Episode 19

543 29 3
                                    

(POV Taehyung)

Hari ni masuk tahun baru.. Semalam tu last day year je 😂 ... Aku tengok Bomi sedang berusaha cari kerja.. Aku pula baru je nak pegang syarikat daddy aku..

First day pula harini.. Aku risau kat Bomi.. Sebab nyawa dia dalam bahaya.. Aku nak cakap pon dia wat bodo je.. Apakata aku cuba dulu..

"Bomi.. Dahh setahun kot kau merajuk dengan aku.. Dah laaa.. Bagi aku explain kan..dulu.." kata aku .. Btw aku duduk di atas katil ..dia pula duduk di kerusi berlajar dia..

Kelihatan dia terus keluar pada bilik..

Kan aku cakap dia buat aku ni tak wujud je.. Macam mana ni??..  Ahh..aku dah lmbat ni.. Aku bergegas ke pejabat Daddy aku..

Sebelum aku pergi.. Aku bagitahu eomma ngan appa mertua aku dulu.. Then Bomi yg sedang tolong eomma nya potong sayur.. Aku terus cium kepalanya cepat2 .. Dan terus pergi ke pejabat..

Di dalam kereta..

Aku nak dia tahu..yg aku ni sayangkan dia.. Tapii dia marah ke tak eh?.. Risau pula lagi teruk dia marah kat aku..

Dalam 20 minitt.. Sampai juga aku kat pejabat daddy aku.. Aku terus masuk pejabat..

End Pov

-------------------

Di sebuah taman..

"Wei.. Sampai bila kita nak tunggu ni? .. Dah masuk tahun baru dah ni.. Tak berpisah juga dorang.. Grr!" marah Taeyeon di tepi tasik..

"Chill lah.. Kata ikut plan aku.. Sabarlah.. Kalau nak kerja sempurna ke chill lu.. Kau jangan risau.. Aku dah call Bomi..suruh tinggalkan Taehyung tu cepat2 ..dan lari rumah..AHAHAH!" kata orang yg berpakaian hoodie serba hitam..

"Erh!.. Nanti kalau kau dapat Bomi..ape kau nak buat? Cuba lagi nak rogol dia ke? " soal Taeyeon..

"Jadikan wife dulu.. Baru makan dia..ehehe" kata namja itu lagi..dengan evil laught..

"Kalau boleh cepatkan sikit plan kau tu.." Kata Taeyeon agak malas melayan karenah namja tu..lalu dia pergi..

--------------

(POV Bomi)

Aku sedang menonton tv cerita XMan.. 😂 (xde idea dh) tetiba eomma aku duduk disebelah aku..

"Bomi..dah la marah kat Taehyung tu.. Dia buat tu sebab dia sayangkan kamu.. " kata eomma aku..

Aduh! Eomma ni selalu buat mood aku hilang..

"Sayanglah sangat.. Lelaki semua sama je eomma... Gelilah! Ngan ciuman dia tu.." Kata aku sambil menggosok kepala aku yg dicium oleh Taehyung tadi sambil menjeling kat eomma aku..

"Bomi.. Dia betul sayangkan kamu.. Kamu ni..tak matanglah.. Kamu dah besar dh pon.. Ha tu la.. Sape suruh ambil aliran sains..kn dah sensitif dengan benda ehem2 tu..." Kata eomma aku ..

Adu! Lagi spoilll mood aku..

"Eomma... Biarlah orng jadi doktor lahh.." Kata aku ..

"Ha ckp pasal doktor.... Ada apa2 info pasal kamu hantr resume ritu?" Soal eomma aku lagi..

"Urmm.. Nanti dorang call Bomi.. " ujar aku..

"K la..nak tidoo lagii bahagiaaaa.." Kata aku lalu pergi naik ke atas..

Di dalam bilik..

Aku terus terjun kat katil yg besar empuk itu kepunyaan aku .. Aku pandang ke balkoni bilik aku..dengan cerah.. Aku terus pergi ke balkoni sambil ambil angin..

My Wife is Not My Ideal Type?! Where stories live. Discover now