Part 16

84 10 0
                                    

Di bangunan KBS

Jihoon pov

Aku mempersiapkan diri aku untuk debut stage di Music Bank.Hari ini ialah hari pertama aku perform lagu debut aku pada audience."Jihoon,get ready."kata pengurus di situ."Okayy".balas aku.Aku berasa nervous tapi dlm masa yg sama aku happy sbb impian aku sudah tercapai.Aku harap orang ramai menyukai lagu ini.

Di rumah Jihoon

Tok Tok Tok,bunyi ketukan pintu didengari oleh Puan Park yg sedang masak."Chakkaman"sahutnya.Puan Park terus berlari ke arah pintu utk melihat siapa yg dtg."Ouhh siapa kamu ni?"tanya Puan Park.Tetamu itu memandang Puan Park dan senyum."OMG,betul ke ni kamu.Rindunya ahjumma nk tgk kamu.Masuklah ye."pelawa Puan Park.Tetamu itu memasuki rumah Puan Park.

Skip>>>

Tetamu Pov

Aku pulang ke rumahku tapi sia2 sahaja kerana telah dijual.Jadi,aku melawat jiran yg terdekat dgn aku.Aku pergi ke rumahnya tetapi ada org lain yg tinggal di situ.Aku tanya padanya"mana penghuni rumah ni dulu?".Dia jawab dia x tau.Aku cuba  tanya jiran2 yg lain tetapi mereka jgk x tau.Aku berasa pelik kenapa mereka x tau,takkan mereka x tanya tapi aku malas nk fikir psl tu.Aku buntu mana  aku nak cari  mereka.Kalaulah aku ada simpan nombor hp mereka kn bagus,malangnya aku dah buang."Aku kena cari di mana diorg jgk."tekadku dlm hati.

Skip>>>
(Situasi on call)

Puan Park:Jihoon,bila kamu nk balik rumah?

Jihoon:Jihoon sibuk skrg ni jadi xde kesempatan nk blk.Omma jgn risau,kalau Jihoon xde apa2 hal,Jihoon blk.

Puan Park:Ye la.Haaa,lupa plk omma nk ckp yg tadi ada org dtg.Dia nk jumpa kamu tapi kamu xde kt umah. Jadi,omma bagi no hp kamu kt dia.

Jihoon:Bwo?Sape plk tu.Omma jgnla bagi no hp Jihoon pd sembarangan org.

Puan Park:Jgnlah risau.Dia x berniat jahat.Omma pun ada nombor dia. Kamu nak?

Jihoon:Hmm bagilah nombor dia.Jihoon nk tau jgk siapa dia tu.

Puan Park:Arasseo,nanti omma ws nombor dia pd kamu ye.Anyeongg

Jihoon:Anyeongg omma

Jihoon end call dgn ommanya.Dia masih memikirkan siapa yg nk jumpa dia tu."Haihh siapala dia ni.Baik ke jahat?Tapi omma kata dia baik"fikir Jihoon dlm hati.

Nothing without youWhere stories live. Discover now