"Finally we're back! Aku rindu Adrian." Reen mengeluh.
Diva Gurls baru sahaja pulang ke Malaysia. Mereka dihantar ke pusat disiplin di Sweden.
5 Crystal
"Hai korang! Rindu kitorang tak? Mane baby aku? Baby? Baby?" Reen tersenyum gedik.
"Baby takde. Babi ade la" Amyra dengan spontan membalas.
"Sape babi hah?" Masyi menengking Amyra. "Haah sape babi? Kau kot. HAHAHA" Sarah ketawa sambil memegang perutnya.
"Aku rasa korang la babi tu. Kitorang semua ade nama. Takde pun yang nama 'baby'. Kalau babi tu aku tahu la. Contoh dah ade depan mata" Adrian berkata sambil menahan gelaknya tetapi akhirnya terletus juga apabila memandang muka cemberut Reen dan rakan-rakannya.
"HAHAHAHA!"
"Assalammualaikum. Awalnye korang datang" Syakirah memberi salam lalu masuk ke dalam kelas.
"Weh Lysa, aku tak berapa suka la dgn bdk baru tu. Aku dapat rasa yang dia ade niat yang tak baik" Ujar Afina kepada Lysa.
"Haah aku pun rasa macam tu jgak" Ainish mengangguk. "Same la. Aku rasa dia ade niat lain. Sebab dari first day dia masuk kelas kita, mata dia tak habis-habis pandang Adrian" Amyra menyambung.
"Korang pun rasa macam tu jugak ke? Kitorang bertiga pun rasa macam tu jugak. Cuma kitorang rahsiakan dari Adrian sebab nanti dia marah" Terang Ammar panjang lebar.
"Eh sejak bila korang datang? Sibuklah" Lysa menjuihkan mulutnya.
"HEHEHE"
***
Aku membuang pandangan ke arah luar tingkap. Aku tidak turun ke cafe kerana aku tidak ada selera nak makan. Tiba-tiba aku ternampak Syakirah dan Diva Gurls sedang berbincang. Syakirah menghulurkan sepucuk sampul berwarna coklat kepada mereka bertiga.
"Ape muslihat kau sebenarnya?" Amyra dengan pantas merakam perbuatan mereka berempat lalu meletakkan kepalanya di atas meja. Apa lagi tidur la 😂
"Amyra! Bangun cepat! Aku nak bagitahu something ni..." Afina menggoyangkan bahu Amyra.
"Urm...hm..." Amyra mengangkat kepalanya.
"Kau ni lembik semacam kenapa?" Ainish menggaru kepalanya.
"A...ku ok...ay l...laa..." Dia menjawab lemah.
Lysa menekapkan tangan nya di dahi Amyra.
"Kau demam ni! Jom aku bawak kau pegi klinik" Lysa menarik tangan Amyra.
Amyra bangun dengan perlahan kemudian hilang keseimbangan dan semuanya gelap.
Dalam perjalanan ke hospital...
"Ya Allah, kau selamatkan lah Amyra." Adrian tidak berhenti membaca doa. Hatinya resah memikirkan Amyra.
Kau buat macam dia nak mati 😑 Demam je pun. Poyo ah 😂 - author
Kau diam ah. Kau ape tahu! - Adrian
Adrian berlari memanggil nurse yang berada di kaunter.
"Tolong saya cik. Kawan saya pengsan" Adrian memberitahu nurse tersebut.
"Baik"
15 minit kemudian
Doktor yang merawat Amyra keluar.
"Doktor, macam mana keadaan kawan saya?" Adrian bingkas bangun dan menuju ke arah doktor. "Dia stabil. Dia cuma kekurangan air dalam badan" Selepas memberitahu keadaan Amyra, doktor tersebut berlalu pergi.
Aku membuka mataku perlahan. Aku takkan tanya aku dekat mana sebab aku tahu kalau syiling putih ni biasanya dekat hospital 😂
"A...ku n...nak bb...balik..." Amyra bangun perlahan-lahan. "Takde-takde. Kau kena berehat. Doktor cakap kau kurang air dalam badan. Esok baru kau boleh balik" Adrian memberikan ceramah ringkas kepada Amyra 😂
Aku hanya mencebik menyampah. Asal mamat ni ada dekat sini?
***
Aku mencampakkan Samsung milikku ke dinding. Berkecai. Ada aku kisah? Hati aku berkecai lagi teruk dari telefon tu.
Flashback
Amyra bangun dengan perlahan kemudian hilang keseimbangan dan semuanya gelap.
"Amyra!" Lysa menjerit kecil.
"Asal dengan dia? Dia demam ni. Dah tepi biar aku dukung dia. Luthfi, bak sini kunci kereta kau" Adrian bergegas mendukung Amyra gaya bridal style."Nah" Luthfi memberikan kunci keretanya kepada Adrian. "Thanks dude" Luthfi hanya mengangguk.
End Flashback
"Ish geramnya aku! Dia rampas Adrian dari aku! Adrian aku punya! Kau tunggu pembalasan dari aku bitch!" Syakirah menggenggam penumbuknya.
Enjoy!
YOU ARE READING
Raden & Hendry Heirs [ H ]
FanfictionRaden's Company dan Hendry's Corp adalah sebuah syarikat yang terkenal seluruh Asia. Raden's Company diurus oleh Tengku Adam Alexandra iaitu papa kepada Tengku Raden Elmyra. Tengku Adam terpaksa menguruskan syarikatnya di luar negara manakala Raden...