Dalam masa 2 minggu ni kami dua Jared sibuk betul urus hal perkahwinan kami .
Saya bilang mau kawin biasa2 tapi si Jared berabis mau grand . Bikin malu ja kawin grand suda ada anak begini . Mummy si Jared bulih terima suda si Eden . Gembira betul dia sampai nda buli jauh sama cucu dia . Kedua belah family juga suda tau saya preggy. Well...at least with the same guy from the beginning .
Kami semua setuju untuk kasi cepat ja wedding kami sebab takut juga tu perut suda kembung jadi pengantin . 😂
Baju pengantin pun kami suda tempah . Benda lain semua kami biarkan wedding planner yang bikin . Dalam tempoh mau kawin ni saya mimang kasitau Jared nda buli mau buat apa2 . Masam tu muka dia dingar saya bilang begitu . Nasib juga dia mau mendengar kata saya . Ada ciri2 queen control ni 😂..
Saya invite my one and only best friend si Rachel untuk jadi bridesmaid saya . Sanggup juga dia datang 1 minggu lebih awal demi saya . Maklum la dia pun single suda lama sejak putus sama si Elvy dulu .
Kasihan juga dingar kes dia sama si Elvy . Si Elvy kedapatan curang tidur sama perempuan di hotel . Bila si Rachel serang di hotel tempat si Elvy sama tu perempuan , si Elvy marah sama Rachel lagi . Siap mengaku nda kenal . Kena pukul lagi si Rachel depan tu perempuan . Terus break diurang masa tu .
Bila pikir balik kalau bukan pasal si Rachel yang punya idea gila suruh saya confess feeling saya sama si Jared , tentu nda ada ba Eden . Mungkin sekarang saya pun nda bersama jared .
So here am i getting married to the only man that i ever love .. all thanks to Rachel .
Makin dekat my wedding day makin berdebar jantung . Tinggal 1 minggu lagi my wedding day .
Berabis saya elak dari jumpa si Jared . Kalau dia chat saya pun saya bilang nda mau jumpa . Sengaja ba kasi rindu lebih sikit . Tengahari itu saya sama Rachel plan mau keluar pigi girls day . Eden tinggal sama mummy si Jared . Sementara belum sah jadi bini urang jadi ambil kesempatan mau keluar . Kami jalan sana the spring mall . Mumy berabis bising tingu saya keluar . Dia bilang darah manis .
Kepercayaan orang tua2 dulu tu . Sekarang moden suda ba my. Tapi sia bilang dalam hati seja. Takut2 kalau cakap depan muka kana timpiling saya dengan mummy .
Kami berdua keluar pigi makan berdua . Then lepas itu kami dua pigi sana K-box karaoke sampai hampir hilang suara . Berabis kami dua bergelek berjoget dalam itu room . Nasib itu bilik soundproof . Kalau tidak mimang hujan lebat sama kilat guntur di luar dingar suara kami . Lepas habis berkaroks sampai hilang suara , kami cari tempat untuk minum . Minum jus ja haa.. bukan mabuk2 .. jangan salah paham kamurang sana.
Tengah rancak topik kami dua Rachel, tiba2 ada orang pigi table kami tegur saya . Saya angkat muka tingu si Casey pula dengan saturang perempuan yang agak berusia . Maybe mummy dia sebab muka pun macam ada iras .
"Hello Arabella .. can we talk for a minute ? -Casey
"Ya sure.. why not ?" saya persilakan durang duduk .
"Ok Arabella... kita straight to the point ja .. no need to waste time .. i want jared luke to marry me .."Casey bilang directly .
Tu muka Rachel shock betul . Baru Rachel mau buka mulut saya terus angkat tangan suruh dia jangan bercakap dulu . Percuma nanti kena maki sama Rachel . 😂
"Why don't u tell it yourself to Jared?" - me
"Sebab sekarang dia memang tergilakan kau .. nanti bila dia sudah nda mau pakai , dia buang juga kau macam dia buang saya .. lagipun our marriage memang sudah di atur oleh keluarga since we were kids .." si Casey tinggi sikit suara dia .
YOU ARE READING
LOVING MR LUCIFER (COMPLETE )
RomanceMY VERY FIRST STORY Start: 20-11-2017 End : 22-01-2018 Arabella Faith.. ------------ Hidup sa sebelum jumpa dia tenang. Sa sentiasa dikawal ketat sama daddy sehinggalah habis spm.. Sa dapat tawaran sambung belajar.. Disana lah sa jatuh sinta pandang...