14 "Tänk om dina vänner inte gillar mig."

369 10 1
                                    

Jag vaknar av att solen värmer mitt ansikte. Dantes arm ligger över min midja och jag ler för mig själv. När jag vrider huvudet mot klockan visar den 11.12. Försiktigt flyttar jag bort Dantes arm utan att väcka honom och sätter på mig ett par shorts och ett linne och smyger sedan försiktigt ut ur rummet. Håret sätter jag upp i en slarvig bulle och innan jag beger mig ner sneglar jag bak på Dante och ger han en sista blick. Han är så fin.

Efter att ha gått igenom kylen och frysen fem gånger men inte hittat något som jag vill äta bestämmer jag mig för att göra pannkakor. Jag ställer fram ingredienserna på bänken och sätter på min Spotify lista och börjar tillsätta ingredienserna i en bunke.
Min favorit låt av Lana del Ray börjar spelas och jag börjar automatiskt sjunga med i låten. Jag och Alexandra lyssnade alltid på den här tillsammans.

"Godmorgon." Jag hoppar till av Dantes hesa röst och vänder mig mot trappan där han står i endast byxor. Jag kan inte förneka att han har väldigt bra kropp och tatueringarna som pryder hans kropp ser perfekta ut på honom. Han får säkert jättemånga tjejer efter sig. Jag lägger märke till att han har ett flin på läpparna och jag lägger huvudet på sne.
"Vad?" Jag höjer på ögonbrynen.
"Vad fint du sjunger." Jag kan inte avgöra om han är ironisk eller inte.
"Jag skulle vilja höra dig." Säger jag och häller upp första pannkakan i stekpannan.
Dante drar handen genom håret och närmar sig mig.
"Vill du följa med till studion? Jag och grabbarna ska dit senare. " Frågar han och flyttar blicken från pannkakan mot mig.
"Ehm ja." Säger jag lite tveksamt.
"Du behöver inte om du inte vill."
"Jag vill."
"Men..?" Han kollar på mig frågandes och jag rycker automatiskt på axlarna och fokuserar på att lägga upp en ny smet i stekpannan.
"Tänk om dina vänner inte gillar mig." Det tar emot när jag säger det. Jag inte vet varför jag oroar mig över att dom inte skulle gilla mig.
Dante placerar sina händer på min midja och vänder mig så att jag står mot honom.
"Dom kommer gilla dig. Tro mig." Han granskar mitt ansikte och stryker en hårslinga bakom mitt örat. Ännu en gång får han den där känslan att komma tillbaka i kroppen.

Hela frukosten berättar Dante om att han och hans vänner börjat på ett album. Några låtar har dom börjat på men det är mycket kvar som behövs göra. Oron över att hans vänner inte skulle gilla mig har släppt lite och det beror nog på att jag blev nyfiken på vad låtarna handlar om.
Jag byter om till ett par jeansshorts och en grå oversized T-shirt med något tryck på. Håret släpper jag ut och sedan sätter jag ett par solglasögon på huvudet. Stegen nedför trappan är snabba och Dante står redan i hallen och väntar på mig. Han har på sig sina byxor från igår och en vit T-shirt. Ser varmt ut med tanke på att det är soligt ute. Jag drar på mig mina skor och sedan lämnar vi huset och börjar gå mot busshållsplatsen.

——————————————————
SORRRYYY för så korta kapitel!! Kommande som kommer är längre. <333

Hai finito le parti pubblicate.

⏰ Ultimo aggiornamento: Jul 19, 2019 ⏰

Aggiungi questa storia alla tua Biblioteca per ricevere una notifica quando verrà pubblicata la prossima parte!

Någon som du | Hov1Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora