haa sampai pun kau" Adrian terdiam tak terkata. "Kau pehal?" Amyra menggaru kepalanya yang tidak gatal.
Amyra memakai baju sport dan berseluar fit paras lutut. Rambutnya diikat sanggul. Tanpa makeup. Adrian terpesona dengan kecantikkan semula jadi Amyra. Amyra memetik jarinya dan memanggil Adrian.
"Ye? Eh jom gerak" Adrian menyembunyikan perasaan gugupnya.
Sepanjang perjalanan, mereka hanya diam. Hanya bunyi radio kedengaran. Masing-masing masih tidak mahu bercakap.
***
"Huh! Penatnya. Lama betul aku tak jogging sejak sekolah ni" Amyra mengelap peluhnya yang menitik-nitik. Sempat dia post gambarnya ke Instagram miliknya. Baru 20 minit post dah beribu like. Hm instafamous la katakan.
Myr_Iris
Jogging with me? 😋
13,007 likes 1700 comments
Klik!
Adrian mengambil gambar Amyra yang sedang mengelap peluh. Dan terus post! Baru 5 minit post dah dekat tiga ribu like. Instafamous sangat lah. Haih jodohke?
4drian_
Can I be your prince to wipe your sweat?
2997 like. 780 comments
@Aisha123 Kenapa blurkan? 😩
@Sya_sya I ship!!!
@Hrrz.Dniel Oh patutla keluar awal...
@4drian_ Kau tahu eh? 😂 @Hrrz.Dniel
@Reen-DG Baby! Sape perempuan tuh!
@Mia.Sara Semak la kau! Sibuk je.
@Reen-DG Diam ah kau! Bodoke?"Berani kau ambik gambar aku. Sini kau!" Amyra mengejar Adrian yang terkekek-kekek ketawa 😂
***
"Baru balik ke?" Soal mama. "Haah ma, adik lapar la. Ma masak ape tuh?" Ujarnya sambil mengusap perutnya.
"Eh patutla kau gemuk kak. Lepas jogging pun still nak tambah lemak." "Yahhh adam! Eee mulut kau dah berapa lama tak bayar insurans?" Amyra berlari ke arah Adam.
"Dah 7 bulan kak. Tolong bayarkan..." Selamba Adam membahan kakaknya.
"Sini kau" Amyra berlari ke arah Adam lalu menggeletek perutnya. "AHAHAHA geli la sengal"
Tengku Hamiza menggeleng melihat telatah anak-anaknya. "Sudahla tu bermain, meh tolong mama ni"
Amyra dan Adam terlentang di atas karpet putih milik mama. "Kejap ma, penat ni"
***
Boyfiy&Wifey 🙈👫
Adrian Alien 👽💩 invited you
You
Group ape pulak kali ni?
Harraz
Group kita berlapan la 😅Luthfi
Yep, haritu kan korang left 😒 so kitorang buat la group baruLysa
Kitorang tak suruh pun korang buat group baru 😑Afina
Eh sabar lysa. Bawak mengucap.You
Kau pehal tho? 😂Ainish
Dahla nama group pun pelik 😓Ammar
Weh mana boxer aku? Kau letak mana duh.Afina
Eee pengotor betul kau ni!Ammar
Sorry salah sent 😂Adrian
Aku tak kenal dia. Kawan korang ke?Ammar
Macam ni kawan. K aku faham. Sape la aku ni kan 😔You
Kau sentap pehal? Jiwa kacau eh?Ammar
😂Aku tersenyum membaca chat dari mereka. Penghibur aku setiap hari 😊
Adrian Alien 👽💩
Goodnight sweetheart 😘
Sweetdream 🙈
Take care 💓
Qtpie 🍕Ting ting ting ting...
"Haih sape pulak spam aku ni." Amyra mengeluh kecil.
Aku buka chat dari Adrian kemudian tersenyum lalu aku membalas chat darinya.
Qtpie Myra🍕😘
HAHAHA mental eh?
Yep gudnight too
Sweetdream
Bye 💩Aku tersenyum membaca chat dari Amyra. Ya dia buat hati aku berbunga-bunga. Aku tahu di sebalik hati konkrit dia, tersembunyi rasa sayang.
'I'm very sure that you're my destiny. I know you will love me one day. I'm waiting for you sayang.'
Enjoy!
YOU ARE READING
Raden & Hendry Heirs [ H ]
FanfictionRaden's Company dan Hendry's Corp adalah sebuah syarikat yang terkenal seluruh Asia. Raden's Company diurus oleh Tengku Adam Alexandra iaitu papa kepada Tengku Raden Elmyra. Tengku Adam terpaksa menguruskan syarikatnya di luar negara manakala Raden...