20

5 0 0
                                    

"Haih aku juga kena susun fail" desis hati yana seraya menyusun fail di dalam stor fail.

Jam menunjukkan pukul 7.46 petang. Shift yana sudah lama habis cuma dia harus membantu fazrina aka faz untuk menyusun fail. Yana teringat kembali perbualannya.

"You susun fail ni tau. You tu orang baru dekat sini, so rajin rajinkan sikit buat kerja orang lama macam i ni. Selagi tak siap susun jangan balik. Kalau esok i tengok bersepah lagi fail ni siap you. You ingat i tak tahu ke you selalu menggatal dengan boss kan?. Macam lah lawa sangat. Lain lah kalau macam i ni baru sepadan dengan cik hariz. You jangan berangan okay. Buat kerja tu. " arah fazrina sebelum dia pulang ke rumahnya.
Yana hanya akur dan tidak membantah walaupun perkara itu tidak betul.

"Haih sikit lagi yana.. Sabar" kata yana. Tangannya ligat menyusun fail. "Ehem" dehem seseorang. Terperanjat yana dan dengan itu fail di tangannya jatuh berselerakan.
"Eh sorry sorry, saya tak sengaja buat awak terkejut. " kata akmal seraya membantu yana mengangkat fail yang jatuh.
"Eh tak apa cik akmal saya boleh angkat sendiri. " kata yana. Dia kurang selesa dengan akmal sebenarnya. Apatah lagi dalam bilik stor yg terpencil itu.
"Tak payah berencik encik lah dengan saya. Panggil akmal je okay" kata akmal.
Yana hanya senyum.
Baru sahaja yana hendak mencapai fail dihadapan kakinya, akmal juga mencapai tangannya. Yana cuba melepaskan genggaman namun gagal.
"Lembut lah tangan awak" kata akmal sambil tersenyum.
"Ish lepas lah cik akmal. Saya nak susun fail ni" kata yana lagi.
"Kan saya dah kata panggil saya akmal je. Tak apalah saya boleh tolong susun kan fail ni. " kata akmal seraya mengusap lembut tangan yana. Yana bertambah tidak selesa.

"Apa ni cik akmal. Saya boleh susun sendiri. Lepaskanlah tangan saya. Nanti kalau orang nampak nanti salah faham. " kata yana berusaha menarik tangannya. Ikutkan hati dia hendak menjerit.
"Alah.. Mana ada orang dah. Semua dah balik. Kita dua je yang ada. " kata akmal semakin menguatkan genggaman.
"Cik akmal jangan sampai saya jerit. Lepas. Sakitlah" yana mula tegas.
"Jerit lah kuat kuat. Tak ada orang dengar pon" kata akmal.
"Lepas lah! " jerit yana.

"Kau buat apa ni akmal! " tengking hariz. Akmal tersentak lalu melepaskan genggaman tangan yana. Yana laju berlari ke belakang hariz sambil mengurut lembut pergelangan tangannya yang sakit.
"Aku...aku nak tolong yana je susun fail ni" kata akmal
"Jangan ingat aku bodoh lah! Keluar sebelum aku naik angin" kata hariz tegas. Akmal seraya berlalu keluar dari stor itu.

Hariz berpaling memandang yana dengan muka yang risau.
"Awak okay? Kenapa tak balik lagi ni. Nasib baik saya lalu dekat sini. Cuba kalau saya dah balik. Apa jadi dekat awak?" kata hariz.
"Saya... Saya.. " gugup yana.
Hariz menghembuskan nafasnya.
"Sorry saya termarah awak. Saya risau kalau jadi apa apa dekat awak nanti. Kan saya dah cakap akmal tu player. " pujuk hariz.
Yana masih mengusap tangannya. Badannya menggeletar kerana takut.
"Saya susun fail fail ni, tiba tiba je cik akmal masuk. Lepastu saya terkejut and... " kata kata yana dipotong hariz.
Yana ditarik ke dalam pelukan hariz.

"Shhh.. Saya nampak apa yang jadi. Awak relax okay. No need to explain anything. Awak okay? " tanya hariz lembut.
Yana mengangguk perlahan.
"Alhamdulillah. Jom saya hantar awak balik" kaga hariz. Yana menggeleng dan melepaskan pelukan.
"Tapi fail ni.. " kata yana.
"Ya allah yana, siapa yang suruh awak susun fail ni? Ni bukan kerja awak" hairan hariz. Yana menggeleng. Dia tidak mahu hariz marah.
"Wait.. Ni mesti kerja fazrina kan? " teka hariz. Yana hanya mengangguk perlahan.
"Tapi awak jangan marah dia please. Dia cuma minta tolong saya je" kata yana.

"Tak janji. Jom saya hantar awak balik. Biar je fail ni" arah hariz. Yana akur. Baru je hariz hendak mencapai tangan yana, yana berdesis sakit.
Bila hariz perasan, dia menyorokkan tangan di belakang badannya.
"Kenapa ni? " tanya hariz.
"Err tak ada apa apa" kata yana. Hariz melihat tangan yana.
"Whats going on with your hand muffin? " tanya hariz.
"Err nothing.. Its just my hand.. " hariz menarik perlahan tangan yana.
Yana diam. Ada kesan lebam di pergelangan tangan yana akibat genggaman kuat oleh akmal tadi.
"Kenapa dengan tangan awak ni? Sebab akmal tadi ke? " tanya hariz baran.
Yana diam.
"Shit, that bustard! " berang hariz. Dia ingin keluar mencari akmal namun yana menghalang.
"Eh awak takpe sikit je ni. Tak sakit pon. Janganlah marah marah macam ni. Saya tak suka lah. Please. Saya okay. See im fine" tegas yana. Nafas hariz turun naik menandakan dia benar benar marah. Dia juga menjeling yana bila yana menghalang.

Yana menarik lengan hariz duduk di pantri pejabat dan mengambil segelas air untuk hariz. Hariz masih lagi diam.
"Awak minum dulu" kata yana. Namun hariz masih berdiam diri. Hariz betul betul geram.

Yana menarik kerusi yang berada di sebelah hariz dan mencapai tangan hariz yang digenggam di atas meja itu. Dia tahu hariz sedang marah dan dia juga tidak berani. Namun dia terpaksa.
"Awak... Saya okay. Awak jangan risau. Nothing happen to me... Bukan saya nak halang awak tadi.. Tapi saya risau kalau apa apa jadi dekat awak. Akmal is unpredictable eventhough dia kawan awak. Maafkan saya" kata yana memujuk.
"You make me feel useless yana. I should protect you and be at your side." kata hariz.
"No.. You are not useless. Because i want you to be by my side always la saya taknak awak pergi tadi. Cuba kalau anything happen to me tadi tanpa awak. " pujuk yana. Dia terpaksa menggunakan psycology.

Hariz menarik nafas dan menghembuskan nya perlahan. Dia kelihatan lebih tenang.
"You always know how to cool me down,muffin" kata hariz sambil tersenyum. Yana lega.

"See, you look much better with that smile on your face" kata yanahow senyuman hariz memekar lagi. Dia menarik tangan yana untuk memeriksa.
"Sorry im late" kata hariz. Yana menggeleng.
"Its okay. Not your fault. Oh yeah pasal petang tadi.. Awak kata i have to do what you ask for 3 weeks right.so im ready for it. Wait! As long as i can take it okay?" kata yana perlahan.
"Yeah good you remember about it. I want you......

So how this chapter goes? Thanks for read this out. Dont forget to vote okay. Love all of ya 😘

mrs spy vs mr strictWhere stories live. Discover now