chapter 17

3.6K 190 26
                                    

JARED P.O.V

Seram hati saya dengar mummy ajak si Faith lunch . Habis ja kerja saya di ofis saya terus pecut pigi sana restoran **** . Tengahari jem pula jalan . Saya pukul pukul tu stering kereta .

Mula2 saya nda kisah juga mummy mau lunch sama Faith tapi tadi daddy call beritau si Casey datang ke rumah dan jalan sama mummy . Itu yang buat hati saya nda senang . Bukan saya nda tau kalau mummy suda sama si Casey mimang bida tu perangai . Si Casey pandai betul cucuk2 mummy kasi buat benda yang nda bagus .

Semasa saya kasitau mau kawin sama Faith pun mummy bising sebab mau kawinkan saya sama si Casey . For join-venture business kata mummy . Kima tu Casey . Tinguk muka dia pun nda bangun tu lelew . Sana sini buat tu injection sama plastic surgery . Nda natural langsung .

Teruk betul ni jem ba . Macam ada exciden lagi depan sana .

Damn i late !!

Shit !!

Lebih 30 minit saya sangkut sana jem , akhirnya dapat juga limpas tu kereta yang excident . Nampak teruk juga tu kereta hancur bahagian depan . Pemandu stuck di  dalam kereta . But no time now mau tingguk ni.. I have to rush before mummy ruin my plans . Saya call si Faith tapi her phone was off .

Begegar tangan saya pigang tu hp . The only time she switch off her phone is when dia mau leave saya dulu !!

Hell no !!

Saya sampai tu restoran saya terus masuk ke dalam . Saya tingguk satu satu meja . Nda ada Faith or mummy . Saya call mummy . 2 kali ring dia suda angkat .

📞where are u and Faith ?

📞i am at home with Casey honey ..

📞my... dont tell me u bring Casey to see faith !!

📞oh dear.. not my fault.. si Casey yang mau ikut then i just let her tag along.. is there anything wrong ?

📞what did u or Casey say to Faith ?

📞Casey just tell her the truth.. and i agreed with her .. Jared , just let her go.. that child is not even your name !

📞What the fuck mum?? Are u insane ? Damn that bitch Casey!! I swear to god if Faith breaks up with me i will make your life and Casey's life misreble as hell !!

📞dont u dare talk to me like that Jared Luke !!

📞i dont fucking care mum !! Stop messing my life up !!

Saya end tu call . Saya dail lagi no hp Faith . Still teda jawapan . Berpuluh puluh chats saya send but still single ticks . Where are u sayang ? Rasa mau gila saya begini .

Saya pigi ke rumah Faith juga nda ada orang . I have an uneasy feeling about all of this . Saya duduk di dalam kereta di depan rumah Faith and tunggu . Tiba2 saya nampak kereta daddy si Faith masuk . Saya terus keluar dari kereta and pigi sapa daddy si Faith .

"uncle! Dari mana ni tergesa gesa saya tinguk?"berbasa basi dulu ba mau tanya anak urang .

"Siou Jared .. terkejut uncle.. ehhh ko inda tau ka?? Si Ara excident sana jalan ****** tadi tengahari . Sekarang di hospital umum sana bahagian kecemasan. Uncle pulang mau mandi.. antie sama Danny tunggu sana.."- daddy Faith

Macam mau runtuh jantung sama seluruh badan saya dengar . Jadi excident yang tadi saya limpas tu si Faith kah ?

Gosshhh!!

Ternangis saya di depan daddy si faith .

Berat betul dugaan ini !!

Daddy Faith ajak pigi sama2.. dia bawa saya masuk minum kupi dulu sementara dia mandi . Lepas dia mandi kami terus jalan ke hospital .

LOVING MR LUCIFER (COMPLETE )Where stories live. Discover now