Skoldagen gick nästan för fort för vi hade så roligt. Kan ju bero på att vi endast körde baseball, och gissa vilka som vann? Jo vi. Var så kul att se Adrians och Simons blickar och suckar efter turneringen.
Bussen stannar vid min hållplats så jag tar väskan och går av. Har shufflat min playlist som jag lyssnar på medans jag går den vanliga vägen hem.
Jag öppnar dörren och tar av mig skorna för att sedan kolla vad som finns i frysen och kylen. Alex kommer hit ikväll för att äta middag och sova här så vi kan fixa oss tillsammans imorgon, så det skulle ju vara bra om vi hade någon mat att äta. När jag öppnar kylen möts jag av en nästan tom insida, likaså gällande frysen. Inget som gör mig lockande eller som jag är sugen på att äta.
Jag skjuter igen dörren till frysen och går ut i hallen igen. Tar på mig skorna och går sedan ut på tomten för att hämta min cykel som står lutad mot staketet. Sedan beger jag mig mot Ica som ligger lite längre bort. Orkar inte ta bussen igen och solen skiner ändå starkt.När jag är framme vid Ica ställer jag cykeln vid cykelstället och går in i butiken. Greppar tag om en korg som jag börjar fylla med grönsaker efter att jag kommit fram till att vi ska äta kycklingsallad ikväll.
När jag plockat färdigt allt som behövs går jag till kassan och börjar lägga upp varorna på bandet.
"Var det bra så?" Frågar den rödhåriga tanten med mycket fräknar bakom kassan. Jag nickar som svar och tar fram kortet som ligger i fickan.
"Tvåhundraåttiotvå tack."
Koden till kortet trycker jag in och tar sen emot kvittot med ett kort leende.Kassen ställer jag ner i cykelkorgen och börjar precis dra bak cykeln när jag känner att jag backar in i något.
"Oj förlåt." Säger jag snabbt och tittar bakåt. Åh nej. Ännu en gång möts jag av dom där ögonen, personen med dom där tatueringarna och det blonda håret. Inte igen. Varför händer det här mig? Han hade precis försvunnit från mina tankar och nu dyker han upp igen."Man kan ju nästan tro att du går in i mig med flit." Säger han och ler lite halvt mot mig.
"Det gör jag nog också." For plötsligt ur min mun. Varför sa jag det där? Det stämmer inte ens.
Han börjar skratta och jag känner att jag rodnar pågrund av det jag sa. Mina ögon flyttas ner mot marken för att han inte ska lägga märke till det. Fyfan vad pinsamt. Utan att tänka sätter jag mig på cykeln några sekunder senare och cyklar därifrån utan att säga något mer.Alex börjar skratta när jag berättar för henne vad som hände utanför Ica.
"De är inte kul Alex." Jag kollar på henne med en seriös blick.
"Nej jag vet förlåt." Säger hon men jag ser hur hon försöker hålla sig för skratt. Jag himlar med ögonen och kastar en kudde från min säng ner på henne där hon ligger på golvet, och hon brister ut i skratt, ännu en gång.
"Han måste ju tro att jag är dum i huvudet som bara cyklar därifrån."
"Du är ju det." Säger Alex och flinar åt mig.
"Du gör inte saken bättre." Säger jag frustrerat och lutar huvudet mot sängkanten.
"Han kanske skriver om dig i sin nästa låt. " Säger hon sarkastiskt med ett flin på läpparna samtidigt som hon pillar i sina hårtoppar med fingrarna.
"Jättekul." Säger jag och ger henne ett tillgjort leende.Alex somnade för längesen vilket inte jag har gjort. Ligger som vanligt och stirrar upp i taket när jag inte kan sova. Har tänkt på morgondagen en del men mina tankar svävar oftast iväg till den där killen trots att jag försöker undvika det. Vet inte varför jag fastnat så mycket för honom när vi enbart utbytt några ord till varandra, men han verkar intressant på något sätt. Är förvånad att jag tycker en kille som jag inte vet något om verkar intressant, när alla andra killar jag känner eller träffat inte väcker något intresse hos mig.
Jag kollar på klockan som nu visar 02.16 och inser att jag verkligen måste sova nu om jag ska orka morgondagen. Det är ju trots allt skolavslutning och vi ska på fest på kvällen. Lite pigg vill man väl ändå vara.
Jag vrider mig om och lägger mig på sidan och efter ett tag känner jag hur ögonlocken blir tyngre och jag somnar.
-------------------------------------------------------
Hoppas ni gillade kapitlet!
Ni får gärna gilla och kommentera om ni gillade det så kanske nästa kapitel kommer upp redan ikväll?? ;-) puss på er!!
ESTÁS LEYENDO
Någon som du | Hov1
FanficMin första berättelse!! "Vad?" Jag lägger huvudet på sne och kollar frågandes på honom. "Tråkigt svar." Han tar av sig luvan och drar handen genom håret. "Antar att jag är rätt tråkig." Ett svagt ljud som skulle beskrivas som ett skratt lämnar hans...