3

3 0 0
                                    

"Batalkan semua" suara hariz bergema di dalam bilik itu. Yana mengerutkan keningnya.
"Ha? " tanya yana pelik
"What? I cakap batalkan semua meeting i" kata hariz selamba dengan muka tegasnya.
"Yeah i hear that but where are you going? " tanya yana pelik. Hariz tersenyum sinis.
"Perlu ke saya bagitahu awak? " tanya hariz yang membuatkan yana sudah menahan geram.
"Yes perlu. Sebab im your new PA and i have to know anywhere you are going to so that it will be easier to handle your schedule for the next next day" kata yana tegas. Hariz mengerutkan keningnya. Akhirnya dia mengalah.
"Fine. Saya nak pergi minum dengan awak lah so that you can settle down your debt" kata hariz selamba
"Im sorry cik hariz but dont you remember that you are not mess up your business with personal matter and to me thats is your personal matter with me" kata yana memerli. Hariz sudah mendengus geram. Sebelum ini tiada siapa yang berani melawan katanya. Tangannya sudah diletakkan di atas meja dan mulutnya cuba bertutur namun gagal. Dia tidak tahu ingin berkata apa.
"Wait sebelum cik hariz nak cakap apa apa lagi saya nak maklumkan yang cik hariz juga ada a lot of urgent file to sign. Nanti saya hantarkan file tu ke sini ye. Anything else cik hariz? " tanya yana lagi.
Hariz akhirnya menggeleng dalam geram dan yana berjalan dengan bangga keluar.
'Hahah siapa suruh cari pasal sangat dengan aku. Mula lah speechless' desis hati yana.

Selepas mengumpulkan fail semula, dia bergerak dan mengetuk pintu sebelum masuk semula ke dalam bilik hariz.
"So cik hariz, ni urgent fail tu." Kata yana. Hariz dengan masih bermuka bengang hanya mengambil fail di hadapannya dan mula menandatangani fail tersebut. Yana masih berdiri dan menunggu sehingga semua fail berjaya di tandatangani oleh hariz.
Belum sempat yana keluar dari pintu bilik itu hariz memanggil namanya .
"Liyana" panggil hariz tegas.
"Yes boss? " kata yana memalingkan badannya menghadap hariz.
"Meeting saya pukul 9 kan? " kata hariz. Yana tersenyum puas seraya mengangguk.
"Ada apa apa lagi cik hariz? " tanya yana sebelum beredar dari bilik. Hariz menggeleng. Tapi yana pula yang bersuara.
"Erm cik hariz, if you dont mind just call me yana. Saya pergi dulu" kata yana lalu keluar ke mejanya semula.

Tepat 9 pagi hariz keluar dari dalam biliknya dan menuju ke meja yana yang sudah berdiri dengan fail di tangan. Yana tersenyum manis dan juga berjalan perlahan ke arah hariz. Mereka berjalan bersama keluar. Perjalanan di dalam kereta senyap sahaja. Sepatutnya yana perlu duduk di hadapan sebelah pemandu hariz namun hariz suruh duduk di belakang bersamanya. Jadi yana akur.
Mulalah dua dua senyap sahaja.
Yana pula busy membuang pandangan ke luar tingkap. 'Tunggulah hariz i will prove to everyone that kau lah punca semua ni' desis hati yana.
Sempat juga dia berdoa agar dia bukan mangsa pembunuhan yang disebabkan oleh hariz selepas ini.

Selepas sampai ke hotel tempat meeting itu akan diadakan, yana berjalan bersama hariz menuju ke restoran hotel itu. Beberapa orang sudah menunggu. Selepas bersalaman dengan dua orang yang berumur di dalam lingkungan 40 an mereka berdua mengambil tempat duduk. Mereka mula berbincang tentang business.
"What do you think cik liyana? " tanya salah seorang dari lelaki itu. Hariz hanya memandang sekilas kepada nya. Dia tersenyum dan mengangguk.
"Not bad datuk" kata yana sepatah. Dua dua lelaki itu mengerutkan kening.
"Not bad? Its great idea miss liyana" terang lelaki itu bersemangat tentang struktur bangunan yang baru dibincangkan oleh mereka tadi.
"Im sorry datuk but to me its just normal." Kata yana. Datuk itu mengerutkan kening. Yana perasan muka hariz juga berubah tegas kembali. Mampus lah kalau hariz nak marah sebab memang tu yang dia rasa. Struktur bangunan tu biasa biasa je. Nothing special
"Okay then cik liyana. Kalau awak ada idea bagus sangat. Why dont you share with us" kata datuk itu menduga. Ternyata dia tercabar dengan jawapan yana tadi.
"Okay datuk. But first of all sorry to say that actually the structure is quiet nonsense. If you really want your hotel to be special compared to another hotel, you should make it different. Konsep yang datuk ketengahkan ni memang bagus which is english white house. Yeah its good but datuk juga nak konsep santai macam hawaiin right ? So i think tak perlu banyak patung or decorations here. Why dont you just make it high and put fountain here so that you can show the English style. And for the hawaiin one, why dont you just design something yang lebih santai at the pool side. You should add more trees or plants. Its would be better. " kata yana profesional sambil nelakar semula design mengikut ideanya itu. Kedua dua lelaki itu senyap namun mukanya tegas .yana sudah gigit bibir takut cadangan nya membangkitkan kemarahan pelanggannya itu sehingga perjanjian mereka terbatal.

"You know what cik liyana its not better. " kata lelaki itu tegas. Habislah yana kena naki dengN hariz selepas mendengar jawapan bagi cadangan nya itu. Hariz ingin berkata sesuatu kepada datuk itu namun terlebih dahulu datuk itu menunjukkan isyarat diam. Matanya masih melekat pada yana.

"Yeah cik liyana its not better but it would be such a great idea! " kata datuk itu teruja . Yana menarik nafas lega. Dia dan hariz tersenyum senang.
"Thank you datuk" kata yana lega.
"I tak sabar nak apply your idea to my hotel. Thanks a lot cik liyana" kata lelaki itu lagi. Selepas perbincangan tamat, mereka bersalaman.

"You know what hariz, you ada PA yang sangat complete. Dah lah cantik , bijak and full with great idea" kata lelaki itu masih tidak melepaskan tangan yana. Datuk itu siap mengelus ngelus tangan yana sehingga membuatkan yana tidak selesa. Dia cuba menarik tangannya namun gagal. Dasar lelaki tua miang. Bini dekat rumah tak ingat ke. Kalau nak ikutkan hati yana ni dah lama dia karate lelaki miang itu.

Namun tiba tiba terasa tangannya ditarik oleh hariz dari pegangan tangan lekaki itu tadi. Hariz terus memimpin tangan yana tidak lepas. Sebelah tangan yana lagi penuh dengan fail jadi tiada peluang untuk lelaki miang itu tadi memegang tangannya . Tangan hariz sebelah lagi dimasukkan ke dalam poket seluarnya. Liyana hanya diam.

"I know that datuk. By the way cik yana is also my architect in my company. " kata hariz dengan tangannya masih memegang erat tangan yana.
"Oh yeah? No wonder shes talented in building structure" kata lelaki itu akur hariz menarik tangan yana.

"Okaylah datuk we need to go. Thanks for today. " kata hariz lagi lalu meninggalkan hotel itu. Sehingga di luar hotel baru tangan yana dilepaskan. Itu pun yana yang menarik tangannya sendiri. Hariz seorang yang terkenal kot. Nanti sampai publisiti murahan pula. Lagi pula yana tidak selesa. Hariz yang perasan yana menarik tangannya berhenti dari berjalan dan memandang ke arah yana.

"Whats wrong? " tanya hariz prihatin namun masih ada nada tegas. Mukanya juga masih ketat.
"Erm.. Nothing" kata yana pantas.
"Look im sorry okay. Saya bukan nak ambil kesempatan pegang tangan awak. Tapi i cant handle myself to see that old jerk holding yours." kata hariz selamba. Yana mengerutkan kening. Bila dia dah rasa mula pening nak hadam dan fahamkan ayat hariz, dia hanya mengangguk dan mengeluarkan tab dari tas tangannya.
"Okaylah cik hariz, next meeting cik hariz pukul 4 nanti. So lepas ni cik hariz just go to the office right? " tanya yana serious. Hariz mengangguk.
"If you dont mind saya nak ambik taxi dari sini ke site. Saya kena melawat site buildings baru tu. " kata yana. Hariz mengerutkan kening.
"Site? " tanya hariz.
"Im stilk your PA and architect remember? " kata yana lagi.
"Oh yeah, saya lupa. Tak payah nak ambik taxi, nanti saya suruh driver hantar awak dekat site tu" kata hariz tegas. Yana hanya mengangguk malas hendak bergaduh. Lagi pula save duitnya untuk tambang taxi.
Selepas hariz bercakap dengan drivernya di luar kereta tadi, mereka terus bergerak.

mrs spy vs mr strictWhere stories live. Discover now