Episode 10

577 29 4
                                    

Di cafe ..

Kelihatan Apink dan bts sudah ada menunggu ketibaan Bomi n Taehyung..

Dan sebuah kereta ferrari hitam pun tiba dan memakir betul2 depan cafe tersebut .. Sampaikan Bts and Apink terkaku...

Orang yg dalam kereta ferrari pon keluar..

"Bomi Taehyung! " jerit terkejut Apink ..

Kelihatan Taehyung dengan bangga diri sendiri..manakala Bomi pula malu..bukan apink ngan bts je tengok semua org dalam cafe tu tengok...

"Pengantin baru dah sampai...duduk2" pelawa Jimin..

Nampaknya mereka sudah mensediakan kerusi khas utk Bomi dan Taehyung ..

"Hayoungiee..tukar tempat." Kata Bomi ..

"Itu tempat duduk Bomi unnie lah.." Ujar Hayoung sambil main phone..

"Hayoung~.pliss...nanti unnie belanja psp." Kata Bomi sambil merayu kat Hayoung..

Hayoung pon bangun dan duduk di tempat Bomi..

Taehyung ? Dia tak kesah duduk mana2..

"Pengantin baru kenelah duduk sama2" ujar Naeun pula sambil perli..

"Muak aku tengok muka dia.." Kata Taehyung pula..

"Aku lagi stress tengok muka kau.." Balas Bomi dengan menjeling ..

"Dah2.. Gaduh lagi gaduh.. Memang jodoh betul.." Kata RapMon dengan perli..

Bomi ngan Taehyung menjeling sesama sendiri..

"Ha macam mana malam pertama Bomi? Penat tak?" Soal Eunji mengusik Bomi..

Terlebih dahulu Bomi tarik rambut Eunji..

"Auw!" Rengek Eunji..

"Jangan fikir bukan2 eh.. Aku tak selera ngan dia.." Kata Taehyung pula..

"Erhh! .. Eii gelilah.. " balas Bomi..

"Bomi..tak baik tau derhaka kat suami.." Tegur Chorong yg dari tadi main fon..

"Choo.. Kau ni macam eomma aku la pula.. Tak eomma..kau pula " ujar Bomi dengan stress..

"Haiihhhh!" Mengeluh berat Bomi

"Wae Bomi?" Soal Jin..

"Kenapa do hidup aku jadi macam ni?? ... " kata Bomi dengan menggenggam rambutnya lalu letak di atas meja..

(POV Taehyung)

Nampaknya Bomi memang betul tak nak benda ni terjadi.. Dia ni memang betul stress..

Sepintas aku pandang Chorong yg asyik dengan fon nya.. Sambil tersengih2 sorang2 lagi.. Takkan dia dah ada pengganti? Cepat betul..

End pov

---------------

"Bomi..janganlah stress..nanti kau sakit kang.." Pujuk Namjoo sambil memegang bahu Bomi..

"Bomi noona.. Janganlah macam ni..tengok Taehyung hyung tu ilek je.." Pujuk Jungkook pula..

"Huh~~~ yela.. Korang aku nak gi 7eleven jap.. " mengeluh Bomi dengan berat..

"Bomi nak ikutt.." Ujar Chorong dengan muka cutenya..

"Cho ahh.. Tak pe lah.. Aku gi sekejap je.. Taehyung kan ade.." Kata Bomi sambil memerli lalu beredar..

My Wife is Not My Ideal Type?! Where stories live. Discover now