BAB 7

103 5 0
                                    

Golden Highschool

Hari ini hari pertama aku jejakkan kaki di GH. Mampukah aku capai matlamat aku untuk mengambil 'hak' aku yang dirampas oleh 'dia'.

Dia ni psycho agaknya 😑 - author

***

Adrian Alien 👽💩 is calling...

"Aku nak angkat ke tak eh?" Amyra menggaru kepalanya yang penuh kutu. HAHAHA jkjk. Amyra mengangkat panggilan dari Adrian.

Hello? Kau nak ape?

Aku...aku...

Aku takde masa la nak layan kau!

Aku nak minta maaf pasal haritu. Aku tahu aku dah kasar dengan kau. Aku takde niat pun nak sakitkan hati kau. Aku betul-betul minta maaf

K

Aku terus matikan panggilan tanpa mendengar penjelasan Adrian. Kejam sangat ke aku ni? Sape kisah? Muahahaha.

Ting...ting

Partners 💓😘

Adrian Alien 👽💩

Korang...aku sebagai leader Bad Boys nak minta maaf sebab dah sakitkan hati korang...Kitorang tahu kitorang melampau.

Harraz
Haah, aku pun nak minta maaf...

Luthfi
Guys, I'm sorry 😞

Ammar
Can you guys forgive us? 😢

Amyra 😍🙈 left
Ainish left
Lysa left
Afina left

"Diorang left?" Adrian mengeluh kecil lalu mendail nombor Harraz.

Harraz Babun 🙊

Asal diorang left. Hm. Aku actually nak berterus terang dengan diorang la pasal kita.

Haah. Aku pun. Aku tak sanggup dah nak simpan rahsia ni. Sakit dude bila childhood girlfriend tak ingat kita.

Esok kita jumpa diorang. Kita explain everything dekat diorang.

Okay Ad.

***

Stars Apartment

"Aku tak pasti sama ada diorang childhood boyfriend kita. Sebab diorang tak cam kita" Lysa mengeluh.
"Yep. Aku sedih gila sebab Ammar tak ingat aku" Afina menjuihkan bibirnya.
"Kita kena buat sesuatu. Buat something yang kita pernah buat masa kecik-kecik dulu" Ainish memberi idea.

"Amyra? Kau setuju tak?" Mereka bertiga menunggu jawapan Amyra.

"Kalau korang nak buat ape-ape terserah. Tapi jangan libatkan aku. Aku taknak hadap muka Adrian. Perbuatan dia aku tak boleh nak lupakan." Amyra menunduk kepalanya memandang lantai.

"Aku faham perasaan kau tapi dia berhak dapat peluang kedua. Kau pertimbangkan ye?" Afina memujuk Amyra.

GH Cafeteria

"Weh ade budak baru lah." Bisik Lysa.
"Mana-mana?" Afina kelihatan teruja.
"Tu kat meja sebelah sinki tu"
"Aku kenal dia. Nama dia Syakirah bt Dato Hisyam. Dia sekelas dgn kita" Amyra memberitahu rakan-rakannya.

"Eh jap! Mcm mane kau kenal dia?

Flashback

Gedebuk!

"Aduh! Sape yang buta sangat ni! Jalan tu pandang lantai ke, ish!" Amyra mengomel sendiri.

"Saya minta maaf. Saya tak nampak awak tadi" Pelajar itu memandang muka Amyra.

"Kau budak baru ke?" Amyra mengangkat keningnya.

"Ya. Boleh tak awak tolong bawa saya ke pejabat. Saya tak tahu"
"Memanglah kau tak tahu, pelajar baru kan" Amyra mencebik menyampah.

End Flashback

***

Teacher Nisrin masuk ke kelas lalu mengucapkan selamat pagi.

"Good morning class!" Teacher tersenyum sehingga menampakkan bracesnya.

"Good morning teacher"
"Good morning teacher comel" Laung Amyra. Teacher hanya tersengih melihat tingkah laku aku. Ya dalam banyak-banyak cikgu, aku hanya mesra dengan teacher.

"Okay guys today we have new student. Please come in and introduce yourself" Teacher menjemput pelajar itu masuk.

Pelajar tersebut masuk dan automatik Adrian terjatuh dari kerusi.

Bukkk!

Satu kelas memandang aku dengan wajah yang pelik. Aku hanya tersengih seperti kerang wangi.

Flashback

Aku tengah duduk di atas kerusi menggunakan dua kaki (kerusi). Tak faham fikir sendiri ya. Author rasa korang pernah buat.

Aku ternampak wajah dia...

"Syakirah..." Aku terkejut sehingga kerusi aku terdorong ke belakang dan jatuhlah nangka wangi yang sudah tua. 😂

End Flashback

"Nama saya Syakirah bt Dato Hasyim. Saya bersekolah di Mega Highschool. Saya pindah ke Golden Highschool kerana papa saya ditukarkan ke sini. Saya harap awak semua boleh beri kerjasama dengan saya" Terang Syakirah panjang lebar.

"Ade soalan?" Soal Teacher Nisrin.

Satu kelas senyap. Biasala cengkerik lalu, diorang bagi laluan dekat cengkerik tu. Cengkerik tu vvip sekolah. Korang ape tahu. Maaf author melalut 😂



Enjoy!

Raden & Hendry Heirs [ H ]Where stories live. Discover now