bab 6

192 10 2
                                    

"Najihah Aulia!" bahu aku sedikit terangkat apabila mendapat jerkahan dari lelaki yang aku sayang. Aku diam. Air mata sudah membasahi pipi. "Kau dengar sini perempuan! Aku dah tak ada apa ii hubungan lagi dengan kau! Kau boleh berambus dari hidup aku!"tinggi suara lelaki itu. Mata aku yang berair mengalir untuk ke dua kalinya. Lama aku tahan. Sakit. Patut lah perangai dia berubah sejak dua menjak ini. Rupanya ada betina lain. Hati aku sakit. Namun apakan daya takdir hidup aku.

Mata yang berair tadi aku seka. Aku tabah kan hati untuk bersuara. "Tapi kenapa awak? "Lembut suara aku menanyakan soalan itu. Perempuan yang berada di sebelahnya yang dikenali sebagai liana menoleh ke arah aku. Sedikit pun tiada rasa bersalah. Sempat jugak dia tersenyum kemenangan ke arah aku. Dalam hati aku sungguh retak. Seakan ii tiada lagi peluang untuk hidup. Sakit .itu yang aku rasakan. Dasar perempuan murahan! Bisik hati aku. Syaz aku pandang. Dari reaksi muka dia jelas bahawa dia terpaksa.terpaksa melepaskan aku mungkin? kenapa ? Soalan itu hanya mampu aku simpan di dalam hati. syaz menoleh ke arah perempuan di sebelahnya dan matanya terus ke arah aku. "Memang aku nak lepaskan kau. Kau tengok la diri kau tu. Jijik. Kau cuba tengok liana ni lawa. Baik. Semua dia ada. Kau? Ada apa? Semua benda nak harapkan aku. Kalau kau nak tahu aku dah lama dah bencikan kau. Kau tu je tak sedar diri. Tergedik-gedik ikut aku. Perempuan murah macam kau ni tak layak untuk aku. Dah lah aku chau dulu"kata ii syaz begitu menyentuh hati dalam aku. Begitu teruk dia mengutuk diri aku.air mata mengalir sekali lagi. Sempat liana menolak kepala aku sebelum mereka beredar. Ya Allah. Aku sakit. Kenapa aku ya Allah. Soalan aku di dalam hati. Aku berjalan lemah menuju ke rumah. Kaki melangkah ke dalam bilik ye aku lemah. Badan aku rebahkan ke atas katil. Air mata tidak berhenti mengalir sehingga aku sedar yang aku berada di hospital.

Mata aku melilau mencari bayangan orang. Pedih mata akibat suluhan lampu yang terang di atas kepala aku.tangan aku diikat di tiang katil hospital. Aku cuba melepaskan namun gagal. "Arhhh!" jerit aku. Ibu yang mendegar laungan aku bergegas masuk ke dalam bilik yang mana aku ditempatkan. "Sayang kenapa ni? Sayang lapar ye? Jangan macam ni sayang...ibu ada ni.. "Sambil ibu mengusap perlahan kepala aku. Aku diam tidak ada bersuara. Badan aku pusing ke arah lain. Aku membelakangi ibu. Air mata aku mengalir. Kepala aku sakit. Ibu memusing kan badan aku dan mengusap air mata yang mengalir di pipi aku."baby jangan menangis. Nanti sakit lagi.kita makan ye"ibu cuba memujuk aku. Air mata aku seka. "Bukak lah benda ni rimas! "Aku menarik kuat tangan aku yang diikat di tepi katil. Meronta-ronta akuu minta dilepaskan. Ibu memanggil doktor. Doktor yang datang terus mengeluarkan jarum dan  suntik di tangan aku. Aku diam terkedu mata mula aku lelapkan.

Tujuh hari aku berada dihospital.lama tidak melihat dunia luar. Banyak benda yang aku lupa. Aku dimasukkan ke hospital apabila ibu menjumpai aku di dalam bilik air.entah bila aku masuk ke bilik air pun aku lupa. Kepala aku terhantuk kuat dan mengakibatkan aku lupa separuh dari jalan hidup aku. Ibu simpati atas nasib aku. Mak mana yang tak sayangkan anak kan?
*And flashback*

Okey. Sampai sini dulu ye. Ada ke yang hujan baca part ni? Sedih kan? Kesian dekat naa. Agaknya apa jadi lepas ni? Jangan lupa vote tau🌟

Tiada Maaf! ( Complete )Where stories live. Discover now