Chapter 3 -----ada sikit 🔞🔞🔞---
Dalam 1 minggu saya menjalani hidup saya dalam keadaan yang berserabut akibat gila bayang walaupun lepas tau si Jared tu playboy . Betul betul gila bayang saya sama dia .. Dia kenal saya pun tidak . Nampak ka sudah kebodohan saya? Perasaan saya rasa tak tertanggung beban sampaikan saya menangis sendiri di dalam selimut malam malam. Saya sendiri pun terasa buduh ba. Putus cinta pun inda tapi menangis macam orang frust menonggeng. Pernah ka kamurang di dalam situasi saya ni?
Akhirnya saya ambil keputusan mau meluah sama si Rachel . Hanya dia kawan yang saya ada dan hanya dia yang tahu saya crush sama si Jared .
"Rach! Saya tak tahu mau buat macam mana lagi.. sudah saya sedaya upaya kasi lupa dia tapi nda dapat ... gila oh ...."sebilang sambil nangis nangis macam palui sana .
"Aduhhhh ... kesian bah saya tengok kau Ra.. kalau nda tertahan hati kau, saya cadangkan kau kasi luah seja sama Jared .. dia terima atau inda itu belakang cerita.. janji kau sudah luah kasi ringan beban hati kau .."- Rachel
Makin kuat saya ternangis sana. Gila oh cadangan bernas kau Rachel. Kau betul mau kasi malu saya kah? Wuuuuuuuuu...... tapi macam teda pilihan saya. Dari saya gila sendiri sekurang kurangnya ringan sikit hati saya kan. Padahal saya tau dia punya rancangan tu macam mau kasi bunuh saya seja.
Keesokkan hari nya selepas habis kuliah , Rachel tarik tangan saya bawa cari Jared. Tiba tiba saya rasa mau ubah fikiran bah. Ketakutan sudah saya. Macam mana kalau dia kasi ketawa saya sana nanti? Macam mana kalau dia kasitau sama kawan kawan dia? Urgghhhhh...!! Rasa mau hantuk kepala saya di dinding .. Stress oh!!
📞 - hubby ! Bulih tolong bawa si jared ke belakang sini cafe ? Macam saya bilang tadi tu ba hubby ..." -Rachel
Terpusing kepala saya dengar dia tiba tiba on the phone cakap sama boyfriend dia si elvy . Matai!! Dia minta tolong si Elvy lagi bawa Jared datang sini . Makin saya begegar. Kaki saya sah mengigil suda. Tunggu mau terkencing seja sebab terlampau nervous! Saya kasi pukul pukul Rachel. Saya belum bersedia ni .. Apa patut saya cakap?
Tidak lama saya tinguk dari jauh si Elvy datang sama si Jared sambil senyum senyum . Tangan saya sudah berpeluh peluh . Jantung saya macam orang baru marathon 5000km.. Saya berdiri tegak macam menyanyi lagu negaraku sana . Kaki saya tidak dapat bergerak macam ada hantu depan saya .
Sekarang dia depan mata saya . Dia pandang saya dengan pandangan pelik . Mungkin tertanya tanya kenapa ni junior panggil dia. Kusai idaman saya suda berada di depan mata tapi suara saya hanya tersekat di tekak. Saya rasa oksigen pun nda lepas mau keluar dari paru-paru saya bila Jared ada di depan saya. Mesti dia fikir, sepa la ni sumandak nerd macam shin chan yang mau jumpa dia. Saya toleh ke arah Rachel. Dia kasi tanda thumbs up pada saya. Thumbs up kepala utak kau sana! Sekejap lagi kau puas lah hati tingu saya kasi kau thumbs down.
"Ada apa kau mau cakap sama saya? "si Jared bilang sambil tersengih penuh makna. Tapi disebabkan saya angau tahap cipan sama dia, inda bida langsung gaya dia sengih tu. Tetap berbunga hati saya tingu.
" urmmmm...... saya... sssaa...saaayaa..... urmmm...."Silaka bah. Time begini la lidah saya mau cramp sampai nda bulih mau keluar kata-kata. Tekak saya rasa kering tahap gurun sahara. Jantung saya rasa macam mau terhenti. Damn! Adakah ini pertanda saya mau mati suda?
" Saya saya saya...apa bah?! Buang masa betul.. Kau sure ka kau nda bisu ni?"Jared bilang. Tinggi sudah suara dia cakap. Mesti saya nampak macam terencat di depan dia sekarang.
Saya terkejut sudah kena tengking sana. Jahat oh suka suka tengking orang . Padan betul orang gelar dia LUCIFER !!
Saya kumpul segala kekuatan yang saya ada dan saya sebut laju laju sebelum planning mau lari .
YOU ARE READING
LOVING MR LUCIFER (COMPLETE )
RomanceMY VERY FIRST STORY Start: 20-11-2017 End : 22-01-2018 Arabella Faith.. ------------ Hidup sa sebelum jumpa dia tenang. Sa sentiasa dikawal ketat sama daddy sehinggalah habis spm.. Sa dapat tawaran sambung belajar.. Disana lah sa jatuh sinta pandang...