15

213 5 0
                                    

*om aftenen*
Jeg har pakket min taske færdig og venter til at det bliver nat. "Hej skat, skal du ikke have noget aftensmad?" Spørger min mor som står i døren. "Nej" sukker jeg. Hun kigger uforstående på mig. "Gå nu!" Siger jeg irriteret og hun går stille ud. Jeg sætter mig i min seng og ser Netflix.

Før jeg ser mig om er klokken 23.00 og mine forældre er gået i seng. "Du skal nok klare det" hvisker jeg til mig selv. Jeg rejser mig og går hen til vinduet og kigger over til Marcus. Han står midt i værelset og snakker med Martinus. Hans vindue er åbent. Jeg åbner mit på klem så jeg kan høre hvad de siger. "Du er jo ikke rigtig klog!" Siger tinus vredt. "Du forstår det jo ikke! Jeg elsker hende!" Svare Marcus surt. "Og hvad så? Kan i ikke bare være sammen i skolen?" Råber tinus. "Nej Martinus!" Råber Marcus. Den var ny, jeg har aldrig hørt dem skændes og slet ikke hørt Marcus sige tinus' rigtige navn. Jeg kigger chokeret på dem. "I er ikke for kloge. Tænk jer om" siger tinus strengt og kigger over på mig. Jeg ryster på hovedet. Han nikker og smækker døren efter sig. Marcus vender sig rundt mod mig. "Jeg kommer nu" svare han. Jeg nikker og lukker mit vindue. Nu sker det. Jeg tager min jakke på og svinger tasken over skulderen og lister neden under. Jeg hopper i mine Gucci sko og lister ud af døren. På den anden side står Marcus. Jeg kysser ham hurtigt og spørger "hvor skal vi hen?". "Der ligger en lille spejderhytte i Mosjøen" svare han. Jeg griner lidt. "En spejderhytte? Er du seriøs?" Og så flækker jeg af grin. Han tysser på mig. "Ja, jeg er" svare han og tager fat i min arm og slæber mig med. Vi går lidt før vi når bussen.
—————————————————————————-
UNDSKYLD! Har haft så travlt med dans og konfirmation og alt! Bliver mere aktiv nu.
Jeg er ikke tilfreds med historien... såå ændre nok lidt på det hele i næste kapitel

I'm back - Marcus & MartinusWhere stories live. Discover now