Kapitel 6 - Sommar

961 25 1
                                    

"Du är så fin i den där

Oups ! Cette image n'est pas conforme à nos directives de contenu. Afin de continuer la publication, veuillez la retirer ou mettre en ligne une autre image.

"Du är så fin i den där." Utbrister Alex glatt när jag precis satt på mig klänningen vi köpte i helgen. Måste faktiskt hålla med henne, klänningen är jättefin och den sitter väldigt bra på mig.
"Tack." Säger jag nöjd och granskar mig ännu en gång i spegeln. Mitt askblonda hår har jag lockat lite lätt och sminket jag bär ser naturligt ut.
"Kan du ge mig min klänning?" Frågar Alex och pekar på sängen. Jag nickar och räcker henne den.

"Är jag snygg?" Hon snurrar runt ett varv efter hon har fått på sig klänningen för att visa mig.
Alex köpte en vit tajt klänning med tunna axelband som framhäver hennes former. Håret har hon plattat som ligger längs ryggen och hennes smink är mycket mörkare än vad mitt är. Kan inte förstå att hon lämnar mig imorgon och åker till USA. Kommer kännas så tomt utan henne dom här månaderna.
"Världen anropar Nicole?" Hon kollar på mig frågandes.
"Du är jättesnygg." Säger jag och ler.

Jag känner hur nån kramar om mig bakifrån när jag och Alex precis lämnat klassrummet efter den korta avslutningen.
Kollar genast bak och möter Adrians bruna ögon med ett leende på läpparna.
"Vi har sommarlov!!" Säger han glatt och kramar om mig och Alex i en gemensam kram. Jag skrattar och omfamnar kramen.
"Du förstör mitt smink!" Ropar Alex och både jag och Adrian himlar med ögonen mot varandra.

Vi går mot entrén och lämnar skolan för sista gången på några månader vilket känns som en stor lättnad. Har varit så stressad när det gäller skolan det här året så känns skönt att vi får sommarlov nu.
"Häng med." Säger Adrian och nickar mot en bänk längre bort där några killar och en tjej från hans klass sitter.
"Jag kan nog fixa en platta åt dig." Hör jag någon säga till nån när vi nästan är framme.
Adrian hälsar på alla med ett handslag medan jag och Alex bara säger hej.
"Asså jag har hört att det är typ hundra pers som ska dit ikväll." Säger Simon nästan lite för övertaggad på festen ikväll.
"Chilla med det där va." Säger nån annan.
"Kommer bli kul som fan oavsett." Säger sedan Adrian.
"Hallå Alex ditt ex ska dit vet du va?" Säger Simon. Jag kollar chockat på Alex som ser minst lika chockad ut som mig.
"Du skojar va?" Svarar hon och kollar fundersamt på honom.
"Nej."
"Vafaan." Suckar hon.
Alex var tillsammans med en kille som heter Kim från början av ettan till början av tvåan som behandlade henne som skit. Han var jättesnäll i början av deras förhållande men sen blev han allmänt elak, ljög om saker hela tiden och var otrogen mot henne ett flertal gånger. Har aldrig sett henne må så dåligt som hon gjorde med honom under den tiden. Hon lämnade honom tillslut och har inte träffat honom sen dess.
"Det där löser sig, du har oss." Säger Adrian och lägger sin ena arm runt hennes axlar.
"Orkar bara inte se honom det är de." Säger hon och sparkar på en sten frustrerat.

Jag ställer mig i duschen och låter vattnet rinna ner för min kropp. Gör min vanliga schampoo och balsam rutin innan jag går ut och drar på mig ett par trosor och en bh. Klockan börjar röra sig mot 7 och vi ska vara där vid 9 ungefär så har bra med tid på mig att fixa mig.
Mobilen plingar till så jag letar upp den i väskan och ser att jag har fått ett nytt sms från Adrian.

Adrian:
Är det lugnt om jag, Simon och Hugo kommer till dig om 20?

Nicole:
Yees<3

Jag slänger mobilen på sängen och letar fram ett par mjukis shorts och ett enkelt linne som jag sätter på mig. Sedan sätter jag mig vid sminkbordet. Börjar med att täcka dom lite för mörka ringarna under mina ögon och därefter börja på ögonlocken.
Till min förvåning så sminkar jag mig mycket mer än vanligt. Mina ögonlock är prydda med en guldig ögonskugga, har mer mascara än vad jag brukar ha och ögonbrynen är lite ifyllda.
Sist men inte minst lägger jag ett matt läppstift på mina läppar.
Jag kollar på mig själv i spegeln och jag ser väldigt... annorlunda ut. Ser lite äldre ut men tycker jag passar i det väldigt bra. Trots att jag inte brukar sminka mig ofta så blir det ofta bra när jag gör det, som tur är.
Plötsligt knackar det på ytterdörren och jag rycker till. Antar att det är Adrian och hans polare som har kommit.
Jag springer ner för trappan och fram till ytterdörren och visst hade jag rätt. Där står tre killar i skjortor i olika färger med en klirrande påse i varsin hand.
"Tjena Nicole! Va fin du är." Säger Hugo och jag ler mot honom.
"Detsamma hörru." Säger jag tillbaka och släpper in dom.
"Jag måste gå upp och fixa färdigt mig men Adrian du vet ju vart glas och så finns." Han nickar mot mig innan jag går upp på mitt rum igen.

Efter jag plattat håret går jag fram till min garderob och letar efter något att ha på mig.
En stund senare hör jag hur det knackar på dörren och Adrian kikar in med huvudet.
"Hur går det?" Frågar han och tar några steg in i rummet.
"Dåligt." Säger jag med en suck och drar handen genom håret.
"Här." Han räcker fram ett vinglas mot mig som jag tar emot och tar en klunk av.
Jag ger sedan högen av kläder som bildats utanför min garderob en frustrerad blick.
"Behöver du hjälp?" Frågar Adrian med ett flin på läpparna.
"Gärna." Svarar jag fast att jag är rätt säker på att han inte kommer vara till nån större nytta. Han börjar rota lite i garderoben och drar tillslut fram en svart medellång klänning, med djup urringning både där fram och bak, med svarta tunna axelband.

"Den här är väl snygg?" Han kollar på mig frågandes samtidigt som han håller upp klänningen framför mig. Känner mig tveksam i början men nickar tillslut och tar tag i klänningen.
"Du får vända dig om." Säger jag till Adrian som vrider på sig i sängen så han sitter med ryggen mot mig.
Snabbt drar jag av mina mjukiskläder och på med klänningen.
"Nu kan du kolla" säger jag och han vrider på sig. Jag ser hur han iakttar mig från topp till tå och sedan möts våra blickar i några sekunder.
"Du ser jättebra ut." Säger han och avbryter ögonkontakten för att klia sig i nacken.
"Tack." Säger jag med ett leende och tar en till klunk av vinet som står på sminkbordet. Är rätt säker på att det här kommer bli en bra kväll.
-------------------------------------------------------Hoppas ni har haft en bra helg <333 Kapitel 7 kommer ut imorgon så kika in då!! Tror ni kommer gilla det ;-) Puss!!

Någon som du | Hov1Où les histoires vivent. Découvrez maintenant