"Kenapa ko geleng-geleng kepala sana Ara ? Macam hantu geleng suda sa tingu ko.."Rachel bilang sambil melambai di depan muka saya.
Hantu??
Terkejut saya sikit lagi mau terlumpat gara gara ditegur Rachel . Mengelabah saya terus buat buat cari benda dalam beg . Sampai jatuh itu beg sama bertaburan barang barang dari dalam beg . Nasib la nda tergolek sekali tu pad yang saya standby sebagai bekal di musim kecemasan. Kalau itu yang tergolek dulu, aduhhh mana la saya tapuk ni muka.
Aduhh.. bikin malu seja ko Ara . Sibuk lagi saya kutip barang barang sama beg saya yang jatuh . Rachel pun cepat cepat tolong saya kutip. Membebel lagi si Rachel bilang saya cuai sana. Saya kasi pekak ja telinga sebab prioriti saya sekarang adalah kutip barang dan cepat-cepat mau blah dari situ sebelum tu kusai perasan kehadiran saya.
Then i realise those group of guys semua meningguk ke arah saya sama Rachel . Bikin malu . Saya rasa hangat sudah tu muka saya . Cepat cepat saya pegi masuk kelas. Terkejar kejar Rachel kejar saya . Sampai kelas , rambut pun sudah macam jerangkung . Silap silap itu jerangkung pun pengsan tengok saya . Cepat cepat saya kasi betul rambut sama buku buku saya .
Yaiiii!! Apa ni Arabella . Baru tengok saja ko sudah jadi begini . Kalau sudah berdepan dan bercakap bagaimana nanti? Mau kali pengsan. Saya pigang dada saya. Sah jantung saya berdegup kencang. Semua gara-gara si kusai tadi. Demmit!
Dalam kelas pun tidak juga saya dapat fokus . Hati saya tidak tenang . Otak saya teringat sama si kusai ensom . Senior mangkali tu tengok dari gaya . Kenapa saya jadi tidak tentu arah begini ? Inda bulih jadi ni. Bahaya ba. Saya tingu pensyarah mengajar di depan pun macam muka si kusai ensom. White board pun ada muka dia tersenyum. Jangan ja bilang buku saya pun ada muka dia. Sekali saya tenung tu buku lama-lama pun pandai ada juga muka dia. Ikut kan hati mau ja saya tumbuk mata saya supaya nda nampak benda yang teda-teda.
Lain lain juga ni gaya.. Parah kali sudah kau ni Ara.. Kalau begini tu gaya, saya rasa lain kali saya jumpa dia saya kena standby call ambulance siap-siap.
Starting from that day saya selalu lihat tu kusai di tempat parking fakulti bila saya mau pergi kuliah . Cuma mampu curi curi pandang ja dari jauh . Setiap kali pandang jantung saya rasa mau terkeluar dari dada saya. Nasib la saya selalu tangkap balik tu jantung saya sebelum dia terbang pigi arah tu ceush saya.
Punya saya 'Crush ' sama tu senior sampai terbawa bawa ke dalam mimpi lagi.. the way he laugh , his smile and his...urgggghhhh... kenapa ba begini saya? Ingat pesanan dady ba Ara.
Selalu saya kasi ingat pada diri saya perkara ni tapi tiap hari juga saya kalah.
Tapi how to resist this feeling ? Mau gila saya kalau berterusan begini . Saya kena cari something untuk distract diri saya dari teringat sama tu kusai.
Bahaya ba saya rasa begini. Seumpama mandi nda basah, bila mandi pun nda ingat suda sabun ka tidak. Birak nda puas, sampaikan saya inda ingat suda cuci ka belum. Makan nda kenyang sampaikan saya inda ingat tangan mana mau pigang sudu dan tangan mana mau pigang garpu.
Jadi bermulalah hidup saya sebagai stalker crush saya. Tapi saya hanya stalk dia semasa saya mau pigi kelas lah. Inda juga saya gila mau stalk dia ke mana-mana.
Sebegini parah ba saya suda. Macam orang gila bayang kalau nda nampak tu muka kusai dalam satu hari. Kimbet betul!
Sampai lah that day saya tengah berjalan keluar dari kuliah , saya terlanggar someone sampai bertaburan semua fail sama barang dari dalam beg saya .
Yaii... Ara! Punya ko careless taruk tu mata dalam santut. Masa saya sibuk kutip barang barang saya , saya perasan ada kaki orang sana dekat dengan buku saya . Slow slow saya angkat kepala tengok tu orang . Macam kena tu aliran eletrik seluruh badan saya tengok tu orang . That guy! My crush ! Dia tunduk tengok saya dan dia kutip kad matrix saya .
YOU ARE READING
LOVING MR LUCIFER (COMPLETE )
RomanceMY VERY FIRST STORY Start: 20-11-2017 End : 22-01-2018 Arabella Faith.. ------------ Hidup sa sebelum jumpa dia tenang. Sa sentiasa dikawal ketat sama daddy sehinggalah habis spm.. Sa dapat tawaran sambung belajar.. Disana lah sa jatuh sinta pandang...