Amit soha sem felejtesz

37 3 0
                                    

AMIT SOHA NEM FELEJTESZ

KÉTSZÁZKILENCEDIK KEZELÉS

robbanások zaja, hatalmas porfelhő, rengeteg vér

– Űzd el a gondolataidat! – ordít rám a velem szemben ülő férfi.

– Nem tudom.

csontok, belső szervek, hullák

–  Igyekezz jobban! – Dr. Jenks kihúzza az íróasztal legfelső fiókját és kiemel belőle egy dobozt. Kinyitja, kivesz belőle egy fehér tablettát és a kezembe nyomja. Fog egy átlátszó, üveg poharat, tölt bele egy kis vizet és leteszi elém az asztalra. Beveszem a számba a tablettát és a poharat a számhoz emelve, lenyelem. Érzem ahogy a keserű íze szétterjed a szájüregemben.

asztal mellé fektetett hullák, sáros ételek, véres evőeszközök

– Kézzel ettem – suttogom, de aztán elhallgatottok, mert elfog a hányinger és szédülni kezdek.

– Küzdj ellene! Ne hagyd, hogy felülkerekedjen rajtad! Győzd le a gondolataidat! – dühös morgás szakad fel a torkomból. Megrázom a fejem.

– Nem tudom. Nem érti? Képtelen vagyok rá! Annyira fáj... Felemészt belülről – minél többet beszélek, annál halkabb vagyok és annál több könny szökik a szemembe. Durva mozdulattal letörlöm a könnycseppeket. Egy férfi nem sír.

Dr. Jenks sóhajt és áthajolva a papírok felett az arcát az enyém felé közelíti.

– Most menj haza. Holnap találkozunk! – meglepődök. Talán már menthetetlen eset vagyok?

– Menjek el?

– Igen. Pihend ki magad. Neked és nekem is gondolkodnom kell. Mint mondtam, holnap találkozunk.

Felállok. Betolom a széket, amitől recseg a padló. Kinyitom az ajtót. Kilépek a teremből és ismét úgy érzem, mintha egy idegen helyen lennék.

Tömeg, haldokló tömeg. Régi barátok. Halottan.

– Túl sokat veszetettem – motyogom, majd kimegyek az utcára. Elvegyülök a tömegben.

KÉTSZÁZTIZEDIK KEZELÉS

– Hogy van ma, Mr. Folks?

– Remekül. Köszönöm Mr. Jenks! – válaszolok a dokinak.

– Milyen volt az estéje? – ahogy megszólalok, valamit írni kezd az előtte lévő papírra.

– Este elmentem moziba – hazudtam.

– Mit nézett? – fordult felém érdeklődve Dr. Jenks. Erre mit válaszoljak?

– Egy – elakadtam. Hirtelen azt akartam mondani, hogy egy akciófilmet, de inkább korrigáltam magam. – romantikus filmet.

– Egyedül nézte? – ferde pillanatást vetett rám a doki. Nem hisz nekem. Nem csodálom, rémesen hazudok.

– Igen – újabb hazugság. Hazugság hazugság hátán. Talán ezek alatt a hazugságok alatt megbújik valahol az igazság? A doktor nem mond erre semmit, csak szorgosan jegyzetel valamit.

Örökké a miénk marad / novellákHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin