Aku masuk ke sekolah ni dengan satu matlamat. Untuk hapuskan Amyra. Kawan baik aku ops bekas kawan baik. Mohon terseksa HAHAHAHA!
"Tak sangka kau ni jenis lupa kawan kan?" Syakirah menyilangkan tangannya ke dada. "Satu hari kau tak ganggu hidup aku tak boleh ke? Semak ah!" Sabar Amyra. Jangan layan orang gila pagi-pagi ni.
"Rileksla. Aku kawan baik kau. Takkan tak ingat kot. Sampai hati" Syakirah menjuihkan bibirnya. "Tak mungkin kau Ira" Amyra mengerutkan dahinya.
"HAHAHA bijak jugak kau kan. Tak sangka kau still ingat kawan baik kau yang comel lagi baik ni" Syakirah menflipkan rambutnya.
Flashback
"Ira kau kat mana? Mana buku Airis? Tadi cakap nak tolong ambik. Cepatlah"
Aku terkejut melihat Ez dan Ira tengah berpeluk sambil bergurau senda. Aku terus jatuh terduduk sambil menangis. Ez pada ketika itu terkejut lalu berlari meluru ke arah aku.
"Jangan sentuh aku!" Aku menepis tangan Ez yang sedang mengusap kepala aku. "Aku tak sangka perangai kau macam ni kan. Kau tu kawan baik aku, aku tak pernah buat kau terluka. Sampai hati kau kan!" Tersedu-sedu aku menangis.
"Ye aku kawan baik kau. Tapi tak semua kawan baik akan jadi baik. Kadang-kadang kawan baik tu jugak yang tikam kita dari belakang" Ira tersenyum sinis.
"Aku tak sangka hati kau sebusuk longkang. Mulai dari hari ini kau bukan kawan baik aku lagi" Aku bangun dan terus berjalan meninggalkan mereka berdua.
"Airis...Airis tunggu lah" Ez menjerit memanggil aku tetapi aku menghiraukan panggilannya.
Ez mengusap mukanya kasar. Ya dia menyesal atas perbuatannya. Dia amat sayangkan Airis.
End Flashback
"Kenapa kau muncul lagi hah? Kenapa kau perlu ungkit benda yang dah lepas?!"
Kebetulan masa tu Adrian dan rakan-rakannya masuk ke kelas.
"Tak sangka Ez tu bodoh sebab percaya cakap aku" Syakirah menghamburkan tawanya.
Pang!
Aku menampar mukanya kuat.
"Kau jangan cakap pasal Ez lagi. Dia dah meninggal! Boleh tak kau hormat sikit orang yang dah meninggal? Arwah dah tenang kat sana, so please jangan serabutkan jiwa arwah. Kalau kau benci dekat aku sekalipun tolong hormat arwah! Kau manusia paling takguna aku pernah jumpa! Dasar perempuan taktahu malu!" Amyra menghentak meja nya lalu keluar dari kelas. Rooftop tempat dituju.
'Dia dah meninggal? Aku...aku tak sangka yang dia akan pergi terlalu cepat. Tapi takpe, kerja aku dah hampir selesai. Tinggal Adrian je aku perlu rampas. HAHAHA!!!' Monolognya sendiri.
"Kau! Tak cukup lagi ke kau sakitkan hati dia? Dulu kau rampas Ez dari dia! Sekarang Adrian pulak kau nak rampas? Kau terdesak sangat ke hah? Dasar murah!" Lysa menundingkan jarinya tepat ke muka Syakirah.
"Dan korang! Takkan sampai sekarang korang taktahu yang kitorang ni childhood friends korang? Bodoke?" Ainish pula bersuara.
Bad Boys hanya membatukan diri. Mereka tidak mampu bersuara seolah-olah suara mereka tersekat di kerongkong.
Bisu dah agaknya kena hambur dengan Ainish - Author
Sep sikit - Ainish
Diam ah! Sibuk je kau - Adrian
Aku buang watak kau baru tahu - Author
Ala, aku gurau je 😩 - Adrian
***
"Asal monyok je adik along ni? Ade masalah ke?" Soal Hafiz ragu-ragu. "Aku rindu 'dia' long..." Perlahan sahaja suaranya.
"Ez?"
"Ye..." Air mataku turun lagi.
"Kau sedekahkan Al-Fatihah dekat dia ye. Kau doakan supaya roh dia tenang dekat sana" Aku menepuk bahunya perlahan."Kalau adik nak pegi kubur arwah kejap boleh tak?" "Haah, boleh. Lagipun awal lagi ni. Tapi sebelum maghrib kita balik eh?" Soal along. Aku hanya mengangguk perlahan.
***
"Assalammualaikum Ez...Ez, Airis datang ni. Ez sihat tak? Bekas kawan baik Airis muncul balik. Ira datang balik. Airis sedih sebab dia, Airis marah dekat Ez. Sebab dia, Airis benci Ez dulu. Sebab dia jugak Airis nak tinggalkan Ez. Ez, Airis sayang sangat dekat Ez. Ez tunggu Airis dekat sana k? Nanti kita boleh jalan-jalan. Ez rindu Airis tak? Airis rindu sangat dekat Ez. Rindu nak main dengan Ez. Kenapa cepat sangat Ez tinggalkan Airis. Airis..."
"Adik...Jom balik, dah dekat maghrib dah ni." Along memanggilku perlahan.
"Ez nanti Airis datang lagi eh...Assalammualaikum. Ez jaga diri k?" Aku memegang batu nisan yang tertulis nama Ez, Muhammad Ez Haikal bin Ahmad.
Along mengusap kepalaku lembut lalu aku memeluk along bersama tangisan serta hingus yang meleleh 😂 gurau k gurau.
Enjoy!
YOU ARE READING
Raden & Hendry Heirs [ H ]
FanfictionRaden's Company dan Hendry's Corp adalah sebuah syarikat yang terkenal seluruh Asia. Raden's Company diurus oleh Tengku Adam Alexandra iaitu papa kepada Tengku Raden Elmyra. Tengku Adam terpaksa menguruskan syarikatnya di luar negara manakala Raden...