Part 29

87 9 1
                                    

Guanlin telah sembuh sepenuhnya.Dia tinggal bersama Hanbin dan isterinya,Jiah.Mereka menganggap Guanlin mcm anak sendiri memandangkan mereka tidak dikurniakan anak.Sewaktu mereka makan malam,Jiah merasakan ada yg x kena pada Guanlin.

Jiah:Guanlin ahh,knapa makcik tgk muka kamu muram je.Cer citer?

Guanlin:Pakcik...makcik,saya nk jumpa dgn Jihoon dgn keluarganya esok.Saya rindukan diorang.Saya yakin,diorang mesti sedang mencari saya.

Hanbin:Baiklah.Hampir sebulan kamu tinggal di rumah pakcik.Pakcik faham kamu rasa sunyi.Biar pakcik hantar kamu ke sana.

Guanlin:Xpela pakcik.Biar saya pergi sendiri.Saya dah byk susahkan pakcik dan makcik.

Hanbin:Apa yg kamu merepek ni?Kami x prnh anggap kamu susahkan kami.Lagipun ini tanggungjawab pakcik.Lagi satu,mcm mana kalau ada apa2 terjadi pada kamu?

Jiah:Betul tu.Biar kami hantarkan kamu ke sana yee

Guanlin:X perlu lah.Bukan ke esok pakcik dan makcik pergi ke majlis perkahwinan kawan pakcik.Nanti dia marah kalau pakcik x pergi.Saya akan jaga diri saya sebaik mungkin.Jgnlah risau.

Hanbin:Ye la,tapi kalau ada apa2 terus call pakcik.Arachi?

Guanlin:Nae..Gomawo

Hanbin&Jiah:Cheonma

Guanlin x sabar utk bertemu dgn chingunya."Bogoshippeo chingu yahh.Aku harap dpt jumpa kau semula"katanya dalam hati.

Skip>>>

Sejurus Jihoon sampai ke sekolah,semua pelajar mengerumuninya utk bertanya tentang apa yg terjadi padanya.Tapi,Jihoon terus meluru ke kelas kerana malas nk melayan mereka.Sewaktu rehat,semua pelajar ke kantin tapi Jihoon duduk di dlm kelas sambil termenung

Daniel:Hoii(memegang bahu Jihoon)

Jihoon:(tersedar drpd lamunan)Hishh kau ni.Terkejut aku.Bila kau ada kt sini?

Daniel:Dari kau termenung tadi aku dah ada kt sini.Nape kau termenung ni.Kau ada masalah?Cer citer.Mana tau aku boleh tolong.

Jihoon:Aku rindukan Guanlin.Dia masih x ditemui.Aku rasa bersalah sgt sbb x dapat selamatkan dia.

Daniel:Jgn salahkan diri kau.Ni salah si penculik tu.Aku yakin dia akan selamat.Sama2 lah kita doakan dia.

Jihoon berasa tenang sedikit apabila mendengar kata2 Daniel.Setiap hari dia berdoa agar Guanlin selamat.Setelah habis sekolah,Guanlin melihat ada orang di hadapan pagar rumahnya.Dia pergi ke arah orang itu lalu menyapa "Awak cari siapa?"tanya Jihoon pada orang itu.Orang itu pusing ke belakang memandang Jihoon.Jihoon terkejut melihat orang itu kerana dia ialah...

Nothing without youWhere stories live. Discover now