Episode 14

653 33 7
                                    

WAKTU PULANG

(POV Bomi)

Apink pon dah balik.. Tinggal aku je la yg di hadapan pagar sekolah.. Aku ingin beredar tetapi ade seseorang memanggil namaku..

"Bomi..!!" Panggil seseorang..

Aku menoleh ke belakang..rupa rupanya Baekhyun..

"Yes?" Ujar aku..

"Kau datangkan parti aku malam ni..datang tau..ada ais krim tau..free lagi..boleh la kau makan tambah banyak2.." Kata Baekhyun dengan muka yg agak biasa2

Hm..panggilan dia dah tukar 'kau aku' membuatkan aku rasa lega.. Mesti dia dah tak kacau aku nanti..

"Jinjja?! .. Okeh aku datang.." Ujar dengan senyuman..

"Btw..kau pergi ngan sape? Aku jemput kau boleh?" Soalnya ..

"Mwo? .. Is okay Baekhyun.. Aku suruh Taehyung hantarkan.. Apink je dorang tak pergi.." Ujar aku

"Wae? " soalnya..

"Dorang cakap dorang ada hal..so aku boleh wakilkan apink.." Kata aku dengan senyuman terukir..

"Ehem2!" Tiba2 Taehyung muncul sambil berdehem..

Ape do dia nak?..

Baekhyun memberi senyuman kepada Taehyung lalu dia beredar ..

"Ingat Bomi!" Katanya sambil wink kat aku..dah terus menghilang..

Erh!...

"Ape dia nak?" Soal Taehyung..

Eieiiii! Aku geram tengok muka Taehyung ni.. Benciiii! .. Nak je aku tumbok bertubi2..👊👊😠

"Malam kau hantar aku.. Aku nak gi parti..aku wakilkan apink.. " kata aku lalu pergi..

Seperti dia membontoti aku..

"Kau nak pergi juga? Kau tak takut ke dia ada niat tak baik..?" Tnya Taehyung ..

Membuat pergerakan aku terhenti..

"Dia dah berubah la .. Jangan ikut aku lagi.." Kata aku lalu sambung jalan..

"Rumah kita sama kan.." Ujarnya sambil menjalan disebelah aku..

Aku pandang budak2 sekolah aku...dorang pandang aku ngan Taehyung..seperti ada yg membisik satu sama lain..

"Kau tengok tu.. Dorang dah bisik2 dah.. Kau balik jalan lain lah.." Kata aku sambil meyikunya lalu aku mendahuluinya..

-------------------

Di rumah.. Di dalam bilik

Seperti senggugut aku datang lagi.. 😥.. Sakitnyaa... Kelihatan Taehyung dh balik..bunyi pintu tutup..

Aku terduduk di atas katil sambil mensapu minyak angin..

"Mwo? Sakit lagi?.. " soal nya sambil mencapak beg sekolahnya..lalu menukar baju selamba badak dia..

Aku cepat2 berpaling arah lain..sambil mengurut...

"Boleh ke kau pergi parti nanti dengan senggugut tu.. Nanti kat sana macam mana? " soalnya sambil menyarung baju di hadapan aku..

Eyy! Dia ni la kan.. Aku sepak juga.. Fikir sexy ke?..

"Ala nanti hilanglah senggugut ni.. " kata aku ..

Seperti dia turun ke bawah..

Aku pun salin baju aku kepada baju biasa..

End pov

My Wife is Not My Ideal Type?! Where stories live. Discover now