Tiba hari Wedding..
(POV Bomi)
Aku berada di bilik make over.. Haih!.i m so nervous and i dont believe this happen to me?! 😨😰..
Mana apink ni?..
"U..janganlah gerak susah tau i nak letak bulu mata ni.." Kata mak andam itu..
Erh!.. Aku pon duduk diam2..
Aku dengar bunyi orang memulas tumbol pintu..
"BOMI!!" jerit Apink excited sambil pergi ke arah aku..
"Phew~.. Aku fikir korang tak dtg..Weyh! Aku nervouslah.. Aku tak nak teruskann!!" Kata aku gelabah..
"Omo?..Bomi shii.. Relax .. Kau kene teruskan juga.." Kata Chorong..
"Bomi unnie cantiklah..you look so pretty.." Puji Hayoung..
"Hayoungiee... Help me..!!" Kata aku dengan jerit nama Hayoung..
"Bomi janganlah gelabah.. Aku yakin hari ni hari paling bahagia buat kau.." Kata Eunji sambil memegang tangan aku yg sejuk tu..
"Hari bahagia kau cakap? Aku dahlah gelabah ni.. Eii! Taeyeon tak dtg ke.. Taeyeon cepatkan lah huru hara kat sini.." Kata aku mengharap Taeyeon dtg untuk huru hara majlis ni..supaya aku tak dpt kahwinlah ngan Taehyung 😏..
"Paboya!!" Marah Apink lalu mengetuk kepala aku..
"Auch!!..." Rengek aku sambil menggosok kepala aku..
"Jangan buat hal Bomi.." Kata Namjoo..
"Bomi shii.. Kiteorang tunggu luar dulu.. Relax eh.." Kata Apink lalu mereka tunggu luar..
"Korang...??!" Aku panggil dorang..dorang palau dan keluar..
"U ni tak reti duduk diam ke ha?!.." Tengking mak andam tu..
"Ehehe mianh..!" Tegas aku..
Gedik betul bapok ni..😒
Erhh! Stress ..hadap muka bapok ni lagi..pastu hadap dugaan kat luar lagi.. Haihh…… aku mengeluh berat..
Dan kelihatan ada org memulas tumbol pintu lagi..
Apink?..
Kelihatan Eomma aku ngan Puan Kim ..
"Bomi.. Are u ready?" Kata Eomma aku ..
"Eomma.. Plisss.... " rayu aku terakhir..
"Bomi.. Kamu nampak cantik sangat harini.. Mummy harap harini hari paling bahagia.. Mummy harap Kamu boleh jadi isteri terbaik untuk Taehyung nanti.." Kata Puan Kim sambil mengusap lembut pipi aku..
"Mummy?" Soal aku..
"Yep..Bomi dah boleh panggil saya Mummy.. Sayakan mak mertua kamu.. " kata Puan Kim a.k.a. Mummy?..
Aku hanya tersenyum terpaksa..
"Bomi.. 5 minutes more.. Eomma ngan Mummy tunggu luar dulu.. " kata Eomma aku lalu keluar..
Aku mengeluh berat.. Jantung aku berdegup laju..
Aku tak rasa aku boleh bahagiakan hidup Taehyung dan hidup aku sendiri..😥..
"U .. Pengantin baru mana boleh sedih.. U jangan risau...i faham perasaan orang yg kene kahwin paksa ni.. Nanti u ngan dia akan hidup bahagia juga lepas kahwin.. " kata Mak andam ..
Aku memandang tajam kat dia..
"Kau nak ceramah ke nak mekap aku ni?.." Perli aku dengan bengang..
YOU ARE READING
My Wife is Not My Ideal Type?!
FanfictionFf ni mengisahkan kehidupan 2 pelajar yg paksa kahwin awal.. Ff ni dari otak kepala author sendiri.. If kalau macam sama tu.. Maybe kebetulan.. >_< ..Cerita ni ade sweet,benci ,byun? Maybe sikit xD..dont worry otak author masih suci.. Hohoho!.. Hara...