Di rumah TaeMi..
Mereka sedang breakfast ..
"Sayang.. Harini sayang minta cuti tau.." KataTaehyung..
"Wae?" Soal Bomi kebluran..
Sepintas lalu Taehyung menghulurkan 2 helai tiket flight ke New Zealand..
"Mwo?!.." Terkejut Bomi.
"Esok kite gi honeymoon..ok kan.. Abang dh tempah dah" kata Taehyung dengn meminta pendapat..
"Haih..Taetae ni..dah beli baru nak tanya bboleh ke tak?.. Hmm kalo camtu boleh lh.." Ujar Bomi ..
"Mianh.. Kalau boleh minta seminggu..walaupun kite gi 3 hari je..ehehe.." Kata Taehyung dengan tersengih..
"Lagi beberapa hari tu nak buat ape?" Soal Bomi..
"Sayang jaga abang la.. 😝" ujar Taehyung..
"Eii ngada2.." Kata Bomi dngn tersenyum
....------------------
Di tempat kerja Taehyung..
"Hye Jhope!.. Kenapa Taehyung ambil cuti seminggu ha?!" Tengking Taeyeon di depan pintu utama..
"Wo2!.. Kau ni pahal ha?!.. Datang2 memekak cam nak makan orang..mana aku tahu!..kau PA dia kan.." Kata Jhope smbil menggosok telinganya..
"Mianhh..Aku tahu kau tahu.. Pliss ah..kau bagitahu ..aku sumpah takkan ganggu Taehyung lagi.." Ujar Taeyeon dengan nada yg rndah..
"Can i believe that?" Soal Jhope..
"Yes..trust me.. Aku cuma nak tahu tu je.. Sebab Taehyung pandang buruk trhadp aku dah... Aku dah berubah Jhope... Pliss.. " rayu Taeyeon dengan muka simpati..
"Baguslah dah brubah.. Tapi kenapa kau nak tahu sangat pasal privasi Taehyung ha?" soal Jhope lagi masih tk percaya kata2 Taeyeon itu..
"No Jhope.. Aku cuma nk tahu sebab ape dia ambil cuti sampai seminggu tu je.." kata Taeyeon ..
"Ok.. Taehyung dia nak gi honeymoon ngan Bomi.. So jangan kacau life dorang lagi.. " kata Jhope..
"Owh .. Ya.." ujar Taeyeon dgn muka something..
"Ni ha?..dah lama aku tk dengar berita pasal Baekhyun kau... Mana dia? Sejak2 kene hentam ngan Taehyung?" soal Jhope..
"Aaa..aku pun tak tahu mana dia pergi.. Kiteorang dah lost contact..hmm.. Aku ingat aq nak mulakan new life aku.. K la aku pergi dulu..thnks for info..bye.." kata Taeyeon dengan senyum manis..
Taeyeon pon berlalu pergi...
"Berubah pon kau Taeyeon.. Cantik gak kau.. Hm..eh!.. Ape kau ni Jhope..Eunji kau nk letak mana ha.. Setia2 .." kata berseorangn Jhope..lalu prgi..
-------------------
Di Hospital..
"Wow! Esok?! .. Yey! Mesti Apink suka sebab dah tk lama kiteorang ade anak sedara..wuhuu!" sorak Naeun sambil menakut2 kan Bomi..
"Woi!.. Kau pikir gi honeymoon buat anak ke ha? Gi honeymoon nak ambil masa bersama2 dengan pasangan..faham.." kata Bomi..
"Yela Bomi cik kak.. Honeymoon tu kau boleh mesra ngan suami kau n termasuk baby.. " kata Naeun
"Erh!..fikiran korang ni tak habis2 benda tu.. Nak baby khwin la cepat ngan bts uh.. Adumakk!.." bengis Bomi..
"AHAHAH! Bomi2.. Dh la ..kesian aku tengok anak orang ni kene troll ngan member..jom pi lunch.." kata Jimin yg dari asyik melihat telatah Naeun ngan Bomi..
YOU ARE READING
My Wife is Not My Ideal Type?!
FanfictionFf ni mengisahkan kehidupan 2 pelajar yg paksa kahwin awal.. Ff ni dari otak kepala author sendiri.. If kalau macam sama tu.. Maybe kebetulan.. >_< ..Cerita ni ade sweet,benci ,byun? Maybe sikit xD..dont worry otak author masih suci.. Hohoho!.. Hara...