ARABELLA.. yup .. Thats my name . I am very inocent and a very good girl . Bodoh-bodoh and binggung juga kadang-kadang cause saya sangat pendiam . Dari kecil saya hanya belajar dan belajar saja. Mungkin sebab itu juga dapat top 3 di kelas tingkatan saya . Saya teda kawan sebab mungkin teda orang mau kawan sama saya . Mungkin juga sebab sya tidak pandai bergaul sama org . Dan disebabkan itu, saya selalu kena bully d kelas .
Love?? Jangan bei tanya.. memang tidak pernah . Sapa juga yang mau gaya nerdy macam saya . Tidak sexy, tidak cute macam itu korean girl yang digilai org zaman sekarang . Saya tidak tahu macam mana mau berkomunikasi bagi orang suka berkawan sama saya . Mungkin juga sebab my parents yg sangat mengongkong . Tidak macam kawan-kawan lain yang boleh keluar di hujung minggu hang out . My parents are very religious . Sebab itu juga mereka melarang saya berkawan sama lelaki . Tidak mau satu-satunya anak perempuan mereka menconteng arang pula . But deep inside , saya teringin juga mau ada boyfriend macam kawan yang lain . Macam romantik ba feeling ada boyfriend . Jealous ouh tengok orang di sekolah dating sama boyfriend main suap makanan sana kantin . Me ? Forever alone la . Virgin sampai tua kali ni .
Ok . Saya detail sikit pasal my beloved family .
My daddy nama John . Daddy seorang polis . Maybe sebab tu juga daddy garang dan sangat tegas . Daddy juga sangat aktif dalam aktiviti church . Jadi kira nya daddy sangat di hormati jiran sekeliling juga . Daddy juga sangat pantang orang tidak dengar cakap dia . Silap silap tangan pun boleh sampai kalau ada yang cuba mau bantah keputusan daddy . Ini la yang bikin saya lebih seram.
My mom nama Debby . Dia seorang cikgu bahasa ingeris . Mungkin sebab itu juga kami adik beradik memang cun sikit cakap bahasa ingeris . Mamy pun sangat aktif dalam aktiviti gereja .
Saya ada seorang abang nama Danny . Dia tua 3 tahun dari saya . Dia sekarang berada di semenanjung sambung belajar . Saya memang rapat sama abang Dan . Maklumlah anak bongsu memang manja . Lagi saya memang crybaby . Depan our parents memang abang Dan sangat baik lagi pijak semut tak mati . Sangat patuh kepada dady sama mamy .
Tapi dibelakang mamy sama dady, macam juga saya tidak tahu dia hisap rokok sama clubing minum arak sama kawan dia . Tapi itu rahsia dia, saya pegang ketat saja . Untung juga dia dapat futher study jauh jauh . Tidak juga kedapatan dia sama mamy dan dady . Dia lah satu satu nya abang dan adik beradik saya yang ada . Rindu juga ba 😢😢
Ok. Done . Skip about my family...
Let's us skip to where it all begin..
( 2013 )
Finally, i've finished my SPM . Ada aura aura kebebasan saya fikir kerana sudah bakalan cukup umur . Masih lagi menunggu keputusan dengan gelora di dada . Takut tu keputusan tidak cukup makan . Kalau tidak cukup makan , nanti kena kejar dady pakai pistol . Begegar jantung saya setiap kali terfikir itu .
At last , hari yang ditunggu tungu pun tiba . Berdebar debar jantung saya sampai rasa mau pecah dada saya masa mau ambil keputusan . Sekali naaa... dapat keputusan ditangan ,tersenyum sampai telinga lagi rasa mau teriak sana tapi masih juga saya cover tu malu org tengok kunun . Keputusan saya cemerlang . Tidak sia sia saya jadi ulat buku sampai terpinggir terpulau sama rakan rakan . Terpancar kebanggaan di wajah mamy sama dady . Happy betul saya dapat bagi mamy sama dady bangga .
YOU ARE READING
LOVING MR LUCIFER (COMPLETE )
RomanceMY VERY FIRST STORY Start: 20-11-2017 End : 22-01-2018 Arabella Faith.. ------------ Hidup sa sebelum jumpa dia tenang. Sa sentiasa dikawal ketat sama daddy sehinggalah habis spm.. Sa dapat tawaran sambung belajar.. Disana lah sa jatuh sinta pandang...