" Macam mana !? Kau ade jumpa tak !? "" Tak , Hoseok still dekat sana "
" Macam mana ni Yoongi ~ Sungjae hilang ni "
" Kita buat report polis je la "
Kata Yoongi pada Eunsub dan terus menuju ke balai polis untuk membuat report pada polis.
Eunsub mendapat panggilan tapi bukan dari Taehyung ..
" Hello !? "
" Anak kau ade dengan aku , siap suruh order chicken chop lagi . Kalau kau nak anak kau selamat datang sini sebelum dia jadi milik aku "
" Baik aku datang sana , kalau kau dera anak aku ! aku pijak pijak mayat kau "
Panggilan tadi dimatikan per bualan antara Eunsub di dengari oleh Yoongi ..
❄❄❄❄❄
Taehyung berjalan ke arah kilang yang agak sunyi dan berlangkah masuk ke dalam .
" OI ! Daniel mana anak aku !? "
" ohh baru sekarang kau nak ingat anak ? Bukan ke kau benci dia ? Kau bukan bapa dia kan ? "
" Jangan banyak cakapla ! bagi anak aku ! "
Jerit aku Daniel panggil Sungjae keluar , dia sedang makan ice cream , baju dia kotor sikit dan berdiri dekat belakang Daniel .
" Sungjae , meh sini dekat Tae "
" Taknak ! Tae jahat ! uncle ni cakap Tae bukan papa Sungjae ! Sungjae anak orang lain , Sungjae anak mama je ! "
" Sungjae ah ! tak payah dengar cakap dia ! dia tu gila "
" Uncle ni tak gila , Ta yang gila setiap hari tak main dengan Sungjae , uncle ni tadi bawa Sungjae pergi funfair . Tae tak pernah bawa Sungjae pergi jalan "
" See , dia sendiri cakap yang dia tak suka kau . Maksudnya aku memang patut jadi pasangan bahagia dengan Eunsub "
Kata Daniel sambil senyum nipis
" Memang tak ah aku nak bahagia dengan kau ! "
Muncul Eunsub ..
" Hi sayang , how are you ? "
Tanya Daniel sambil dukung Sungjae ..
" Mama ! "
" Ape kau dah bagitahu dekat anak aku ? Lepaskan dia . "
" Aku akan lepaskan dia , kalau kau kahwin dengan aku " kata Daniel terus pandang Taehyung
" Kau dah melampau ! Eunsub takkan buat macam tu ! "
Jerit aku , aku pandang Eunsub muka dia serious .
" Aku kahwin dengan kau ! lepaskan Sungjae "
" Ape !? "
Dengan pantas aku lari ke arah Daniel dan menumbuk mukanya Sungjae selamat di pelukkan Eunsub ..
Daniel menumbuk muka aku , aku rebah . Satu pukulan sangat kuat dari Daniel menggunakan besi ..
" Kau patut mampus sial ! "
Eunsub melihat Daniel memukul kepala Taehyung banyak kali sehingga darah mengalir ..
Pada tepat masa Eunsub menolak Daniel juah dari Taehyung , anggota polis dengan Yoongi dengan cepat serbu Daniel ..
❄❄❄❄❄
" Mama ? Siapa uncle tu ? Uncle tu jahat eh ? "
" Nae , dia jahat . Dia nak ambil Sungjae dengan papa dari mama "
" Sungjae takut papa mati "
" Tak .. "
❄❄❄❄❄
1 TAHUN KEMUDIAN
" Taehyung lupa ingatan "
Kata Eunsub , Yoongi hanya mengeluh dan menenangkan Eunsub yang nangis tetiba ..
" Eun , Sungjae dekat sini . Berhentilah mangis "
Raera dan Hoseok hanya mampu melihat situasi macam ni , Sungjae hanya berdiri dekat dengan Hoseok .. Jin melihat Jungkook ..
Jungkook hanya mengeluh dan memegang erat Sungjae yang berdiri di sebelah Hoseok ..
❄❄❄❄❄
" Mama "
"Tae kenapa dia selalu tanya Sungjae siapa "
" Dia cepat lupa jadi Sungjae kena lah jawab yang Sungjae ni anak dia "
" Ahh , Sungjae tak tahu . Mama nak bagi papa makan eh ? "
" Nae , jom teman mama "
" ok "
Eunsub membawa makanan tersebut pada Taehyung , Sungjae terus panjat katil dan duduk sebelah Taehyung .
" Papa , mama bawa makanan , nak Sungjae suap ? "
" Siapa kau ? Semenjak bila aku kahwin ? Semenjak bila aku ade anak ? Dah berapa lama kau duduk rumah aku ? Aku belum kahwin lagi . Kau pembantu rumah aku ke ? "
Tanya aku dengan pelbagai soalan yang perlu dijawab tapi tak terjawab pun .
Budak tu hanya melihat situasi perempuan melihat aku asyik tanya soalan yang sama ..
" Makan dulu "
" AKU TAKNAK LAH ! KAU SIAPA !? BERAMBUS DARI RUMAH AKU ! AKU TAK KENAL KAU ! BUDAK NI SIAPA !? KELUARRRRR ! "
Tangan aku menepis kuat mangkuk yang di isi makanan oleh perempuan yang aku tak kenal .
Aku tolak budak tu dari katil dan suruh diorang keluar , manusia mana ntah cakap aku dah kahwin..
Siap ade anak lagi , padehal aku belum kahwin . Aku kerja gigolo je .. anda sawan .