Mereka pulang ke rumah Jihoon setelah tamatnya sesi drama tadi.Lagipun,skrg Jihoon xde apa2 hal jadi dia pulang ke rumah.Guanlin pula menumpang di sana.
Jihoon:Omma,saya dah blk.
Puan Park:Amboii,bukan main happy lagi dpt jumpa Guanlin.
Jihoon:Ofc,omma x bagitau pun yg Guanlin dh blk
Puan Park:Saje,nk surprisekan kamu.Haa ni mak dah buatkan kuih, makanlah dulu.Nanti sambung cerita kat bilik.
Di bilik Jihoon(mereka berdua berkongsi bilik sbb xde bilik lagi)
Jihoon:Ceritalah kat aku apa yg terjadi sebenarnya sampai 5 tahun kau menghilang.Lagi satu,nape kau blk sini sorang2,mana omma kau?
Guanlin takut utk menceritakan semuanya pd Jihoon,tapi disebabkan Jihoon sahabatnya,dia perlu bagitau juga.Dia telah menceritakannya pada Puan Park sehingga menangis omma Jihoon itu mengenangkan nasib Guanlin."macam ni ceritanya................
(Ambik dari part sebelum ni yg kisah Puan Lai jadi mak ayam sampai Guanlin dan ommanya diculik)."cerita Guanlin.Jihoon:Wtf.X guna punya jantan.Then,mcm mana kau boleh terlepas(menangis kerana selama ni dia ingtkan Guanlin xde mslh)
Flashback
Matahari menyinari di bumi Malaysia, Puan Lai dan anaknya dipaksa bangun oleh Joon Gi.
Joon Gi:Hey betina,bangunlah.Budak,kau pun bgn(mengggegarkan kerusi itu utk paksa mereka berdua bgn)
Puan Lai:Hishh,apa kau nak?
Joon Gi: Aku nk keluar ni,korang jgn sesekali cuba nk lari.Kalau x,aku kerat 14 badan korang.
Joon Gi pun terus beredar dari situ tanpa toleh ke belakang lagi.Guanlin bertanya pada ommanya.
Guanlin:Omma,betul ke dia tu appa Guanlin?
Puan Lai:Betul
Guanlin:Jadi,selama ni omma tipu Guanlin.Omma ckp yg appa dah mati.
Puan Lai:Mian syg.Omma terpaksa lagipun dia tu jahat.Appa kamu yg mati tu bukannya appa kandung tapi tiri.
Guanlin:Mcm mana omma boleh kenal dgn dia?
Puan Lai pun memulakan ceritanya "Haihh,mcm ni ceritanya....."
YOU ARE READING
Nothing without you
Fanfiction2 orang sahabat baik bersama-sama berusaha mencapai impian mereka untuk menjadi penyanyi. Malangnya,mereka terpaksa berpisah atas sebab yang tidak diketahui. Adakah mereka akan bertemu semula? Bagaimana dengan impian mereka?