Resten av helgen gick fort. Nu är det Måndag och jag får snart gå på lunch. Trots att det bara är några minuter kvar känns det som en evighet innan klockan ringer och lektionen är slut. Förstår inte varför vi är tvungna att gå till skolan när vi absolut inte gör någonting mer än att prata och gå igenom betyg. Vilket vi redan gjorde för en vecka sedan dessutom. I don't get it.
Jag gäspar medans jag öppnar skåpet och lägger in väskan som jag glömde lämna i början av dagen.
Sedan beger jag mig mot Adrian som sitter på en bänk framåtlutat med mobilen i handen och väntar på mig ihop med Hugo.
"Hej!" Säger jag glatt och kramar om dom båda innan vi går till matsalen. Vår matsal är inte speciellt stor så brukar oftast vara fullt med folk, vilket det är idag. Trots så mycket folk är "vårat" avlånga bord ledigt så vi sätter oss där som vanligt.
Jag ger maten på min tallrik en blick. Den ser inte speciellt ätbar ut så vänder istället huvudet mot fönstret där man kan se några spela fotboll utanför i värmen.Vet inte varför men kan inte sluta tänka på killen jag råkade gå in i. Vilket stör mig något enormt då jag borde fokusera på andra saker än någon random snubbe jag inte kommer träffa igen.
"Nicole?" Adrian avbryter mina tankar och jag flyttar genast blicken till honom.
"Sover du eller?" Fortsätter han och jag förstår nu att han försökt prata med mig. Jag skakar på huvudet.
"Nä, sorry, tänkte på en grej." Jag drar handen genom håret och lutar mig bakåt på stolen fortfarande med blicken på Adrian.
"Har Alex snackat med dig om skolavslutningen?" Frågar han samtidigt som han tar en tugga av maten.
Alex har inte varit här idag. Hon har heller inte svarat på mina sms sen imorse så har inte pratat med henne överhuvudtaget. Undrar vart hon varit hela dagen och varför hon inte sagt något till mig?
"Nej?" Jag lägger huvudet på snett och höjer på ena ögonbrynet oroligt.
"Jesper ska styra en fet fest på kvällen och vi alla tänkte dra dit. Är du på eller?" Jag känner mig genast lugnare då han inte sa något om Alex men undrar fortfarande vart hon varit hela dagen.
"Ja absolut." Svarar jag med ett leende. Klart skolavslutningen ska firas.När jag kommer hem är mamma hemma. Hon sitter i soffan och kollar på någon serie som jag inte känner igen. Jag hälsar på henne innan jag går upp för trappan och in på mitt rum för att sedan lägga mig på sängen. Har varit extremt trött idag trots att vi inte haft några jobbiga lektioner och vi fick sluta tidigare. Tror det beror på att jag sovit ganska dåligt dom senaste nätterna. Ingen aning om varför.
Jag letar upp mobilen i väskan och trycker på lås knappen. Ett nytt meddelande från Alex.Alex 13.11
Ringer dig om 10Jag svarar med en tumme upp och lägger mig sedan på rygg och stirrar upp i taket och gäspar. När mina ögon är redo att stängas hör jag hur mobilen börjar ringa. Sakta lyfter jag upp den och ger ifrån mig ett svagt hej samtidigt som jag gäspar.
"Vi måste snacka." Säger Alex på andra sidan. Hennes röst är hes och hon ger ifrån säg snyftningar. Hon är ledsen.
"Vad har hänt?" Oroligt sätter jag mig upp i sängen och får genast en klump i magen. Hatar när hon mår dåligt.
"Jag- jag.." Hon försöker säga något men avbryts av sina egna snyftningar. Det går några sekunder innan hon tar ett djupt andetag.
"Jag kommer vara borta hela sommarlovet."
ESTÁS LEYENDO
Någon som du | Hov1
FanficMin första berättelse!! "Vad?" Jag lägger huvudet på sne och kollar frågandes på honom. "Tråkigt svar." Han tar av sig luvan och drar handen genom håret. "Antar att jag är rätt tråkig." Ett svagt ljud som skulle beskrivas som ett skratt lämnar hans...