chapter 18

3.3K 196 44
                                    

Slow2 saya jalan ikut doktor masuk bilik dia . Saya dukung Eden . Lagi Eden menangis bila diurang angkat dia dari katil Faith tadi .

Sedih saya tingu anak saya menangis mau mummy dia tapi Faith punya condition macam tidak berapa bagus .

"She maybe has a temporary amnesia.. meaning some of her memories is gone for a while.. there are many cases like this.."tenang muka doktor cakap dengan saya . Saya pula masih terpinga pinga sana cuba mau hadam apa tu doktor cuba sampaikan . Saya macam paham tapi otak saya macam nda mau menerima ja .

Saya tingu Eden . Tertidur pula dia di pangkuan saya selepas penat menangis . Duiii... kesian kau anak.. jangan kau risau .. whatever happens , daddy tetap akan jaga kau lebih dari nyawa daddy.. i promise u that my baby...

"Bila agak2 ingatan dia akan kembali? 1 minggu? 1 bulan? 1 tahun?"- me

"Depend on the patients.. sometimes some cases , tu family bawa dia buat benda2 yang dia biasa buat dulu2 untuk trigger ingatan pesakit.. "- doktor

Huh ?? Buat benda yang biasa sama2 buat untuk trigger ingatan pesakit ? Tapi saya sama Faith biasa mimang make love ja 😂😂.. inda patut juga saya tiba2 bawa dia check in untuk ingatkan dia balik tentang saya . Percuma kena tuduh perugul !! Pasrah ja saya ..

Nda lama kemudian , family Faith sampai . Diurang terus pigi katil Faith . Yang pelik nya , si Faith kenal pula ni diurang mummy , daddy sama ai danny . Is it just me or is she trying to erase me from her thoughts ?

Positive Jared !! Think positive !

Kebetulan ja ba semua ni ...

Saya perhati ja si Faith dari hujung katil . Si Danny ambil Eden dari tangan saya . Dia kasi ke Faith . Tu muka Faith keliru betul .

"Anak siapa baini my?"Faith menanya lagi sama mummy dia .

"Anak kau ba ni ara.. ko udah nak ingat sama anak kau ka?"menangis lagi mummy si Faith dengar dia nda kenal si Eden .

"Jangan bergurau ba my.. kawin pun belum macamana saya buli ada anak.. " ketawa lagi si Faith menjawab mummy dia . Mummy si Faith makin kuat menangis .

"Anak kau baini ra.., anak kau sama si Jared.. ko betul betul nda ingat suda ka?"mummy dia cakap lagi .

"Siapa Jared ?? " si Faith bilang tiba2 . Macam ada banyak duri cucuk dalam jantung saya . Sakit betul !!

Faith suda nda ingat sama saya !!

Nda ingat tentang Eden anak kami .

Nda ingat lagi tentang kami !!

I felt like my heart gonna burst !

Saya terus keluar dari wad . Nda dapat tahan hati saya .

Saya masuk kereta . Tiba2 hp saya berbunyi . Saya tingu nama caller .

Daddy pula .

📞hello dy.. ada apa ?

📞pulang sekejap ba Jared .. family si Casey ada sini mau berbincang sama kau..

📞mau bincang apa lagi ? Nda mau la dy..

📞bising suda diurang sini .. kau kasi jelas bagus2 sama diurang.. dady pun nda mau berbesan sama urang begini ..

📞ba iya la.. sekejap lagi saya sampai.. jangan saya terbunuh diurang suda la..

📞jangan la begitu Jared.., hahahha. Takut dady dengar .. si Faith suda sedar kah ?

📞suda sedar tapi...ermmm.. nanti la cerita dy..

📞ba.. cepat la kau pulang..

📞ok dy....

LOVING MR LUCIFER (COMPLETE )Where stories live. Discover now