Aku yang duduk ditepi pintu kelas merenung sesuatu dari jauh.aku hanya mampu diam,melihat tanpa secebis senyuman.ya. aku sakit dengan benda ni.
Tiba tiba ...
Aisy datang menepuk lengan aku "kau tengok apa naa?"
Ya. Naa adalah nama panggilan aku di sekolah. Nama panjang aku Najihah Aulia gadis remaja yang berusia 16 tahun yang bersekolah di smk jaya,mempunyai ramai kawan dan tak mustahil mempunyai musuh.
Aku menoleh ke arah aisy semula "ha? Takde apa" sengaja aku sembunyikan segala perasaan yang aku rasa sekarang. Di dalam hati menusuk nusuk sakitnya. Aisy yang faham dengan perasaan aku dia hanya tersenyum manis dan berkata "sabar ye naa.. Hari ni hari kau. Esok esok hari dia. Sabar tu penting dan doa pun penting"berjela jela aisy memberi nasihat kepada aku.Aisy cukup faham dengan keadaan aku selama 2 tahun aku sekelas dengan dia. Dia dah cukup faham dan masak dengan sikap aku. Ye aku akui hanya dia yang memahami dan menemani aku selama ini.
Aku memandang aisy dengan memberi senyuman nipis di bibir. Ye betul kata aisy tapi aku tak mampu untuk melupakannya.Aku cuba sedaya upaya membela nasib diri. Aku cuba. Bukan aku tak cuba.
Kringg.. Kringg..
Lonceng sekolah berbunyi. 12:00 tengahari adalah waktu pulang. Aku berjalan keluar dari sekolah bersama aisy .Rumah aku dan aisy hanya sebelah sebelah sahaja. Tidak mustahil aku rapat dengan family aisy. Aisy juga rapat dengan family aku. Kami dah seperti keluarga.
Aku berjalan pulang. Dengan hati yang sakit. Lemah. Ye aku lemah dengan apa yang aku nampak pagi tadi cukup memedihkan hati. Aku berhenti dari terus berjalan. Aisy turut memberhentikan perjalanan nya."Na kenapa ni? " aisy menoleh ke arah aku.. Aku memandang aisy dengan satu senyuman yang jarang aku berikan kan. Manis. Ye begitu manis. "Aisy nampak tak kedai tu? Jom pegi! "Sambil aku menariknya ke arah kedai tersebut aisy hanya mengikut kam pergerakan ku tiba dihadapan kedai "aisy beli kan aku lolipop satu boleh? Balik nanti aku bayar"aisy yang melihat telatah aku seperti kanak kanak hanya tergelak gelak. Aku memandang aisy pelik, "aisy kenapa gelak ni. Aku tak buat lawak la"aisy berheti gelak. "Macam mana aku tak gelak dan besar panjang pun macam budak ii lagi, ishh ishh ishh".leter aisy aku hanya tersenyum.
"Ha jom. Kau pilih je apa yang kau nak aku belanja"terkejut aku dengan kata ii aisy. Aku memberi kan lagi senyuman yang amat manis. Siapa tak gembira weh ada orang belanja kan?"apa yang aku nak? Kalau aku nak satu kedai boleh tak aisy??"aisy tercengang "kau ni naa aishhh jangan memacam la.Cepat nak apa amik. Aku bayar. Aku nak ngorat abang kedai tu kejap hahahahha"aisy berdekah-dekah gelak. Aku hanya memandang aisy dengan muka seposen dan menuju ke tempat dimana terletak nya gula ii yang begitu banyak.
Langkah aku terhenti apa bila nampak satu gula gula yang besar. Ye gula gula. Gula gula kapas. Favorite aku! Aku laju kan langkah dan tiba-tiba
Pup!
Auchh sakit! Adu aku sendirian. Tanpa aku menoleh pandang ke arah manusia yang mana tah datang tiba tiba merempuh aku. Aku bangun sambil membetulkan tudung dan baju aku. "Oi kau buta ke? "Jerkah aku. Lelaki yang membelakangi aku terhincut sedikit badannya mungkin terkejut dengan jerkahan aku.peduli apa aku. Dah la buat aku jatuh tak tolong pulak tu. Tak guna betul! Panas hati aku.
Kemudian lelaki tersebut menoleh ke arah aku "ahh.. Emm sorryy saya tak perasan awak tadi.. Maaf ye.. Saya tertolak awak.."aku yang tercengang,bapak hensem!rambut dia!ohhh goshh!.aku simpan semua perasaan aku."apa kau kata maaf?ulang lagi sekali?lelaki tu membalas "maaf"aku hanya diam terkedu.baik nya mamat nie,tak pernah aku jumpa manusia sebaik ni...
Ha! Macam mana seronok tak? Sorry kalau ada typo. Jangan lupa vote ok. Maaf author baru belajar dalam bidang menulis macam ni. Maaf kalau ada salah dan silap. Sayang korang!
YOU ARE READING
Tiada Maaf! ( Complete )
RomanceKAU DAH BUANG DIA SEKARANG KAU DATANG SEMULA? UNTUK APA? MEROSAKKAN HUBUNGAN DIA YANG SEDANG BAHAGIA? KEKACAUAN KAU MEMBUAT KAN DIA TERSIKSA DAN TERJERAT SEMENTARA NAMUN ITU HANYA SEKETIKA~ NAK TAHU APA PENGAKHIRAN CERITA NI? JEMPUT BACA~AND VO...