Kapitel 7 - Hög musik

974 32 3
                                    

Adrian öppnar dörren och direkt möts vi av hög musik och glada människor

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Adrian öppnar dörren och direkt möts vi av hög musik och glada människor.
Han kliver in och därefter stiger resten på, inklusive Alex som hoppade på våran buss på vägen hit. Vi hänger av oss våra jackor innan jag och Alex beger oss bort mot köket medans resten försvinner någon annanstans.

"Dags för shots." Säger Alex och börjar hälla upp vodka i två shotslgas. Känner mig redan en aning berusad eftersom vi satt och förade hos mig innan vi åkte hit, men en shot skadar väl inte.
"Skål." Jag höjer glaset mot Alex och vi båda sveper sedan drickan som finns i. En varm och stark känsla for igenom min kropp.
"Fyfan." Jag gör en grimars mot Alex som skrattar åt mig.
I vardagsrummet står ett gäng och dansar, jag lägger märke till att en tjej som jag inte känner igen står och klänger på Adrian. Jag flinar lite för mig själv. Är inte förvånad eftersom tjejer brukar vara sådär mot honom.
"Omg Hov1 ska komma hit." Hör jag en obekant röst säga bakom mig och kort därefter rycker Alex mig i armen.
"Hörde du?" Hon kollar frågandes på mig och nickar mot en tjej nån meter ifrån som står med någon annan. Jag antar att det var hon som sa det.
"Jag hörde." Svarar jag kort.
"Ska du snacka med Dante då?" Hon frågar det som om det vore en självklarhet.
"Varför skulle jag göra det?" Frågar jag och höjer på ena ögonbrynet mot henne.
"Varför inte?" Fortsätter hon sedan.
"Han intresserar mig inte." Säger jag och rycker på axlarna, trots att jag vet att det inte stämmer.
"Aja, gör som du vill. Jag tänker iallafall haffa Ludwig." Säger hon och flinar. Jag skrattar åt henne samtidigt som jag himlar med ögonen.

Alex 02.13
Vi är och dansart komm hits ;*

Jag spolar och skjuter igen toalettlocket. Alex är lika full som mig just nu om inte ännu mer. Utan att svara lägger jag ner mobilen i bh-n och kollar mig själv i spegeln.
Sminket sitter fortfarande där det ska och håret ser fortfarande bra ut. Dock ser man på mina ögon att jag fått i mig lite för mycket alkohol. Men äsch vem bryr sig, det är ju ändå en fest jag befinner mig på.
Jag lämnar badrummet och går ut i köket för att se om Adrian eller nån annan jag känner är där men hittar ingen. Vet att Alex sa att hon stod och dansa men har verkligen ingen lust till det just nu och skulle nog behöva ta lite luft istället. Är väldigt mycket fler människor här nu än innan vilket gör det svårare att ta sig nånstans.
Jag lyckas ta mig fram till altandörren som jag öppnar och direkt möts jag av en frisk och svalare luft.

"Tack och lov". Mumlar jag för mig själv och sätter mig på en stol. Det är bara jag här ute förutom två andra som står och hånglar längre bort. Please get a room.
Jag kollar upp mot himlen och känner genast hur allt börjar snurra. Sluter mina ögonen och börjar tänka på andningen för att se om det kan hjälpa.
"Hur mår du?" Hör jag någon säga plötsligt jag öppnar ögonen.
Vet inte hur länge jag råkar kolla på honom utan att sägs något tills han tillslut skrattar. Det är Dante. Han är klädd i svarta byxor, en svart t-shirt, en jeansjacka och en rosa keps sitter på hans huvud.

"Ehm bra." Svarar jag och drar handen genom håret osäkert.
"Säkert?" Frågar han och jag nickar.
"Du ser inte ut att må så bra."
"Jag mår bra." Säger jag lite små irriterat och han nickar.
"Fine, fine." Han tar en klunk av det han nu har i muggen han håller i och våra blickar möts.
"Är det okej att man sätter sig eller?" Han pekar på stolen bredvid mig och jag rycker på axlarna.
"Gör som du vill."Svarar jag och han skrattar lite.
"Kaxig tjej." Säger han och sätter sig på stolen bredvid mig. Vet inte varför men blir nervös när han är nära mig av någon anledning.
"Vill du ha?" Han håller upp en cigg mot mig och jag nickar. Brukar inte röka men händer att jag feströker ibland.
Jag tänder ciggen och tar ett bloss av den vilket han också gör.
"Är förvånad över att du inte gick in i mig igen." Han har ett leende på läpparna och jag himlar med ögonen. Klart att han ska dra upp det där.
"Det var inte med flit." Säger jag och försöker hålla tillbaka ett leende.
"Varför hade du så bråttom sista gången?" Han tar ett bloss av ciggen och blåser sedan ut röken. Vad ska jag svara? Vet inte ens svaret själv på den frågan.
"Jag.. vet inte." Ångrar direkt att jag inte hittade på någon historia istället men han nickar till mitt svar och tar ännu ett bloss av ciggen.
Jag kollar på honom och våra blickar möts i några sekunder innan nån öppnar altandörren och han vänder blicken ditåt.
"Dante kom nu! Vi ska shota!" Ropar en kille med lite längre blont hår.
"Sure, ska du med eller?" Han kollar på mig igen och jag nickar innan vi reser oss för att gå in.

Båda killarna får en hel del blickar på sig på vägen från altanen till köket som jag lägger märke till. Mestadels av tjejer men även killar. Är det verkligen så många som vet vilka Hov1 är? Jag har fortfarande ingen aning om vilka dom är, förutom Dante då alltså. 
"Okej tre shots var." Säger killen med blont hår och börjar ställa upp massa shotsglas framför oss.
"Noel chilla lite va? Ge en till henne." Säger Dante och kollar på mig. Jag lyfter på båda ögonbrynen och lägger armarna i kors envist.
"Ge fyra till mig." Säger jag till killen som tydligen heter Noel.
"Ohhhh." Säger han högt och skrattar.
"Dante blev nyss ägd." Fortsätter han och Dante himlar med ögonen men man kan se att han har ett flin på läpparna.

Jag sveper i mig den sista shoten som jag knappt känner av nånting av längre. Antagligen för att jag är väldigt full vid det här laget.
"Jag vill dansa." Säger jag glatt.
"Inte jag." Säger Dante och lutar sig mot köksbänken. Han rätar till kepsen på sitt huvud och kollar bort mot vardagsrummet.
"Tråkig du är." Jag lägger huvudet snett mot honom.
"Tack." Han skrattar och jag rycker på axlarna. Sedan lämnar jag honom i köket för att gå ut i vardagsrummet. Hittar Alex stå och dansa med några andra som jag ställer mig vid. Känns som att hon stått här hela kvällen, men så länge hon har kul är det lugnt för mig.
Vi rör oss i takt till den höga musiken tillsammans och sträcker händerna upp i luften.

"Stå här ska bara leta upp Adrian." Alex går in i huset igen och jag lutar mig mot väggen. Vet inte vad klockan är vid det här laget men vi ska hem iallafall. Vilket nog är bäst då allting bara snurrar för mig just nu.

"Hej." Jag vänder mig om och möts av Dante.
"Hej." Svarar jag med ett kort leende.
"Du kom aldrig tillbaka." Vad menar han? Har ju aldrig gått härifrån?
"Jag har varit här hela kvällen." Han skrattar åt mig när jag säger det och jag kollar på honom frågandes.
"Efter dansen menade jag."
"Såg dig inte." Svarar jag ärligt och vinglar till lite. Inte för att jag letade efter honom heller.
"Vart ska du?" Frågar han.
"Hem."
"Hem?" Säger han fundersamt och kollar på mig.
"Jag är jättefull." Mumlar jag och vinglar till ännu en gång. Han tar tag i min arm för att jag inte ska ramla. Hans beröring får mig att rysa till.
"Jo tack jag vet." Säger han och skrattar. Jag ler mot honom och han besvarar mitt leende.
"Ey, Dante taxin är här nu, vi måste dra." Säger Noel som precis lämnade huset och är påväg mot grinden.
Dante kollar på mig och han ser fundersam ut. Han har fortfarande inte släppt min arm.
"Vill du sova hos mig?"
-------------------------------------------------------
Förlåt för det dröjde så med detta kapitel!!! :((( Skulle ju komma upp tidigare men internet krångla och sen försvann allting så var tvungen att skriva om ://// hoppas ni gillade det iallafall! Puss<333

Någon som du | Hov1Where stories live. Discover now