BAB 12

75 4 0
                                    

"Aku rasa kita kena beritahu perkara sebenar dekat Bad Boys la"

"Hm, aku rasa macam tu jugak"

"Sebab aku rasa selesa sangat berkawan dengan diorang. Lagipun diorang kan kawan kecik-kecik kita. Aku rasa bersalah sangat bila rahsiakan benda ni dari diorang"

'Aku lagi bersalah sebab rahsiakan 'penyakit' aku dari korang semua' Gumam hati kecil El.

"Ehem!"

Mereka berempat menoleh ke arah empunya suara.

"Eh bonda" Myra senyum melihat bonda kesayangan mereka.

Note : Bonda similar to pengetua. Bonda ni ibu angkat mereka berlapan. Faham kan?

Mereka berempat memandang sesama sendiri dan kemudiannya mengangguk.

"Bonda, kitorang rase kitorang kena beritahu perkara sebenar dekat Bad Boys.

"Baiklah, jika itu keputusan kamu. Bonda setuju" Bonda senyum sambil mengusap kepala mereka.

***

Bad Boys masuk ke kelas dengan senyuman. 4 Evil yang seronok bersembang terhenti apabila memandang muka Bad Boys.

"Rancaknya borak. Borak pasal kitorang eh?" Harraz mengerdipkan matanya berkali-kali. "Perasan! Kalau handsome takpe jugak" Bantah Lysa kuat.

Mereka memandang Lysa pelik. Kemudian Lysa mulai ketawa apabila mereka semua ketawa. Ada yang memegang perut, ada juga yang bertepuk tampar. Guling-guling pun ada. Terjun bangunan pun ada. Okay gurau-gurau 😂

"Ok dah. Kitorang rasa kitorang patut jujur dengan korang" Bad Boys mengerutkan dahi mereka.

'Diorang dah tahu ke kitorang berempat sukakan diorang'

'Macam mana kalau diorang marah? Then pindah sekolah?'

Author - Baru aku tahu yang lelaki ni lebih overthinking dari perempuan 😂

"Nama kitorang yang sebenar bukan yang macam korang sangkakan" Ucap Amyra tenang.

"Habistu? Korang ni bunian ke? Nama korang pelik-pelik ke? Korang warga asing ke?" Bebel Adrian panjang.

Bukkk!

Adrian mengusap kepalanya akibat diketuk oleh Amyra. "Hehehe, sambunglah balik" Ujar Adrian sambil tersengih.

"Okay, aku kenalkan nama kitorang yang sebenar. Aku Tengku Raden Elmyra" Jawab Myra tanpa memandang Adrian.

"Tengku Raden Ellysa"
"Tengku Raden Elfina"
"Tengku Raden Elnish"

Bad Boys hanya mengangguk. 4 Evil terlopong. Mereka fikir Bad Boys akan terkejut tetapi sangkaan mereka meleset jauh.

"Korang tak terkejut ke?" Tanya Nish pelik.

"T.A.K" Mereka mengeja satu persatu.
"Baru belajar mengeja ke?" Sinis sahaja suara El.

"Kitorang dah tahu nama korang yang sebenar. Bonda bagitahu tadi." "APA?!"

Giliran 4 Evil pula yang terkejut beruk 😂

"Takpayah nak terkejut sangat. Actually kitorang pun nak kenalkan nama sebenar kitorang. Nama aku Tengku Adrian Hendry" Adrian sedikit berbisik.

"Tengku Harraz Hendry"
"Tengku Luthfi Hendry"
"Tengku Ammar Hendry"

"Korang anak uncle?" Fina menjerit kecil.

"Hey girl! Slow down your voice. Kau nak rahsia kita terbongkar ke hah? Nama Raden dan Hendry sangat terkenal seluruh negara. So, watch out and keep our secret safely.

Author - aku akan guna nama Elmyra as Amyra okay?Alysa as Ellysa. Afina as Elfina and Ainish as Elnish. Nama Bad Boys still sama. So aku harap korang tkkeliru.

Ringtone telefon El berdering.

Bonda 💞 is calling...

"Wei diam. Bonda call." El meletakkan jari telunjuk ke bibir mengarahkan mereka diam.

Ye bonda? Ada apa call El?

Bonda nak korang berlapan datang ke bilik bonda sekarang. Ada benda yang bonda nak cakap dengan kamu semua.

Baik bonda. Kami datang sekarang.

End Call

"Assalammualaikum bonda. Ada apa bonda nak jumpa kami semua" El masuk setelah mengetuk pintu.

"Okay, macam ni...Mulai dari sekarang korang kena tinggal serumah. Rumah korang ialah Villa Wangsa Indah berhampiran dengan sekolah. Rumah tu besar and dipecahkan kepada dua bahagian. Tingkat kedua untuk 4 Evil dan tingkat ketiga/terakhir untuk Bad Boys. Tingkat bawah sekali, tempat korang nak lepak or korang nak tengok tv semua tu. Ada tiga bilik kerja untuk korang. Salah satu daripada bilik kerja tu untuk korang bermesyuarat. Campur sekali, faham? Bonda tak nak sebarang bantahan daripada korang. Korang akan diawasi oleh dua orang bodyguard dan seorang driver. Pasal duit korang jangan risau, bonda akan masukkan Rm7,000 sebulan setiap orang. Korang juga akan dapat laptop dan Iphone7+ setiap seorang. Kunci rumah, bonda akan serahkan kepada El dan Adrian. Bonda harap korang dapat bekerjasama untuk handle syarikat papa kamu. Semua jelas?" Terang bonda panjang lebar.

"Tapi bonda..." Percakapan Harraz terhenti apabila bonda mencelah.

"TIADA BANTAHAN!" Ujar bonda tegas.

Mereka semua akur dan mengangguk.

"Pagi esok bonda nak kamu siap-siap. Pukul 9 Pak Mat akan datang ambil kamu semua. Pastikan barang-barang yang kamu bawa tidak lebih dari 3 beg"

"Hm bonda, Pak Mat tu sape?" Tanya Fina sambil mengerutkan dahinya.

"Hish kau ni! Asal kawan aku sengal sangat ni! Pak Mat tu driver kita lah" Terang Nish.

"Ouh"

Enjoy!

Raden & Hendry Heirs [ H ]Where stories live. Discover now