Scene Apink..
Mereka sedang melepak di cafe biasa..
"Wow! Bomi.. Akhirnya capai gak cita2 kau.. Tahniah!" Kata Apink..
"Gomawo.. " ujar Bomi tersengih..
"Korang kerja ape sekrng?" Soal Bomi pula..
"Aku ngan Namjoo kerja jadi guru taska je..baru seminggu.." Kata Eunji ..
"Kalau aku ngan Hayoung pula..kiteorang kerja businesswoman je.." Kata Chorong pula..
"Aku pula jadi pakar bedah.." Kata Naeun pula..
"Oo jinjja?..Naeun kau kerja kat mana?" Soal Bomi..
"Yaa.. Dekat Hospital XXX .." Ujar Naeun..
"Aa srs ar? ..aku pun kat situ..nanti sma2 lah tunjuk ajar aku.." Kata Bomi ..
Naeun membuat isyarat ok..
"Ha kau macam mana dengan Taehyung?..dah setahun korng kahwin..ade perubahan tak?" Soal Eunji..
"Urm..adelahhh sikit..dah la cakap pasal benda lain laaahhh.." Ujar Bomi..
"Aku tahu bnda tak berubah.." Kata Chorong..
Mereka pon lepak chill sama2 macam budak sekolah dulu..
---------------
Di Syarikat Kim 's Holdings..
Di bilik Taehyung..
(POV Taehyung)
Knock2!
"Masuk.." Kata aku yg sedng menaip komputer..
"Ha Taehyung.. Ni PA kamu ..Taeyeon..kamu kenalkan..since dari sekolah lagi right?" Soal Mr.Kim yg memegang syarikat itu..aka daddy aku..
Aku terkejut .. Kenapa Daddy aku ambil dia?..
"Annyeonghaseyo Taeyeon imnida.." Kata Taeyeon bow 90° ..
Aku tahu ni semua lakonan semata mata..
Mentang2 Daddy ngn mummy aku tak tahu perangai kau sebenarnya.. 😏Aku just mengangguk saja..
"Ok saya kene pergi dulu.. Taeyeon.. Gudluck.." Kata Daddy aku lalu pergi meninggalkan aku ngan Taeyeon dlm pejabat itu..
"Taehyung...aka Boss.. Ade apa2 tak?" Soal Taeyeon dengan senyum sinis..
Aku mengecilkan mata aku..
"Kau nak ape ha?.. Macam mana bapak aku bleh kutip kau..banyak2 perempuan yg lebih bagus..kau juga.." Kata aku dengan menyampah..
"Tch!.. Itu namanya jodohlah.." Katanya dengan duduk di atas meja aku..
Aku terkaku..nampak pehanya yg menawan lagi.. Aku tertelan air liur..
Taehyung kenapa kau ni?.. Kau dah ade bini dh.. Tahan pliss..
Lalu dia menarik tali leher aku dengan keseksiannya..
Aku cepat2 tepis..
"Taeyeon!.. Kau dtg sini bekerja boleh? Ke nak aku pecat kau? Tak sampai 2 minit bekerja kene pecat nak?!" Tengking aku..
Dia terkejut lalu berdiri cam biasa..
"Fine!.. " katanya lalu pergi...
Aku menarik nafas lega... Aku stress sangat2... Aku terlihat fon aku di sebelah aku..aku teringat kat Bomi.. Aku terus menggapai dan menelefonnya..
YOU ARE READING
My Wife is Not My Ideal Type?!
FanficFf ni mengisahkan kehidupan 2 pelajar yg paksa kahwin awal.. Ff ni dari otak kepala author sendiri.. If kalau macam sama tu.. Maybe kebetulan.. >_< ..Cerita ni ade sweet,benci ,byun? Maybe sikit xD..dont worry otak author masih suci.. Hohoho!.. Hara...