18

2 0 0
                                    

"Wait yana" tegas hariz tiba tiba. Langkah yana terhenti.
Hariz bangun dari kerusi dan menghampiri yana. Yana masih tidak memalingkan badannya.
Tiba tiba tangannya diraih dan dipusingkan memandang hariz. Seraya itu yana berada di dalam pelukan hariz.
Dia dapat dengar dengan baik degupan jantung tu. Laju.

"Muffin.. Im so sorry. Saya tahu salah saya. Saya tak being Formal dengan awak. Saya layan acuh tak acuh je client saya. But its all because of you. Bila saya tengok awak dengan dia gelak gelak, saya jealous. Awak tak pernah ketawa macam tu bila dengan saya. Saya tahu apa yang saya buat tadi tu dah buatkan awak rasa menyesal kenal saya kan muffin. Samalah dengan saya. Saya menyesal kenal awak. Saya menyesal kenal awak dan jadikan awak PA saya. Sepatutnya saya jadikan awak wife saya. Saya tahu saya tak ada hak nak halang awak kawan dengan sesiapa pon but please... Thats smile just for me please. Saya tahu saya tamak tapi saya tak nak share your smile with anybody else. Please" rayu hariz.
Tiba tiba terasa pelukan nya dibalas oleh yana. Dia tersenyum sendiri.
"I considered it as yes. Thanks muffin" kata hariz seraya mengeratkan lagi pelukan.
'Sorry hariz, saya tak tahu saya boleh kotakan janji awak atau tak' desis hati yana.
Yana cuba meleraikan pelukan namun gagal.
"Just stay still" bisik hariz. Meremang bulu roma yana.
"Awak tahu tak muffin? Saya suka peluk awak. Everytime saya peluk awak, i feel different. Saya rasa selesa and selamat sebab awak tak jauh dari saya." kata hariz lagi.
"Ye lah tu. Saya ni perempuan ke berapa dah awak cakap macam tu" kata yana menduga. Tiba tiba hariz meleraikan pelukan. Yana pula cuak.
Hariz marah ke. Yana tahu dia dah tersalah cakap. Yana megambil lagkah berjaga jaga supaya perang dunia ke 3 tak meletus. Dia tarik semula badan hariz dan kali ini dia pula yang memeluk hariz erat. Nanti tak pasal pasal dia tak dapat nak siasat lebih lagi. Dia tahu hariz marah sebab nafas hariz turun naik sangat agresif.
"Okay okay okay... Sorry. Saya bergurau je. Janganlah marah. Awak tahu tak kenapa saya suka peluk awak pula?" tanya yana. Hariz dah semakin tenang.
"Tak" jawab hariz sepatah.
"Sebab saya suka dengar jantung awak berdegup laju. Laju gila" kata yana. Membahang muka hariz mendengar.
"Bila dengan awak je dia macam tu. Not with any girls out there" perli hariz lagi.
"Okay okay sorry. Saya gurau je tadi. Janganlah marah. Saya tak suka lah awak marah marah" kata yana pula.
"Fine saya tak marah. How come saya boleh marah muffin saya ni? " kata hariz lagi. Tiba tiba yana lepaskan pelukan.
"Eh dah nak pukul 10 dah ni. Cik hariz ada meeting dekat royale chulan pukul 10.30 " kata yana selamba. Hariz tarik kembali yana.
"Alah kita ada 30 minit lagi. Relax lah" kata hariz selamba. Yana menolak lembut dada bidang hariz seraya menjarakkan diri.
"No cik hariz. Work time. Saya tunggu cik hariz dekat parking lot okay?" kata yana seraya membuka pintu dan kembali ke tempatnya.

🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆

Lambat betul hariz. Dah lenguh kaki yana berdiri dengan fail penuh dekat tangan lagi. Tiba tiba terasa badannya seperti ditolak dari belakang membuatkan fail nya jatuh berselerakan termasuk dengan yana sekali. Sedar sedar yana sudah terduduk menahan sakit. Sikunya berkemungkinan luka akibat berlaga dengan tar.
Bila dia mendongak, dia dapat melihat wajah sera.
"EH BETINA! RUPA RUPANYA KAU YANG KACAU HARIZ AKU KAN. KAU BERLAKON BAIK DEPAN AKU. TAPI KAU LAH SEBAB HARIZ DAH TAK RAPAT DENGAN AKU. DASAR PEREMPUAN TAK GUNA!" marah sera tidak dapat dibendung. Yana cuba bangun tapi ditolak kasar oleh sera.
"Auch! " kali ni tangannya pula luka.
"Apa cik sera ni? Saya tak ada apa apa lah dengan cik hariz. Saya ni PA dia je" jelas yana.
"Eh, kau ingat aku bodoh ke tak boleh nak dengar apa yang kawan kawan aku dalam office tu bercerita?!" Jerit sera lagi. Tiba tiba satu tamparan pedih terasa di pipi yana. Dia naik memegang pipinya. Namun tak lama sejurus itu, terdengar satu tamparan lagi. Bila dia mengangkat muka, dia melihat sera yang tergamam kerana ditampar hariz.
"How dare you hariz! Sebab betina ni you tampar i! " jerit sera marah. Hariz mendapatkan yana untuk membantu yana bangun. Hariz tidak mengendahkan sera. Dia memegang pipi yana dengan kedua belah tangannya dan menggosok perlahan tempat yang ditampar.
"Sakit? Sorry im late" kata hariz lembut dan bersalah. Sera sudah meletus di sebelah.
"Watch your mouth sera. Sebab dia lah you still boleh bernafas sekarang. Ikut kan hati i ni, bukan sebelah je i tampar tau. Tapi the rest of your face. You jangan berani dekat dengan yana lagi. Kalau tak you akan tahu langit tu tinggi or rendah." marah hariz yang membuatkan sera terdiam.
Hariz membantu yana masuk ke dalam kereta dan memecut laju dari situ.
Sampai di sebuah rumah, hariz memberhentikan kereta. Yana pelik. Sepatutnya mereka perlu menghadiri meeting.
Yana dibantu oleh hariz untuk berjalan sehingga ke dalam rumah.
Sampai di ruang tamu, hariz mengambil first aid untuk merawat luka yana. Dia kasihan melihat bibir yana yang pecah dan luka akibat tamparan sera tadi. Diikuti dengan tapak tangan dan siku.
"Auch! " desis yana bila hariz membersihkan bibirnya.
"Sorry sorry. Tahan sikit eh. Sikit lagi" kata hariz memujuk.
Selepas siap, hariz menyimpan semula perkakas.
"Cik hariz.. Bukan ke sepatutnya kita pergi meeting dekat royale chulan" tanya yana
"Saya dah cancelkan semua meeting hari ni. " kata hariz seraya mengambil tempat duduk di sebelah yana. Dia menghulurkan sabiji ubat kepada yana.
"Muffin, makan ni. Ubat tahan sakit.saya tahu muffin tak suka klinik. So sebab tu saya bawa muffin datang sini. Kesan ubat ni mengantuk sikit . So muffin rest dekat bilik atas dulu ye. Nanti muffin dah rasa better sikit saya hantar muffin balik. Esok muffin cuti okay. Saya minta maaf muffin. Sebab saya awak jadi macam ni" Kata hariz sayu.
"Tak apa lah, nak buat macam mana kan benda dah nak jadi. Tapi kita  je ke dalam rumah ni?" kata yana pula tidak selesa.
Hariz tergelak.
"Jangan lah risau. Pembantu rumah saya ada. You can trust me." Kata hariz lagi. Yana hanya mengangguk. Dia rasa mengantuk mungkin kesan ubat.
"Hariz.. Boleh saya rest sekarang. Saya rasa mengantuk" kata yana segan.
"Yeah sure. Jom saya tunjukkan bilik awak" kata hariz seraya membantu menunjukkan bilik yana.
Baring sahaja di katil yana sudah rasa pening dan tertidur.

Bangun bangun sudah petang. Dia menelefon ibu nya untuk memaklumkan yang dia akan pulang lewat hari itu.
Yana berjalan keluar mencari hariz. Namun kelibat hariz juga tidak ditemui. Boleh tahan besar juga rumah hariz ni. Tiba tiba terdengar sesuatu di dapur.
Bila yana menghampiri, rupanya hariz sedang memasak. Bau harum
"Hai" sapa yana.
"Eh hai muffin. Dah bangun? " tanya hariz.
"Nope. Saya sleep walking ni" seloroh yana. Hariz tergelak. Comel betullah dia ni.
"Okay muffin.. Saya dah siap masak, so jom makan" kata hariz lagi.
"Sorry saya tak tolong pon awak masak" kata yana.
"Its okay. Awak kan tengah sakit tu. Macam mana nak masak. Sekarang awak tolong saya makan je" senyum hariz memekar. 
Yana akur.
Memang tidak dinafikan hariz memang pandai memasak. Sukar juga lah yana nak makan dengan tangan berbalut. End up hariz yang tolong suap. Memerah muka menahan malu.
Selepas siap mengemas meja, yana meminta diri untuk pulang sendiri namun hariz berkeras nak menghantar.
Sampai di rumah yana mengucapkan terima kasih dan terus berlalu ke dalam rumah.
"Tak nak ajak saya masuk ke? " tanya hariz.
"Haha. Tak kot. Dah lambat ni. Next time maybe. Sorry" kata yana.
"Saya gurau jelah. Take care. Bye muffin." selepas yana mengangguk, dia terus masuk ke dalam bilik. Tutup sahaja pintu dia menangis semahunya.

mrs spy vs mr strictWhere stories live. Discover now