El membawa diri ke Pulau Langkawi. Keindahan pantai menarik minatnya. Sudah seminggu El berada di sana dan tiada siapa pun dapat mencarinya. Telefonnya dimatikan. Entah beribu chats or calls yang dia akan dapat nanti. Biarkan. Asalkan hatinya tenang.
"Ehem! Hai? Jauh termenung? Ingatkan ian eh?" Ian? Takkan la Adrian kot. Mustahil! Ish, nyah kau dari fikiran aku.
Tap tap
Lelaki itu memetikkan jarinya di hadapan muka El. Dengan geramnya El menoleh. Terkejutnya bukan kepalang, orang yang berada di depannya ialah Adrian. Macam mana dia tahu aku kat sini?
"Ian... Macam mana kau tahu..." Adrian membuat simbol diam. El pelik dengan sikap Adrian. "Aku ikut kau, hehehe" Adrian menggaru kepalanya sambil tersenyum.
"Kau tahu tak?"
"Tak"
"Ish kejap lah! Aku nak cerita ni!" El hanya diam. "Hm ape?"
"Kira dengan Ishraf dah kawin. And for your information Fina, Nish dan Lysa dah tunang tau. Seronok je aku tengok diorang. Bulan depan diorang terus kawin. Tak nak tangguh-tangguh katanya. Eh kau pun jangan lupa datang wedding aku bulan depan. Kau special guest aku. Takde kau tak kawin la aku" Adrian tersenyum.
'Takkan la dia dah jumpa pengganti aku? Cepatnya hati kau berubah Ian. Hm' El bermonolog sendiri.
Telefon Adrian berdering, Adrian melihat di skrin telefonnya siapa yang memanggilnya. "Panjang umur, bakal isteri aku dah call. Kau tunggu jap eh? Aku nak angkat panggilan teristimewa ni jap." Adrian menekan perkataan teristimewa. Dalam diam Adrian menyembunyikan senyumnya bila melihat riak muka El yang cemburu.
"Takpe ah Ian. Aku nak balik dah. Bye" Mendatar saja suaranya akibat menahan tangis.
'I'm sorry dear. I have to do it. Cara ni je dapat sedarkan kau yang aku betul-betul cintakan kau.'
***
"Selamat pagi tengku" Ucap Maria sambil menundukkan kepalanya sebagai tanda hormat.
"Pagi"
Tersentap Maria, dia tidak pernah melihat El sedingin ini. Sebelum ini pun, El pasti akan memujinya cantik atau kemas setiap pagi. Tapi hari ini lain pulak. Mana taknya, pagi-pagi buta lagi El menonton drama tidak berbayar. Hati siapa yang tidak sakit?
Flashback
"Eh sayang! Kenapa lambat sangat... Penat I tunggu you." Ujar Adrian manja.
"Eh El! Sini jap" Dengan perasaan meluatnya El melangkah ke arah Adrian.
"Ni aku nak kenalkan, Erin my future wife" Terang Adrian sambil tangannya memeluk pinggang Erin.
"Okay. Call me El. Got to go. Bye" El pergi dari situ dengan membawa luka yang dalam. Hati siapa yang tidak sakit? Lelaki yang dicintai bakal berkahwin dengan orang lain? Ah lelaki bukan seekor. Eh seorang. Aku kuat!
End Flashback
"Maria!"
Terkocoh-kocoh Maria berlari apabila namanya diseru kuat oleh El
"Ye tengku. Ada apa-apa yang boleh saya bantu" Ketar suaranya menanya El.
"Apa ni? Aku dah suruh kau semak fail ni! Kenapa masih banyak lagi kesalahan? Kau buat ape hah? Kau pegi betulkan sekarang! After lunch, aku nak fail tu atas meja aku! Faham?!" Maria mengangguk lalu keluar untuk menyiapkan kerjanya. Kus semangat.
***
"El! Kau dah kenapa marah Maria macam tu tadi? Kesian aku tengok dia. Kalau ye pun kau marah dekat Adrian, jangan lepas dekat dia" Tegur Nish.
"Apehal ni?" Sampuk Ammar
Fyi diorang still tinggal satu rumah k. Entah bila nak pindah 😂
"Macam mana kau tahu aku marah Adrian? Dan macam mana kau tahu aku marah Maria? Heh kau rancang dengan dia kan?" Sinis El memerli Nish
'Gulp! Mampos aku kalau El tahu. Ala nak tipu apa ni? Mulut ni pun apesal becok sangat!' Omel Nish dalam hati.
"Aku nak jumpa kau tadi lepastu aku nampak kau dengan Adrian. Ada sorang perempuan dengan Adrian. Aku tengok muka kau lain macam je, sebab tu lah aku tahu kau tengah marahkan dia. Tak nak aku jumpa kau masa tu, kang aku pulak yang kena. Pasal Maria tu, em dia call aku tanya kenapa kau moody. Sebab tu lah aku tahu." Nish tersenyum sumbing.
El terus naik ke biliknya. Dia masukkan bajunya ke dalam luggage putih miliknya lalu turun.
"Kau nak pegi mana ni?" Soal Adrian.
"Pindah"
"Hah?!" Ketujuh mereka terlopong. Ha sudah! Lain yang dirancang lain yang jadi.
El terus meninggalkan mereka yang terpinga-pinga tanpa memberitahu alamat rumahnya. Korang fikir aku bodoh la? Heh korang silap orang nak tipu aku. Baik, aku nak tengok jugak kemampuan korang untuk terus tipu aku. Goodjob guys!
Sementara itu, di rumah mereka sudah kecoh tentang El. Aduh, plan tidak berjaya seperti yang dirancang. Kena tukar plan baru. El ni kan!
"Aduh, tindakan dia drasrik duh. Macam mana ni?" Lysa bersuara setelah cengkerik melintas.
"Aku rasa takpe kot? Sebab lagi jauh dia dengan Adrian, baru kita boleh tahu apa sebenarnya perasaan El terhadap Adrian. Betul tak?" Luthfi pulak memberi idea.
"Haah. Sounds good! Okay! I hundred percent agreed! " Adrian mengangkat ibu jarinya.
Enjoy!
YOU ARE READING
Raden & Hendry Heirs [ H ]
FanfictionRaden's Company dan Hendry's Corp adalah sebuah syarikat yang terkenal seluruh Asia. Raden's Company diurus oleh Tengku Adam Alexandra iaitu papa kepada Tengku Raden Elmyra. Tengku Adam terpaksa menguruskan syarikatnya di luar negara manakala Raden...