KORUYUCU

537 89 376
                                    

Firkat öfkeyle kapattı kapıyı. Dün geceye ait hatırladığı tek şey yabancı bir cadıdan aldığı esrarengiz bir büyüydü. Öyle bir büyü ki ufak bir parça yırtık parşömene yazılmış, yeşil bir kurdeleyle mühürlenmiş ve çöplükten çıkarılmışçasına kararmış ve eskimişti.

"Sahi ne yazıyor o saçma kağıt parçasında"
diye aklından geçirip elini cebine attı ve kağıdı olduğu yerden çıkarttı. Yeşil kurdeleyi özensizce çözüp hızla kağıda göz gezdirdi. Kağıtta kırmızı, adeta kanı andıran bir mürekkeple büyülü sözler ve bir kaç bilgi karalanmıştı.

Büyü Adı: SİMFERNOSUS
Kategorisi: Şifa
Etki Alanı: Çocuklar
Elementi: Taş

Firkat, "Bu ne saçma şey böyle!"
diye aklından geçirip kağıdı bir çöp gibi elinde buruşturup cebine tıkıştırdı.

Sokağa adımını atarken öfke neredeyse gözlerinden ateş olup tüm Lilityan'ı saracaktı. Bu saçma büyü için tam tamına beş Lavros ödemişti ve hala bu büyüyü nasıl ve niye satın aldığını hatırlamıyordu.

Henüz karanlık olan gökyüzü çiğ damlalarıyla Lilityan'ı cilalıyor, büyülü şehri doğacak güne hazırlıyordu. Firkat bu karanlık göğün altında hızlı ve öfkeli adımlarla yarım saat sonra başlayacak nöbet mesaisine yetişmek için evine en yakın kalkış meydanına doğru yürüdü.

Altı yıldır kalkanın koruyucu nöbet işlerini yapan Firkat bu işe bir türlü alışamamıştı. İş için evden çıktığı her gün ve her gece Koruyucu olduğu güne lanetler yağdırmayı ihmal etmiyordu. Bereket versin ki bugün de altı yıllık muhteşem seremoni yerini bulmuş ve Firkat yol boyu Koruyuculuğu da Lilityan yönetimini de lanetlemeye başlamıştı:
"Kalkan zaten yüz yıldır Lilityan'ı koruyor ama bu nöbet zımbırtısından bir türlü vazgeçilmiyor. Sanki kalkan düşse karanlık ırkın saldırısına Koruyucular tek başına göğüs gerecek. Saçma hem de ne saçma!"
bu ve buna benzer onlarca düşünce ve eleştiri Firkat'in aklından geçiyor fakat mesainin sonunda da muzaffer bir komutan gibi kasıla kasıla evinin yolunu tutuyordu.

Aslında Firkat fikirlerinin bir kısmında haklıydı çünkü kalkan onlara olağanüstü bir koruma sağlıyordu. Yüz yıldır kalkanla ilgili tek bir sorun bile yaşanmamıştı. Bundan yaklaşık elli yıl kadar önce şehrin dışına gelen mülteci ırklar dışında neredeyse kalkana yaklaşan tek bir canlı bile olmamıştı. Sadece arada sırada nereden geldiği belli olmayan karanlık büyü unsurları kalkanın savunmasına takılıp gökyüzünde havai fişek gibi patlıyor, bu da şehrin çocuklarını son derece eğlendiriyordu.

Yüz yıldır Lilityan şehrinin üzerini plazmatik bir fanus gibi kapatan kalkan aslında bir çok insanda klostrofobik korkular uyandırsa da Lilityan'da yaşayanlar kalkanın onlara sağladığı koruma ve huzurdan ötürü ona her zaman minnet duymuşlardır. Hatta kalkanın kuruluş ve Lilityan'ın düşman işgalinden kurtuluş tarihi olan Perpanos günü büyük bir coşku ve heyecanla tüm şehirde kutlanır ve insanlar kalkan onuruna ışık büyükleri yaparlardı.

Sedef ve beyaz mermerden yapılmış uçuş meydanı parıltılı ve ihtişamıyla göreni büyüleyecek ölçüdeydi. Firkat'in evine bir sokak mesafesinde bulunan uçuş meydanı belki de şehrin en işlek olanlarındandı. Bir çok büyücü şehrinin aksine Lilityan'da büyücülerin uçuş ve büyüsel ışınlanmaları sadece şehrin belli yerlerinde bulunan uçuş meydanları aracılığıyla yapılır. Bunun nedeni ise Lilityan'da yaşayan büyüsüz insan nüfusunun büyü faaliyetlerinden rahatsızlık duymadan hayatlarını ikame ettirmesi olarak bilinmektedir. Ancak yüksek büyücülere göre kontrolsüz yapılan yer değiştirme büyüleri esnasında açığa çıkan yoğun enerji dalgaları koruyucu kalkana ciddi zararlar vermekte bu yüzden de kalkanın kurulumundan kısa bir süre sonra Lilityan Büyücüler Meclisi her türlü tehlikeyi göz önünde bulundurarak kontrolsüz uçuşmayı yasaklamış ve uçuş meydanları aracılığıyla büyüsel enerji yayılımını en aza indirmeyi amaçlamışlardı. İlk başlarda şehir büyücüleri karara yoğun şekilde karşı çıkmış olsalar da kısa sürede yeni hayat şartlarına uyum sağlamışlardı.

Gayyan: Işığa Çağrı (Wattsy2019)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin