bab8

191 11 2
                                    

"Jihah.. Stop la fikir pasal dia.. Dia tak pernah fikir pun pasal kau. Tah tah nama kau pun dah tak ada dalam kepala dia. Sedarlah jihah.. Dia dah buang kau. Takkan kau nak tunggu dia? Sampai bila jihah? Jangan macam ni. Aku taknak kau sakit lagi!"tehah memegang lengan aku. Aku termenung. Ye betul apa tehah cakap tu dia dah buang kau naa kau kena lupakan semua benda tu. Aku bangun turun dari katil gambar di atas meja solek aku ambil aku campak ke dinding. Pecah. Ye pecah. Aku terduduk dilantai. Mata aku berair. Aku menangis sekali lagi. Tehah yang terkejut terus bergegas keluar memanggil ibu. Serpihan kaca yang berkecai itu aku ambil satu dan lari ke bilik air. Masuk di bilik air. Pili air aku pusing aku duduk dibawah pancuran air sambil menangis teresak-esak serpihan kaca yang ada di tepi aku capai dah guris di lengan aku .hanya sekali tarik darah keluar dengan banyak. Sakit memang sakit. Tapi lagi sakit di hati. Arghhhh!  Aku menjerit dengan kuat. Air pancuran yang membasahi aku lalu di atas pergelangan tangan membuat kan aku menjerit sekali lagi. Sakit. Pedih. Tapi pedih lagi hati ni.

Ibu dan tehah yang terdengar jerikkan aku lari naik ketingkat atas dengan laju. Pintu bilik air yang tidak di tutup rapat itu ditolak kuat oleh ibu. "Ya Allah baby! " ibu berlari ke arah aku. Lalu memeluk aku. Ibu menangis mungkin kerana tak sanggup tengok aku berperangai begitu. Tehah kaku berdiri. Melihat darah yang banyak. Tehah hampir pitam namun sempat di sambut oleh ayah aku dari belakang. Ayah yang baru pulang dari outstation terus naik ke tingkat atas apabila melihat kami tiada di bawah.ayah membawa tehah ke katil aku dan suruh tehah tenangkan diri. Ayah mengangkat aku ke dalam kereta dan membawa aku terus ke hospital. Di dalam kereta aku hanya dia. Di dalam hati aku memaki maki diri aku. "Apa kau buat ni na! Kau suka menyusahkan orang tua kau! Diorang tu sayang kau! Apa kau buat ni naa! Buang dia na dari fikiran kau! Dia tu perosak hidup kau je naa!"sekali lagi aku menangis. Ibu peluk aku dengan erat lagi untuk menenangkan hati aku.

Tiba di hospital aku dimasukkan ke dalam wad. Dan di suntik ubat tidur.bagi memudah kerja seterusnya. Aku tertido. Tangan aku seperti biasa mesti diikat. Itu lah penyakit aku yang ramai tidak tahu. Aku mudah mengikut perasaan sehingga menjejaskan nyawa aku sendiri. Sampaikan kadang lepas aku pulang dari hospital aku tak dibenarkan masuk ke dapur. Segala alatan tajam semua disorokkan takut takut aku bertindak luar jangkaan. Ibu dan ayah turun ke kantin hospital mereka berborak. Menceritakan tentang aku. Cara untuk hindari aku dari melakukan perkara sedemikian. Lama aku tidur adalah dekat 4jam. Jam menunjukkan 12:30 malam aku tersedar. Kepala aku sakit seakan-akan berpusing-pusing.. Ibu ditepi aku memandang ke arah aku. "Baby nak makan? "Aku memandang ibu lalu mengangguk  lemah. Ibu mancapai bubur nasi di tepi dan disuap kan kepada aku. Aku makan sedikit demi sedikit.

Kali ni hanya tiga hari sahaja aku duduk di hospital. Oleh kerana keadaan aku stabil aku dibenarkan pulang. Aku pun tak suka duduk hospital lama ii bosan. Tehah yang duduk disebelah aku leka bermain fon. Aku rampas kuat fon dia "wuuuu tehah ada pakwe Ah! "Jerit aku didalam kereta sambil tergelak gelak. Tehah menarik fon dia dari pegangan aku "ishhh bagilah. Manade pakwe tu kawan jela"jawab tehah malu ii untuk sembunyikan dari aku "ala tipuu ni pakwe la ni biy biy bagai tayah tipu aku lah tehah werkkk"aku menunjuk kan lidah aku ke arah dia tanda aku mengejek dia. Tehah tunduk diam malu agaknya hahahhaha kantoi nak sorok konon. "Ayah! Bawak baby gi makan donut ngan tehah kat tesco!"ayah memandang belakang "baby nak makan donut ke? Kat tesco?"aku mengangguk "ha baby teringin nak makan donut big apple tu baby nak yang ada coklat banyak tau! " cakap aku sambil membuat muka comel. Mintak simpati la tu. Nak bodek ayahh konon. Ibu disebela ayah hanya tergelak kecil melihat telatah aku.

Ha jangan tiru eh? Bahaya tau jangan main pisau! Okey jangan lupa vote okeh. Sis mungkin update next part tapi lambat sikit sebab nak settle kan hw. 🌟♥

Tiada Maaf! ( Complete )Where stories live. Discover now