0.8 Mark

48 4 4
                                    

~ Skyler ~ 

|Samma dag senare|

Jag saknade min son och Stiles men jag visste att jag gjorde det rätta. Jag har fått träffa dem men jag har bara träffat dem två gånger sen Xander kom till världen. Vi andra försökte komma på en plan för att få mig fri från min biologiska familj. 

Min mamma berättade allt för mig och jag vet nu att jag aldrig var med om en olycka som gjorde mig till den jag är. Min biologiska mamma är en vampyr och min pappa en varulv vilket gör mig till en Hybrid men tyvärr så hade inte min biologiska bror den turen. Han är bara en vampyr och det är därför dem vill ha min son Xander. Så att han kan dricka hans blod eller rättare sagt tömma min son på blod vilket jag inte kommer tillåta. Om dem vill komma åt Xander måste dem gå förbi mig och hela min flock. 

Det kan jag lova dem att det inte kommer bli enkelt att göra då vi är en stor och stark flock. 

Jag satt på en bänk mitt i en park, där jag skulle träffa Derek och Lydia. Vi skulle komma upp med en plan och Lydia har redan en plan men som riskerar att jag dör... Jag gör vad som helst för min sons framtid... Om jag måste dö för den så gör jag det....

Jag fick syn på Lydia så jag ställde mig upp och vinkade men hon kollade ner och föll till gräset. Jag sprang snabbt fram till henne...

- Lydia! Vad har hänt? Frågade jag och ställde mig på knä och lyfte hennes ansikte så vi kunde se varandras ansikten.

Hon grät... hennes ögon var röd... hon skakade på huvudet utan att säga ett ord..

Tills hon kollade på mig och öppnade munnen...

- Derek är död.. Sa hon och en tår föll för hennes kind.. hennes röst brast när hon sa "död"..

Jag hade ännu inte förstod att Derek var död... jag hann inte reagera.... när jag väl fattade det så ställde jag mig upp och vände mig om och skulle öppna bildörren när jag hör Lydia skrika och helt plötsligt ser jag hennes kropp flyga och landa på min bil. Jag vände mig om och fick syn på en gigantisk varg. 

Vargen kollade på mig och tog sats och sprang mot mig.

Jag bar snabbt upp Lydias medvetslösa kropp och la henne på baksätet, sedan satte jag mig snabbt bakom ratten och gasade snabbt och körde iväg...

Jag kollade på backspegeln och kunde se vargen springa efter mig...

Jag gasade på och körde snabbare ifrån men det var som att jag inte kom någon vart då vargen va så snabb. Jag försökte få tag min mobil som låg i min jack ficka men typisk så var jag så skakig av hela situationen så jag tappade den. 

- Fan toppen! Skrek jag och försökte få tag på min mobil som ramlat vid gaspedalerna. Jag försökte håll mig rak vid vägen samtidigt som jag letade efter min mobil med en hand, det var svårt men jag hittade den. Så snabbt jag hade ett grepp om mobilen så låste jag upp den och ringde Scott men jag hann inte att säga något då när jag kollade fram så kom det precis en person och ställde sig mitt i vägen. 

Som tur var det inga personer eller bilar runt om oss så jag svängde kraftigt och bromsade men bilen voltade flera gånger... När bilen väl var upp och ner så kollade jag på Lydia som hade blod över hela ansiktet och håret samt armen.

Jag hade ont överallt, jag kröp ut från bilen och helt plötsligt så känner jag hur någon lyfter på mig. 

- Hej syrran. Sa killen som tydligen hette Mark och som var min biologiska bror. 

Vargen som hade följt mig hade försvunnit, den var inte kvar. Tror att det var meningen, jag föll i fällan trots allt. 

- Vad fan vill du? Frågade jag och knuffade honom. Jag föll till marken men kollade upp på honom. 

- Säg mig vart barnet är. Sa han kort och ströp mig och lyfte upp mig. 

- Jag vet inte, och det är bra så. Sa jag med ett flin och försökte komma loss från hans grepp. 

- Så det är så du vill ha det. Sa han och flinade med.

Jag skulle precis säga något men han förde sin hand genom min bröstkorg till mitt hjärta och höll den hårt i sin hand. 

- Säg eller vill du att jag dödar dig och hela din flock för att hitta din son. Sa han med ett flin och klämde hårdare runt mitt hjärta. 

- Våga bara. Fick jag ut innan han drog ut sin hand och då kände jag att hjärtat höll på att följa med ut men då så kom någon jag mins anade.... 

Milo hugg av handen av Mark med något föremål som han hade i handen som han sedan slängde åt en sida. Han kollade på mig och ställde sig framför mig då Mark slängde sig på golvet med smärtan i handleden. 

- Leonora, oroa dig inte jag är här. Sa han och tog bort Marks hand från mitt hjärta och slängde den på marken. 

- Hur visste du att jag - Milo avbröt mig.

- Det är inte viktigt men ta med dig din vän och gå. Sa han och jag nickade och gick sedan iväg till bilen och drog ut Lydia och bar upp henne på min rygg och lämnade Milo och Mark bakom oss. 

________

Jag sprang allt vad jag hade tills jag kom hem och då kom Scott springandes ut. 

- Vad hände Sky? Frågade han och tog Lydia och gick sedan in med henne. 

- Vi blev attackerade av Mark och en gigantisk varg. Svarade jag och kollade på honom och sedan på min mamma som kommit ut till oss. 

- Hann du träffa Derek innan? Frågade han och då gav jag honom en ledsen blick och skakade på huvudet. 

- Jag är ledsen Scott, men han är död, Lydia hann att säga det innan vi blev attackerade. Förklarade jag och la ner Lydia på ett bord. 

- Jag vet redan, han hann komma till mig innan han dog. Jag trodde du visste. Men du vet att det är dags nu. Sa han och kollade sedan på Lydia. 

- Varför sa du inget om hans död, jag skulle träffa honom idag. Ja Jag vet att det är dags du har sagt det hela veckan sen Xander och Stiles gick. Sa jag och kollade sedan på Lydias medvetslösa kropp. 

- Skyler, Lydia reagerar inte, hur länge har hon varit medvetslös? Frågar min mamma oroligt samtidigt som hon tar fram en spruta och fyller den med adrenalin. 

- Jag vet inte men vargen slängde henne på min bil och sedan så rullade bilen och hon hade inte bältet på. Förklarade jag och sprang fram till min mamma för att hjälpa henne. 

Jag kollade på Scott och gav en signal om att vi tar vår konversation senare inte nu. Han nickade som ett svar.

- Scott hämta något som kan ge Lydia el stötar. Sa min mamma och Scott sprang ut och kom tillbaka med en låda. 

- Här mamma. Sa han och hon tog upp lådan bredvid Lydia. 

Jag rev sönder Lydias tröja och min mamma kollade på mig och så nickade hon. 

- Baka nu. Sa hon och placerade två föremål över Lydia som sedan gav henne el stötar.

- Ingen reaktion, höj styrkan. Sa hon och Scott gjorde som hon sa. 

Hon gör om samma akt fem gånger till men lyckas inte få något svar av Lydia och med det så kollar mamma på klockan och säger tiden som Lydia dog. 

- Jag är ledsen gumman. Sa min mamma till mig och Scott och kramade oss. 

Jag  kramade om henne och Scott.... Jag var så trött på allt det här men nu så är det slutet på det här kriget och jag är den som ska avsluta det..

The Hybrid 2Where stories live. Discover now