Hari ni hari pertama aku dan sahabat sahabatku melangkah masuk ke Golden Highschool. Sekolah yang berprestasi tinggi dan mewah. ( cliche nye ayat 😹 )
"Shit, aku dah terlambat!" Omel Amyra.
Dia bergegas turun dari biliknya dan menyalam mama dan papanya.
"Lambat bangun lagi?" Soal mama memerli. Aku tau mama memerli aku but perlian mama aku endahkan sebab aku betul betul dh lambat.
Papa hanya menghirup kopi sambil membelek belek surat khabar tanpa mengiraukan mama yang tgh membebel.
Aku menyarungkan sneakers adidas hitam kemudian mengambil kunci kereta Ferrari milikku dan menghidupkan enjin.
Golden Highschool tidak mempunyai pakaian rasmi/uniform. Pengetua membenarkan pelajar memakai pakaian bebas ( tidak menjolok mata ) dan mengizinkan pelajar form 5 menaiki kenderaan sendiri.
"Fiuhh, nasib sempat" Keluhan dilepaskan oleh Amyra.
"Asal kamu lambat? Kamu ingat saya guard kamu nak tunggu kamu 24 jam?" Ujar seseorang yang dari tadi berdiri di belakangnya.
"Ma..maafkan saya puan, saya terlambat" Ujarnya terketar ketar.
Sejurus kemudian dia terdengar seseorang mentertawakannya."HAHAHAH, muka kau kecut mcm nampak hantu beb!" Ainish ketawa terbahak bahak.
"Jgn panggil beb sial, aku takde kwn hanat mcm kau" Marah Amyra kemudiannya ketawa.
Kringg~
Loceng berbunyi menandakan subjek pertama akan dimulakan. Subjek pertama ialah subjek bahasa inggeris yang diajar oleh Miss Nisrin.
"Afina, kau faham tak apa yang teacher ajar tadi?" Soal Lysa blur.
"Yupp aku faham, kau ni dah kenapa? Selalunya kau lah orang pertama habis buat latihan tapi terbalik pulak harini?" Tanya Afina pelik.
Amyra dan Ainish hanya ketawa melihat Lysa terpinga pinga. Afina pula hanya membuat muka selambanya. Fikir cute?
Enjoy!
YOU ARE READING
Raden & Hendry Heirs [ H ]
FanficRaden's Company dan Hendry's Corp adalah sebuah syarikat yang terkenal seluruh Asia. Raden's Company diurus oleh Tengku Adam Alexandra iaitu papa kepada Tengku Raden Elmyra. Tengku Adam terpaksa menguruskan syarikatnya di luar negara manakala Raden...