chaper 12

3.3K 202 18
                                    

ARABELLA

Sudah 6 bulan saya berada di miri . Kandungan saya pun suda cecah 7 bulan . Selera makan saya pun mimang masih kuat . Sentiasa kelaparan ja saya rasa . Nasib badan saya tda naik mendadak . Cuma perut seja yg kedepan .

Morning sickness??

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Morning sickness??

Teda langsung . Mimang nda ada muntah muntah . Senang betul mengandung ini anak . Nda banyak kerenah dia . Selalu saya baca kalau orang mengandung mesti muntah muntah sama letih . Tapi saya energetic betul . Kuat ba ni anak .

Jared ?

Tiap hari saya rindu sama dia tapi teda jodoh ba kami bersama . Cuma si baby di dalam perut tempat saya melepas rindu sama Jared . Bodoh juga saya belum dapat melupakan dia padahal dia mungkin suda ada penganti saya .

Bila saya bayang dia amput sama perempuan lain , sakit hati sendiri saya . Pukima betul !!

Kadang kadang saya tinguk tu gambar kami bersama dulu , pandai saya menangis sendiri . I miss him . 😢😢
.
.
.
.
.
.
Satu hari saya bangun tidur dan saya terus pigi bilik air untuk mandi . Bila saya buka underware saya , saya tingguk ada darah .

Aihhh??? Kenapa baini ?

Teda pula rasa sakit . Saya cepat cepat mandi . Lepas mandi saya google tu sebab sebab pendarahan semasa mengandung . Saya takut apa apa jadi sama si baby !! Tanda tanda bersalin!

Saya keluar dari bilik dan terus beritahu nenek . Saya pula cepat cepat bersiap . Punya panik si nenek mau call dady sama mumy . Nenek call tu taxi lagi untuk hantar saya ke hospital . 10 minit baru taxi datang .

Sampai hospital pukul 9 pagi diurang nurse terus check saya . Bukaan 4cm durang bilang . Belum saya rasa sakit sakit tapi nurse kasi saya baju suruh tukar . Debaran di hati saya nda payah cerita la .. Macam bunyi techno dance suda dalam sana .

Nenek bilang mumy sama dady sudah on the ke airport mau terbang ke sini . Dalam pukul 10 saya mula rasa pinggang saya sakit . Sakit tu datang dan pergi . Selang 1 jam sakit tu makin kerap . Tapi saya masih bulih tahan . Doktor masuk dan check saya lagi . Pukitai !!

Punya sakit diurang kasi masuk jari ke dalam saya punya bawah .

Mengejang badan saya tahan diurang seluk bawah sana check bukaan pintu rahim .

Ceehhhh... Masuk tu lelew sana nda pula kau sakit kan Ara.

Saya tingguk nenek masuk ke bilik tempat saya baring . Nenek bilang flight diurang mumy sama dady dalam pukul 10.30 am . Dalam 11.30 baru memdarat di Miri .

Sekali lagi diurang doktor seluk bawah sana . Bukaan suda 8cm . Saya tingguk jam di dinding baru pukul 11 tapi kesakitan di pinggang sama perut saya suda nda tertahan tahan . Rasa mau birak cirit lagi . Menangis saya tahan sakit .

Beginikah rasa si mumy kasi lahir saya dulu ?

Kalau saya tau begini sakit melahirkan anak , sumpah saya nda berani mau derhaka pada mumy .

LOVING MR LUCIFER (COMPLETE )Where stories live. Discover now