11 marraton 2/3

243 7 0
                                    

(Start sangen når jeg "siger" til)
*efter skole*
Marcus har gloet på mig hele dagen, altså hvad sker der for ham? Han kom også hen og ville snakke med mig, som om der ikke var sket noget. Sarah hænger på ham som om han var Justin Bieber, hun er så klam! Altså jeg ved jo godt han er kendt og sådan, men ærligt så vildt kan det vel heller ikke være?? "Skal vi ikke lave noget i weekenden?" Spørger Amalie. Jeg ryster bare på hovedet. Jeg har ikke rigtig lyst. "Nå, okay.." svare hun og går. Jeg pakker mine ting sammen, og går hjem.

*hjemme*
Jeg går ind af døren, og smider mine sko. "Jeg er hjemme!" Råber jeg gennem huset. "Hej!" Råber min bror tilbage. Jeg går hen til stuen og stiller mig i dørkarmen. "Ved du hvor Esther er henne?" Spørger jeg. "Hos sin nye kæreste" svare han og sender score-blikket til mig. Jeg griner og spørger "kæreste??". "Han hed vist nok Nicklas?" Svare han og retter blikket mod fjernsynet. Jeg griner og går hen og sætter mig ved siden af ham. Jeg læner mig op af ham. "Noget galt?" Spørger han. "Marcus.." svare jeg bare. "Hva' så? Er i uvenner??" Spørger han. Hvad skal jeg sige? 'Han droppede mig for klassens største dulle.. jeg var kun et væddemål'.. jeg forklare det hele og vi får snakket ud om det.

*om aftenen*
"Unger vi skal spise!" Råber min far. Jeg løber neden under og sætter mig. De andre snakker imens vi spiser. Men jeg siger ingenting. "Du siger ikke så meget skat?" Spørger min mor. "Nej" svare jeg bare og stikker lidt i min mad. Hun kigger mærkeligt på far, med et spørgende blik. Han ryster på hovedet og spiser videre. "Hvad er der galt?" Spørger hun. "Vil ik tale om det" svare jeg koldt. Vi spiser videre i stilhed. Da jeg er færdig rejser jeg mig bare og går op på mit værelse. Jeg sætter mig i vindues karmen og kigger ind i værelset overfor. Jeg ved ikke om jeg har fortalt det, men det er marcus' værelse. Han er der ikke så jeg kan side i fred. Jeg sætter mig til at tegne. Pludselig tænder lyset i hans værelse og han kommer ind kun med et håndklæde om livet. Jeg skyder mig at kigge væk, før han ser jeg glor ind i hans værelse. Hans vindue er åbent, så jeg åbner mit vindue på klem. Han synger, ikke en sang jeg kender. Jeg sættet mig og lytter.
(Start sangen!!)

Sun is always shining'
When I see you're smiling
Like an ocean, wanna dive in?
Let's ride into the city, if you're not to busy
Tell me are you coming with me?

I, I, I, I gotta make you understand
We could be more than just friends
Let me tell you what I'm feeling
No, no, no, no
I don't have a master plan
I just wanna hold your hand
Can't you feel my heart is beatin'

Hey, it's your favourite song
I wanna see you rocking
No
When I'm going home
When you're dancing next to me

Hey, what's your dreaming of
I wanna be prince charming
No
When I'm going home, you dancing next to me
We can stay all night
Hiding from the streets light
You don't have to be shy
You can tell a secret, promise I will keep it
Are you willow, am I dreaming?

I, I, I, I gotta make you understand
We could be more than just friends
Let me tell you what I'm feeling
No, no, no, no
I don't have a master plan
I just wanna hold your hand
Can't you feel my heart is beatin'
Hey, it's your favourite song
I wanna see you rocking
No
When I'm going home
When your dancing next to me

Hey, what's your dreaming of
I wanna be prince charming
No
When I'm going home, you dancing next to me

Woah-oh woah-oh
Can you feel my heart is beatin'? (Woah-oh woah-oh)
When your dancing next to me
Hey, it's your favourite song (hey)
I wanna see you rocking
No
When I'm going home
When your dancing next to me (Let's go)
Hey, what's your dreaming of (aye)
I wanna be prince charming
No
When I'm going home, you dancing next to me

Hey, it's your favourite song (favourite)
I wanna see you rocking
No
When I'm going home
When your dancing next to me
Hey, what's your dreaming of
I wanna be prince charming
No
When I'm going home, you dancing next to me

Han kigger over på mig og smiler. Jeg åbner vinduet helt og spørger "jeg har ikke hørt den sang før? Hvem har lavet den?". Der er stille lidt. "Mig" svare han. Jeg sender ham vil-du-have-jeg-skal-tro-på-det-blikket. Han nikker. "Hvem handler den om? Sarah?" Spørger jeg flabet. "Nej! Er du syg! Jeg kan ikke fordrage hende!" Griner han. Jeg vender øjne og svare "det ser ikke sådan ud". "Den handler faktisk om dig.." svare han og smiler flirtende til mig.
——————————————————————————
Hvad synes i om at der er musik?

I'm back - Marcus & MartinusWhere stories live. Discover now